واکنش مهاجر افغانستانی بعد از تماشای فیلم «هنگامه»

همزمان با اکران فیلم «هنگامه» در شهرها و روستاهای مختلف کشور، زائران امام رضا(ع) نیز در سالن همایش

به گزارش «عمارفست»، همزمان با اکران «هنگامه»، نخستین فیلم داستانی درباره مدافعان حرم در شهرها و روستاهای مختلف کشور، زائران امام رضا(ع) نیز در مرکز نمایشگاه‌ها و همایش‌های آستان قدس رضوی به تماشای این فیلم نشستند.

محمد رشیدپور طلبه‌ی اهوازی که همراه با دوستانش برای تماشای فیلم «هنگامه» آمده بود، گفت: متأسفانه درباره مدافعان حرم تابحال کار سینمایی زیادی تولید نشده و برای اولین بار است که چنین فیلمی را می‌بینم به همین دلیل از تهیه‌کنندگان آن تشکر می‌کنم.

وی با اعلام رضایت خود و دوستانش از فیلم، اظهار داشت: فیلم بسیار تأثیرگذاری است و برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) ایجاد انگیزه می‌کند.

فیلم‌های عمار را به دیگران معرفی می‌کنم

مرضیه سادات هاشمی، یکی دیگر از مخاطبان این فیلم گفت: قبل از تماشای فیلم موضوع آن را نمی‌دانستم، فیلم توانسته بود گوشه‌ای از سختی زندگی و فداکاری همسران مدافعان حرم را به تصویر بکشد.

وی که دانشجوی پزشکی و اهل قزوین است، افزود: فیلمی که بتواند احساسات مخاطب را بروز دهد و اشکش را جاری کند، حتماً فیلم خوب و موفقی است.

این دانشجو ادامه داد: «هنگامه» اولین فیلم از جشنواره‌ عمار بود که می‌دیدم و بعد از این حتماً برای دیدن بقیه فیلم‌ها و معرفی‌شان به دیگران تلاش می‌کنم.

 %d9%87%d9%86%da%af%d8%a7%d9%85%d9%87-%d9%85%d8%b4%d9%87%d8%af

 

«هنگامه ها» می‌توانند هجمه‌ها را خنثی کنند

مینا خزایی‌نیا نیز که از شهر قم آمده بود، اظهار داشت: در شهر ما هر هفته شهدای مدافع حرم را می‌آورند و همیشه چنین صحنه‌هایی را می‌بینیم، بسیاری از خانواده‌های رزمندگان مدافع حرم هم درگیر این مسائل عاطفی هستند.

وی درباره‌ی موضوع فیلم گفت: هجمه‌های زیادی علیه مدافعان حرم بود که توسط همین کارهای رسانه‌ای از شدت آن کم شد و هدف اصلی رزمندگان را در جامعه پررنگ‌تر کرد.

 

تقویت باور جوانان برای حضور در دفاع از حریم اهل بیت(ع)

طاهره فصیحی‌زاده از مهاجران افغانستانی مقیم ایران، با حضور در غرفه جشنواره عمار ضمن تشکر از عوامل فیلم «هنگامه» اظهار داشت: صحنه‌های جالبی در فیلم به تصویر کشیده شده است باعث تقویت باور جوانان برای حضور در دفاع از حرم حضرت زینب(ع) و اهل بیت می‌شود.

 

سید حسین شیرانی، دانشجوی برق از اصفهان نیز با بیان این که «هنگامه» اولین فیلمی بود که از جشنواره عمار تماشا می‌کردم، اظهار داشت: «هنگامه» فیلمی بود که برای ساختش بسیار فکر شده بود و به نظرم تأثیرگذاری این فیلم ۴۰ دقیقه‌ای بیشتر از بسیاری فیلم‌های بلند است.