در دوازدهمین جشنواره عمار:

ویژه‌برنامه «روایت پیشرفت» با خاطره‌گویی روایتگران پیشرفت علمی کشور برگزار می‌شود

در حاشیه سومین روز از اکران‌های مرکزی دوازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار، ویژه برنامه «روایت پیشرفت» با حضور راویان و روایتگران پیشرفت علمی و فیلمسازان، در سینمافلسطین تهران برگزار می‌شود.

به گزارش عمارفیلم، در حاشیه سومین روز از اکران‌های مرکزی دوازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار، ویژه برنامه «روایت پیشرفت» با حضور راویان و روایتگران پیشرفت علمی و فیلمسازان، در سینمافلسطین تهران برگزار می‌شود.

بنابرین گزارش، در اطلاعیه دبیرخانه جشنواره درباره این برنامه آمده است: چه تعداد از پیشرفت ها و دستاوردهای ملی و جهانی کشورمان را به خاطر داریم؟ چند تن از دانشمندان و نخبگان کشورمان را می شناسیم؟ آیا تا به حال روایتی از شجاعت و پاک دستی و خدمات مدیران و مسئولان دل‌سوز و پیش‌ران کشورمان خوانده‎‌ایم؟ آیا تاکنون تاریخچۀ صنایع و کارخانجاتمان را مرور کرده‌ایم؟ آیا می‌توانیم تعدادی از کارآفرینان و صنعتگران کشورمان را نام ببریم؟  آیا صاحبان شرکت‌های دانش بنیان را می‌شناسیم و سرگذشتشان را شنیده‌ایم؟ پاسخ به این سؤالات تاحدودی نسبت ما با پیشرفت‌ها را روشن می کند.

در طلیعه‌ی دهه‌ی پنجم انقلاب اسلامی شاهد آنیم که پیشرفت‌ها و دستاوردهای بی‌شمار انقلاب اسلامی به نحو مطلوب و منصفانه‌ای روایت نشده‌اند. نداشتن شناخت و آگاهی ما از آثار، عناصر و وقایعی که برای کشورمان منشأ و مولّد قدرت‌اند، حکایت از وضعی نامطلوب و وخیم دارد؛ وضعی که بیانگر کم‌توجهی ما به شرایط گذشته و جایگاه فعلی کشورمان است.

بازنمایی شخصیت‌ و به تصویر کشیدن تلاش‌های طاقت‌فرسا و معتقدانه‌ی دانشمندان و فناوران انقلاب اسلامی، گمشده‌ی امروز رسانه‌ی ماست. دانشمندان و فناورانی که برای تکمیل و تثبیت پیشرفت‌‌های باشکوه و دستاوردهای درخشان ایران اسلامی مجاهدانه و غیورانه گام برمی‌دارند و بدون حامی و پشتیبان و عموما در گمنامی و پرهیز از اشتهار، با انبوهی از چالش‌ها و مصائب درگیرند.

ویژه برنامه «روایت پیشرفت» محفلی است برای ارائه‌ی روایتی شفاهی و تصویری از دانشمندان و فناوران مسلمان و انقلابی. محفلی برای بازگویی خاطرات قهرمانان علم و فناوری در قاب رسانه؛ این ویژ‌ه‌برنامه به پشتوانه بزرگداشت دانشمندان شهید، تأکیدی است بر رویکرد کلی دوازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار که شعارش را روایت قهرمانان علم برگزیده و در تلاش است تا افقی نو در برابر هنرمندان و اهالی رسانه بگشاید.

براساس این گزارش، این ویژه برنامه با حضور مهندس رضا یعقوب زاده، مدیرعامل شرکت پویندگان راه سعادت و سازنده ونتیلاتور بومی، دکتر مهدی شفیعی؛ مدیرعامل هلدینگ آتیه سازان ظهور شریف، دکتر علیرضا میرباقری، مدیرعامل شرکت نوآوران رباتیک و پزشکی، دکتر مینا بیات، مدیر پروژه ماهواره دوستی دانشگاه شریف، مهندس حمیدرضا مقاره عابد، مدیرعامل شرکت کامپوزیت گستر سپاهان، دکتر اکبر عبدلی، دانشیار گروه ویروس شناسی پاستور و عضو تیم سازنده واکسن کرونا و روح الله رحیمی، کارگردان چهل قسمت مستند علمی پازل و با اجرای نمایش طنز «تیک آف»، امشب ساعت ۱۷:۳۰ در سالن ۳ سینمافلسطین برگزار می‌شود. حضور برای عموم در این نشست آزاد است.

گفتنی است دوازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار با بزرگداشت شهدای دانشمند، از شنبه ۱۸ دی ماه شروع شده و تا ۲۳ دی ماه، آثار جشنواره در این مراسم، در سینمافلسطین تهران و به صورت مجازی در سایت Ammarayar.ir به نمایش درمی‌آیند. آیین اختتامیه جشنواره عمار نیز ۲۴ دی ماه با تقدیر از برگزیدگان بخش مستند و داستانی برگزار می شود.