همراه با آخرین بسته‌ی معرفی آثار راه‌یافته به جشنواره‌ی مردمی فیلم عمار/ نخستین اکران دختر ایران؛ یک عاشقانه آرام / صدای دادخواهی هپکو هم درآمد! چطوری صهیونیستی؟!

به گزارش راه‌نوشت، روز پنج شنبه، 23 دی ماه و در پنجمین روز از اکران‌‌های دوازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار، آثاری در قالب های مستند، داستانی و نماهنگی در سینما فلسطین به نمایش درمی‌آید.

دختر ایران؛ عاشقانه‌ای یزدی _ ۲۰ الی ۲۱:۴۵، سالن ۱

فیلم سینمایی ۹۰ دقیقه‌ای «دختر ایران» به‌کارگردانی سیدجلال اشکذری و تهیه‌کنندگی حامد بامروت‌نژاد، عاشقانه‌ای با حال‌وهوای قدیمی دهه‌ی شصت در یزد است. دختر ایران با هنرنمایی متفاوت گلاره عباسی و کوروش تهامی در آخرین شب دوازدهمین جشنواره‌ی مردمی فیلم عمار می‌آید تا با نخستین اکران خود در سینما فلسطین گل از گلتان بشکفد.

تقاطع؛ مارموز مرزی _ ۱۸ الی ۱۹:۴۵، سالن ۲

فیلم داستانی کوتاه «تقاطع» در باشگاه فیلم سوره و به‌‌کارگردانی احمد حیدریان با موضوع ملت قهرمان تهیه شده است. تقاطع داستان رازآلود مردی است که مشغول دزدیدن یک ماشین است اما ناگهان پیرمردی را می‌بیند.

بابا؛ وقتی دوچرخه‌ سیبیل بابا را می‌چرخاند! _ ۱۸ الی ۱۹:۴۵، سالن ۲

«بابا» فیلم داستانی کوتاه سجاد معارفی با موضوع جنگ نرم است؛ داستان پیچیده‌ی دوچرخه‌ی جدید وحید که پدرش به‌منظور شرکت در مسابقه برای او تهیه کرده‌ است و شباهت زیادی به دوچرخه دزدیده شده‌ی دوستش علیرضا دارد و ماجرا از همین‌جا شروع می‌شود.

گوشی‌باز؛ پیرزن‌ها هم بلدند! _ ۱۸ الی ۱۹:۴۵، سالن ۲

فیلم داستانی کوتاه گوشی‌باز با موضوع نهضت جهانی مستضعفین به‌کارگردانی محمد دیماسی به داستان پیرزنی می‌پردازد که به گوشی‌های جدید علاقه‌ی شدیدی دارد و آن‌ها را به‌خوبی می‌شناسد.

کلاس آنلاین؛ معلم مشکوک شاد _ ۱۸ الی ۱۹:۴۵، سالن ۲

فیلم داستانی کلاس آنلاین، ساخته‌ی محمدحسین امانی شما را پای اثری کوتاه اما معمایی می‌نشاند. داستان معلمی که در بستر برنامه‌ی شاد در حال تدریس دیفرانسیل به دانش‌آموزان، رفتارهای مشکوکی از خود نشان می‌دهد. بچه‌ها کم‌کم به او شک می‌کنند؛ ولی معلم سریع کلاس را به اتمام می‌رساند. وقتی لپ‌تاپ را می‌بندد معلوم می‌شود داستان از چه قرار است.

قیچی تیز؛ _ حوزه، کاغذ، قیچی! ۱۶ الی ۱۷:۳۰، سالن ۲

«قیچی تیز» مستندی نیمه‌بلند با موضوع جنگ نرم به‌‌کارگردانی علیرضا باغشنی است.

«حجت الاسلام ابوالفضل باقری» روحانی بجنوردی است که در دوران پرشور نوجوانی با آشنایی با آقا رسول تصمیم می‌گیرد به حوزه برود. او در آنجا با حاج‌آقا رستگار آشنا می‌شود؛ و سپس آقای مهدی‌زاده که با استفاده از کاغذ و قیچی، مطالب را به کودکان انتقال می‌دهد.

در پایان، این روحانی خلاق تصمیم می‌گیرد با ترکیب سبک کار حاج‌آقا راستگو و آقای مهدی‌زاده، معارف دینی را به روش بازی‌های طنز با کاغذ و قیچی به کودکان آموزش ‌دهد.

