وقتی دیدن حضرت ابوالفضل (ع) در خواب زندگی یک معتاد را دگرگون می‌کند/«زندگی پس از مرگ» روایتی از تبدیل سیاهی زندگی به سفیدی

عاطفه جعفری، نویسنده و کارگردان درباره مستند «زندگی پس از مرگ» در جشنواره عمار گفت: من حدود ۱۰ سال است که بر روی آسیب‌های اجتماعی مطالعه دارم و تا کنون با بیش از ۱۰۰ انسان معتاد مصاحبه کرده‌ام

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، عاطفه جعفری، نویسنده و کارگردان روز چهارشنبه بیست‌ویکم دی‌ ماه در استودیوی شبکه پنج سیما حضور پیدا کرد تا با مجری برنامه سلام تهران به گفت‌وگو بنشیند؛ وی در این برنامه درباره جشنواره عمار و اثر خود در این جشنواره صحبت کرد.

عاطفه جعفری، نویسنده و کارگردان درباره مستند «زندگی پس از مرگ» در جشنواره عمار گفت: من حدود ۱۰ سال است که بر روی آسیب‌های اجتماعی مطالعه دارم و تا کنون با بیش از ۱۰۰ انسان معتاد مصاحبه کرده‌ام؛ در ابتدا قرار بود تا در مرکز حمایت از زنان معتاد خیابانی مستندی تهیه کنم که به دلایلی ناموفق بود. پس از آن به مرکز تحقیقات ایدز رفتم که سوژه‌های مختلفی را به من دادند.

وی در ادامه اظهار داشت: یکی از سوژه‌هایی که به من معرفی کردند، آقای تجاری بود که در مستند زندگی پس از مرگ به او پرداخته شد؛ نکته مهم درباره زندگی ایشان آن بود که پس از اعتیاد به بیماری ایدز مبتلا می‌شود و با وجود آن که این بیماری انتهای دنیا است این فرد می‌تواند بر روی پاهای خود بایستد.

او اظهار کرد: آقای تجاری یک روز تجربه نزدیک به مرگ را کسب می‌کند و در همان حالت‌ها در خواب خود حضرت ابوالفضل (ع) را مشاهده می‌کند. پس از آن که آقای تجاری به زندگی برمی‌گردد تصمیم می‌گیرد تمامی اشتباهات خود را جبران کند. وی کمپ می‌زند و سعی می‌کند دیگر معتادان را ترک دهد. او همچنین جمعه‌ها غذا درست می‌کند و به نیازمندان ارائه می‌دهد. وی سعی می‌کند به دیگر کسانی که ایدز دارند کمک کند و همراه آن‌ها باشد.

جعفری درباره سوژه اصلی مستند «زندگی پس از مرگ» گفت: آقای تجاری پس از فعالیت‌های بسیار می‌تواند با بسیج همکاری کند و دوره مدافع حرم می‌بیند اما به دلیل اعلام پایان اعزام نیروهای مدافع حرم توسط حاج قاسم، نمی‌تواند به یک مدافع حرم تبدیل شود. وی همچنین به بانوانی که اعتیاد دارند بسیار کمک می‌کنند و با آن‌ها همراه هستند.

وی افزود: انسانی که روزی باعث بی‌آبرویی خانواده خود بوده اکنون آبروی خانواده‌اش را خریده و تمامی این مسائل نشان می‌دهد که هر سیاهی می‌تواند سفید شود. من به دنبال آن هستم که این مستند را به جشنواره‌های خارجی بفرستم تا بتوانم به همه مردم نشان دهم که سیاهی‌های دنیا برطرف می‌شوند.