دختر شهید رکن آبادی در جشنواره عمار:

نمی توان تمام ابعاد زندگی پدرم را به تصویر کشید

زهرا رکن آبادی، ‌دختر شهید غضنفر رکن آبادی گفت: جشنواره مردمی فیلم عمار عرصه‌ای برای زورآزمایی آثار هنری با موضوع اسلام و انقلاب است.

به گزارش «عمار فیلم»، زهرا رکن آبادی، ‌دختر شهید غضنفر رکن آبادی، پس از اکران فیلم سفیر منا در جشنواره مردمی فیلم عمار این جشنواره را عرصه‌ای برای زورآزمایی آثار هنری با موضوع اسلام و انقلاب برشمرد و افزود: سال گذشته نیز مستندی به کارگردانی آقای ناصر نادری با نام «آقای سفیر» در این جشنواره اکران شد و امسال نیز اثر «سفیر منا» به کارگردانی آقای سیاف زاده در این جشنواره حضور دارد.

محتوای عمار مسیر این جشنواره را متفاوت کرده است

وی با بیان این که جشنواره مردمی فیلم عمار محتوایی ارزشمند دارد و همین محتوای ارزشمند او را از دیگر جشنواره‌ها متمایز کرده است، گفت: اثر سفیر منا اثری قوی از لحاظ ساخت بود که کارگردان با سفر به لبنان و مصاحبه های متعدد با شخصیت های مختلف به روایتی از زندگی شخصی و فعالیت های پدرم دست یافته بود البته زندگی پدرم آنقدر پر فراز و نشیب بوده که با یک یا دو مستند نمی توان تمام ابعاد آن را مطرح کرد و به نظرم هنوز این مستندها نتوانسته اند وارد جزپیات زندگی و روحیات پدرم شوند.

دختر شهید رکن در ادامه تصریح کرد: ‌امیدوارم مستندهایی از این دست همچنان ساخته شود تا شهدای ترور و شهدای جهاد فرهنگی بیش از پیش به جوانان معرفی شوند و فعالان فرهنگی که یکی از مراکز اصلی تجمعشان عمار است با الگوبرداری از این شهیدان بتوانند در مسیرهای بهتری گام بردازند.

وی با بیان این که فاز نخست جهاد مجاهدان فرهنگی با شهادتشان به پایان می‌رسد اظهار داشت: فاز دوم از جهاد این مجاهدان عزیز، تربیت افرادی همانند آن هاست و ما در این حلقه فقدان داریمِ، چرا که جامعه هنری ما نتوانسته به درستی این حلقه مفقوده را اصلاح کند.