نمی‌خواهیم این آدم‌ها از بین بروند و دیده نشوند

مسئول بخش «فیلم ما» در سیزدهمین جشنواره فیلم عمار گفت: تلاش داریم بچه‌ها را تشویق کنیم سوژه‌هایی که در اطرافشان دارند از افراد موفق را به نمایش دربیاورند؛ نمی‌خواهیم که این آدم‌ها از بین بروند و دیده نشوند.

به نقل از ایرنا؛

علی پاشایی در گفت وگو با خبرنگار سینمایی ایرنا و در توضیح کمیت آثار بخش «فیلم ما» در سیزدهمین جشنواره فیلم عمار گفت: امسال نزدیک به ۶۰۰ اثر در بخش «فیلم ما» به دبیرخانه رسید.

وی افزود: امسال بخش «فیلم ما» فراخوانی با نام «نهضت روایت زن ایرانی» دارد و قرار است بچه ها بروند و از بزرگترهایشان و افرادی که در اطرافشان حضور دارند یعنی در فامیل و اهل محل زنان موفقی که می شناسند را پیدا و به ما معرفی و دلایل موفقیتشان را ذکر کنند؛ یک فیلم بگیرند و برای ما بفرستند.

مسئول بخش «فیلم ما» در سیزدهمین جشنواره فیلم عمار تصریح کرد: در فراخوان این بخش آخرین مهلت ارسال اثر ۲۰ دی ماه اعلام شد که پس از تمدید به ۲۰ بهمن تغییر یافت، ضمن اینکه برای این بخش یک رویداد جدا را در نظر خواهیم گرفت.

پاشایی با اشاره به ماهیت این بخش توضیح داد: در «فیلم ما» عمده کار ما با دانش آموزان و نوجوانان است. به این صورت که تلاش داریم تا بچه ها را تشویق کنیم که سوژه هایی که در اطرافشان دارند را به نمایش دربیاورند، آن هم به واسطه هرامکانی که در دسترسشان است؛ یعنی از گوشی موبایل گرفته تا یک دوربین ساده خانگی و یا هرچیز دیگر.

وی یادآور شد: در حقیقت آن چه مهم است سوژه است و قهرمانانی که در زندگی هر آدم و نوجوانی می توانند وجود داشته باشند.

پاشایی خاطرنشان کرد: ما نمی خواهیم که این آدم ها از بین بروند و دیده نشوند. به همین دلیل این حرکت را راه انداختیم که بچه ها بتوانند از سراسر کشور شرکت کنند و سوژه هایشان را به دست ما برسانند.

مسئول بخش «فیلم ما» در سیزدهمین جشنواره فیلم عمار در پاسخ به بازه زمانی دبیرخانه جشنواره فیلم عمار اظهار داشت: دبیرخانه عمار در طول سال فعالیت و بخش های مختلفی دارد؛ فعالیت ما بعد از جشنواره هم ادامه دارد چنان که به بررسی آثار می پردازیم و در گعده هایی مختلف فیلمسازان را می آوریم و درباره آثار صحبت می کنیم و کارهای این مدلی را انجام می دهیم.

وی در توضیح زمان شکل گیری این بخش در جشنواره گفت: این بخش از دوره چهارم به جشنواره اضافه شده است؛ شکل گیری بخش «فیلم ما» به زمانی بازمی‌گردد که فرخوانی به اسم اولین درآمد را منتشر کردیم و در این فراخوان از بچه ها خواسته بودیم که از پدر و مادران و بزرگترهایشان بخواهند که بگویند اولین درآمدشان از چه راهی بوده است و این بخش با اقبال مواجه شد.

پاشایی یادآور شد: آثاری که این روزها در بخش «فیلم ما» در حال نمایش است قبلا بررسی و داوری و جوایز آن در افتتاحیه اهدا شده است.

به گزارش ایرنا نمایش فیلم‌های این دوره جشنواره در تهران از روز پنجشنبه ۱۵ دی‌ در سینما فلسطین شروع شده و تا ۲۱ دی از ساعت ۱۰ تا ۲۲:۴۵ ادامه دارد. مخاطبان سینما می‌توانند آثار اکران شده در سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار را به‌صورت حضوری در سینما فلسطین دنبال کنند.

علاوه بر این نمایش‌ها، همانند دوره پیشین، علاقه‌مندان با مراجعه به تارنمای عماریار می‌توانند به صورت مجازی به تماشای آثار این دوره و یا از طریق شبکه افق و رسانه تلوبیون به تماشای بخش‌های مختلف آن بنشینند.