همزمان با فرارسیدن دهه کرامت؛

«هدیه‌ای برای آقای رئیس جمهور» از طرف اکران‌کنندگان جشنواره عمار

همزمان با فرارسیدن دهه کرامت، دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار، بسته فیلمی با عنوان «هدیه‌ای برای آقای رئیس جمهور» و با محوریت آثار اقتصاد مقاومتی جهت اکران به این مناسبت ارائه کرد.

به گزارش «روابط عمومی جشنواره عمار»، همزمان با فرارسیدن دهه کرامت، دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار، بسته فیلمی با عنوان «هدیه‌ای برای آقای رئیس جمهور» و با محوریت آثار اقتصاد مقاومتی جهت اکران به این مناسبت ارائه کرد.

بنابراین گزارش، توجه مردم و مسئولان به توان و ظرفیت داخلی برای پیشرفت و حل مشکلات اقتصادی، طرح مطالبات مردم به خصوص در عرصه اشتغال و تولید و شکستن فضای دو قطبی و همدلی با دولت  در جهت رفع مسائل اقتصادی از جمله اهداف این بسته ویژه اکران کنندگان جشنواره عمار است.

بر اساس این گزارش، مستند «چهل و ۴ نفر»، به کارگردانی امیر مهریزدان، اولین اثر این مجموعه فیلم ویژه جشنواره عمار است.

«چهل و ۴ نفر» که برای اولین بار وارد شبکه اکران مردمی عمار می‌شود، روایت زندگی اکرم جعفری، بانوی کارآفرینی است که در مغازه خود تنها محصولات ایرانی را می‌فروشد. خانم جعفری به عنوان قهرمان این مستند که فانوس هفتمین جشنواره عمار را هم در کارنامه دارد، نشان استقلال این جشنواره را دریافت کرده است.

مستند «عروس وامنان» به کارگردانی فاطمه مرزبان، دیگر اثر این مجموعه است که به موضوع کشت زعفران در یکی از روستاهای استان گلستان و با روایت جوانی به نام علی از اهالی همان روستا می‌پردازد. این مستند، فانوس ششمین جشنواره عمار را در کارنامه دارد.

«چین آخر» به کارگردانی سعید حسین پور، روایت چایکاری است که همسر خود را از دست داده و با دختر خود زندگی می‌کند و از طریق فروش چای امرار معاش می نماید و حالا در شرایطی که چای را از وی نمی خرند مجبور شده است که زمین چایکاری خود را به فروش بگذارد. این مستند هم برای اولین بار در شبکه اکران مردمی جشنواره عمار به نمایش درمی‌آید.

مستند «آفراندن» به کارگردانی علی قادری، اثر بعدی بسته ویژه اکران جشنواره عمار است که تلاش و ابتکار «سوران پیامی»، جوان مهابادی را به تصویر می‌کشد که توانسته در کنار اشتغال‌زایی، کشور را از واردات محصول خارجی بی‌نیاز کند.

«چوب بستنی»، دیگر اثر جشنواره عمار برای دهه کرامت با موضوع اقتصاد مقاومتی است. این مستند، داستان جوانی است که با اطلاع از واردات عجیب چوب بستنی به کشور، با تلاش و پیگیری مستمر، در جهت بی‌نیازی کشور از این واردات اقدام می‌کند و کارخانه‌ای را در شهرستان زرندیه مرکزی ایجاد می‌کند.

«وقتی گفتند نمی‌شود»، اثر دیگری از فاطمه مرزبان است که داستان زوج جوان گلستانی را روایت می‌‌کند که علی‌رغم همه مشکلات و موانعی که برایشان پیش می‌آید و با وجود مخالفت‌های مسئولان شهرشان، اولین مزرعه پرورش شترمرغ را در استان خود ایجاد می‌کنند. «رسول ممیان» سوژه اصلی این مستند، در هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار، نشان «استقلال» این جشنواره را دریافت کرده است.

«قابلمه»، اثری کوتاه به کارگردانی حسین دارابی، عنوان اثر بعدی این مجموعه ویژه جشنواره عمار است که با زبانی طنز سعی در فرهنگ‌سازی خرید کالای ایرانی دارد.

تیزرهای کوتاه اقتصاد مقاومتی به نویسندگی محمد نیکدل، شامل چهار فیلم کوتاه ۱ دقیقه‌ای است که در راستای توجه و عمل به منویات رهبری در راستای پرداختن به موضوع اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی تولید شده است.

موشن گرافیک «انتخاب با خودمونه» و انیمیشن «قهرمانان مدرسه» دو اثر دیگر اصلی این بسته فیلم برای ایام دهه کرامت است که از طرف دبیرخانه جشنواره عمار ارائه شده است. این آثار هم برای اولین بار وارد شبکه اکران مردمی می‌شوند.

همچنین «حراج بزرگ»، «سید احمد»، «به خاطر یک مشت علف»، «روزگار اکبر»، «پیشگامان یاری خدا و رسول»، «مقاومت تا پیشرفت»، «تا قاف»، «یک روز، یک زندگی»، «شوره»، «لباس ایرانی»، «تحریم شکنان»، «انعکاس»، «جامدادی»، «بدون شرح» به همراه آثار دیگری با توجه به هر منطقه، مجموعه فیلمهای ارائه شده جشنواره عمار برای اکران در دهه کرامت است.

مانور بیشتر بر فیلم‌های سوژه محور، استفاده از ظرفیت سوژه‌ها، اکران‌های خاص استانی، استفاده از ظرفیت‌های بومی اقتصاد مقاومتی در اکران‌ها و معرفی آنها، اکران در کارخانه‌ها و نظرسنجی مردمی درباره فیلمها و ارسال آنها به مسئولان، از جمله پیشنهادات عملیاتی دبیرخانه جشنواره عمار برای اکران هر چه بهتر بسته فیلم «هدیه‌ای برای آقای رئیس جمهور» است.

بنابراین گزارش، علاقمندان جهت دریافت و اکران این آثار می‌توانند به سایت اکران مردمی جشنواره عمار به نشانی Ekran.ammarfilm.ir مراجعه کنند.