حجت الاسام ماندگاری:

تشییع شهید مدافع حرم در افتتاحیه جشنواره عماردر قم/ حجت الاسلام ماندگاری: هنر و سینما نباید بستر ابتذال و فساد باشد

هنر و سینما نباید بستر ابتذال و فساد باشد و بچه‌های عمار نشان دادند که می‌شود ...

به گزارش «روابط عمومی جشنواره عمار» به نقل از نسخه هنر، حجت الاسلام محمدمهدی ماندگاری شامگاه شنبه در افتتاحیه جشنواره فیلم عمار که در مصلای قدس قم برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: شهید و شهادت در فرهنگ اسلامی جایگاه رفیعی دارد که اگر همگان در جامعه اسلامی به این جایگاه والا توجه داشته باشند، همه همت خود را در راستای ترویج و اشاعه این فرهنگ به کار می‌گرفتند.

وی عنوان کرد: جشنواره فیلم عمار اقدام مناسبی بود که از هفت سال گذشته از سوی جوانان انقلابی راه‌اندازی شد و امروز شاهد هستیم کسانی که در عرصه فیلم و تئاتر و هنر دغدغه دارند وارد میدان شدند تا بگویند که در قالب هنر نیز می‌توان فرهنگ ایثار و شهادت را نمایش داد.

این کارشناس مذهبی عنوان کرد: در کشورمان برخی از جشنواره‌ها به اسم انقلابی برگزار می‌شود اما محتوای آنها با فرهنگ انقلاب و شهادت هم‌خوانی ندارد.

وی تأکید کرد: هنر و سینما نباید بستر ابتذال و فساد باشد و بچه‌های جشنواره عمار نشان دادند که می‌شود در قالب هنر نیز ارزش‌های اسلامی و انقلاب را به نمایش گذاشت و جهادگونه در این عرصه فعالیت کرد.

جشنواره عمار قم

نباید نگاه ما تنها به امکانات دشمنان باشد

حجت الاسلام ماندگاری اظهار داشت: اگر نیت‌ها خدایی باشد و چهارچوب برنامه‌ها اسلامی و دینی باشد برکات بسیاری را به همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه نباید نگاه ما تنها به امکانات دشمنان باشد، افزود: امروز شاهد هستیم که جبهه مقاومت با ایستادگی در نبرد با تکفیری‌ها شاهد توفیقاتی است و حلب امروز با همین ایستادگی آزاد شد.

استاد حوزه و دانشگاه، افزود: خانوانده‌های معظم شهدای مدافع حرم باید بدانند که خون شهدای آنان به هدر نرفته است و خون شهیدان آنها همانند خون شهدای صدر اسلام موجب استمرار دین خداوند خواهد بود.

جشنواره عمار قم

در ادامه این آیین، جانباز مدافع حرم پاسدار مصطفی یادگاری به بیان خاطره های خود از دوران اسارت به دست تکفیری ها در سوریه پرداخت و گفت: دفاع از حریم اهل بیت(ع) و غربت از ویژگی های شهیدان مدافع حرم است و امروز ما امنیت خود را مدیون آنها هستیم.

وداع با شهید مدافع حرم

یکی از برنامه های این آیین، وداع با پیکر شهید «دلبار علی» از شهیدان تیپ زینبیون بود که بر دوش همرزمانش وارد سالن شد و پس از مداحی یکی از مداحان اهل بیت، شرکت کنندگان بار دیگر با آرمان های شهیدان بیعت و با پیکر این شهید وداع کردند.

جشنواره عمار قم

هم چنین فرزند شهید سید عیسی حسینی دکلمه ای را در این آیین قرائت کرد.

در ادامه این آیین فیلم مستند «پسرم» درباره شهید محمدرضا خاوری فرمانده ارشد لشگر فاطمیون به کارگردانی محمدمهدی خالقی پخش شد.

پخش نماهنگ «سپر» با صدای حامد زمانی به کارگردانی وحید امینی و فیلم مستند «نبرد پالمیرا» به کارگردانی ساسان فلاح فر درباره یکی از منطقه های راهبردی سوریه به نام «پالمیرا» یا «تدمر» از دیگر فیلم هایی بود که در روز نخست این جشنواره در قم اکران شد.

جشنواره عمار قم

این جشنواره هم زمان با سایر استان های کشور تا ۱۶ دی ماه جاری در قم ادامه دارد و ۲۰ فیلم مستند در سالن همایش پژوهشکده باقرالعلوم(ع) واقع در مصلای قدس از ساعت ۱۸ تا ۲۱ در ۳ بخش کودک و نوجوان، مدافعان حرم و سیاسی – فرهنگی برای عموم با همکاری شورای سیاست گزاری ائمه جمعه استان قم، قرارگاه مصلای قدس و پژوهشکده باقرالعلوم(ع) اکران می شود.