عملیات المپیک؛ چطوری صهیونیستی؟! _ ۱۶ الی ۱۷:۳۰، سالن ۱

مستند بلند «عملیات المپیک» به‌کارگردانی حسین الهام به ‌موضوع جنگ نرم می‌پردازد. تحریم ورزشکاران رژیم صهیونیستی از سوی ایرانیان بازخوردهایی به همراه دارد. اسرائیل و متحدانش سعی می‌کنند تا به هر طریق، ایران را از المپیک ۲۰۲۰ محروم و با ایجاد یک فشار اجتماعی _ ورزشی، تحریم حداکثری بر جامعه اعمال کنند. پرونده سیاسی سعید مولایی و تعلیق جودوی ایران، نمونه‌ای از این اقدامات می‌باشد؛ اما در نهایت ایران در المپیک ۲۰۲۰ پیروزمندانه شرکت می‌کند.

رفاقت هایتک؛ جوانانه‌ی دانش‌بنیان _ ۱۸ الی ۱۹:۴۵، سالن ۱

مستند نیمه‌بلند «رفاقت هایتک» را هاشم مسعودی با موضوع رویای ایرانی ساخته‌است. محمدرضا هاتف و رضا جهانی از دوران نوجوانی با علاقه، وسایل الکتریکی را تعمیر یا راه‌اندازی می‌کنند.

با قبولی در دانشگاه، پروژه‌های مشترکی با نیروگاه مشهد می‌گیرند و شرکت آهار را به ثبت می‌رسانند. آن‌ها به‌دنبال صنعت هایتک در انرژی می‌روند و محصولات‌شان در بازار جهانی هم خریدار پیدا کرده و وارد رقابت با شرکت‌های مطرح می‌شود. اکنون شعب گسترده‌ای از شرکت آهار در کشورهای مختلف در حال فعالیت می‌باشد.

نان گزیده ها ۲؛ صدای دادخواهی هپکو _ ۱۸ الی ۱۹:۴۵، سالن ۱

با تخلف در واگذاری شرکت هپکو اراک به بخش خصوصی، کارگران که ماه‌ها بدون حقوق مانده‌اند تصمیم می‌گیرند مطالبه‌ی گروهی را ترتیب دهند؛ که نتیجه‌ی آن چیزی جز آسیب دیدن، متهم و حتی زندانی شدن کارگران و مانور دادن خبر در رسانه‌های بیگانه نمی‌شود. سرانجام با حمایت اقشاری چون روحانیون، دانشجویان و… صدای این مطالبه‌ی جمعی به قوه قضائیه می‌رسد و اتفاقاتی می‌افتد.

مستند بلند و جنجالی «نان گزیده ها ۲» با موضوع نقد درون‌گفتمانی به‌کارگردانی محمدرضا حاج‌محمدحسینی تهیه شده است.

عبدالله؛ عبد سفیدپوش خدا _ ۲۰ الی ۲۱:۴۵، سالن ۳

مصطفی دالایی با ساخت مستند بلند «عبدالله» سراغ موضوع ملت قهرمان رفته‌ است.

عبدالله بهرامی، پزشک  متخصص نیکوکار مشهدی است که به بسیاری از افراد کم‌بضاعت روستایی و غیر روستایی کمک می‌کند. با خیرین مختلفی ارتباط می‌گیرد و پروژه‌هایی از جمله: احداث بیمارستان خاتم‌الانبیا، اورژانس عدالتیان و… را راه می‌اندازد. او مسئولیت‌های مختلفی چون ریاست بیمارستان امام رضا (ع) مشهد را به عهده می‌گیرد و در مدیریت کلان بهداشت و درمان نیز اقدامات موثری انجام می‌دهد.

یکی از ما (بی‌بی)؛ یک مدیر به‌تمام معنا _ ۱۳ الی ۱۴:۱۵، سالن ۲

مستند نیمه بلند «یکی از ما (بی‌بی)» ساخته‌ی امیراطهر حسینی با موضوع جنگ اقتصادی روایت بی‌غل‌غشی از فاطمه پریان، ملقب به بی‌بی، بانوی توانمند مشهدی است که پس از ورشکستگی همسرش در شغل دباغی، سکان زندگی را به دست می‌گیرد.

او کارهای مختلفی مثل مسافرکشی را امتحان می‌کند و در نهایت با تلاش فراوان، موفق به تاسیس یک شهرک و کارخانه‌ی دباغی می‌شود. او علاوه بر اینکه زندگی خودش و خانواده‌اش را نجات می‌دهد، اشتغال‌زایی هم می‌کند.