فرهاد عظیما:

«نبرد خلیج فارس ۲» کمتر از دو ماه دیگر اکران می‌شود

کارگردان انیمیشن «نبرد خلیج فارس ۲» گفت: این انیمیشن به احتمال زیاد کمتر از دو ماه دیگر به اکران عمومی در خواهد آم
نبرد خلیج فارس 2

به گزارش «روابط عمومی جشنواره عمار»، کارگردان انیمشین «نبرد خیلیج فارس ۲» در گفتگو با خبرنگار فرهنگی «نسیم آنلاین»، درباره زمان اکران این اثر گفت: «نبرد خلیج فارس ۲» به احتمال زیاد کمتر از ۲ ماه دیگر به اکران عمومی در می آید، ولی هنوز زمان دقیق آن مشخص نیست.

وی ادامه داد: این انیمیشن در حال حاضر آماده نمایش است و تنها در بحث فنی نیاز به یکسری اصلاحات جزئی دارد که خیلی زمان بر نخواهد بود؛ همچنین دوبله این اثر نیز به سرپرستی بهران زند انجام شده است و پروانه نمایش کار نیز صادر شده است.

کارگردان انیمیشن «نبرد خلیج فارس ۲» اظهار داشت: متاسفانه انیمیشن در ایران همیشه مغفول مانده و هنوز هم آنگونه که باید این حوزه مورد توجه قرار نگرفته است، در حالی که امروزه بسیاری از آموزه های درست و نادرست آموزشی از طریق انیمیشن به مخاطب کودک و نوجوان منتقل می شود؛ چرا که قشر کودک و نوجوان با انیمیشن بیشتر انس می گیرند.

عظیما با بیان اینکه معمولا مردم اقبالی به سینما و به خصوص انیمیشن در کشور نشان نمی دهند، تصریح کرد: البته انیمشین «شاهزاده روم» توانست فروش خوبی را در این حوزه داشته باشد و اقبال خوبی از اثر صورت گرفت، با این حال متاسفانه سینمای کشور از یک جایی به بعد سوخت خود را از دست داد و دیگر ایده های جالب و جذاب را ندارد. به عبارت دیگر ما در کشورمان صنعت سینما را نداریم و نمی توانیم فیلم و اثری را بسازیم که وقتی کشورهای دیگر آن را می بینند تشخیص دهند که این فیلم مختص کشور ایران است؛ از این رو باید فرهنگ خاص کشور را در آثارمان نشان دهیم، در حالی که ما اصول هنری خودمان را کنار گذاشته و به فرعیات می پردازیم.

برگزیده جشنواره عمار افزود: قرار است در چین تا سال ۲۰۲۰، ۸۰ هزار سینما ساخته شود که این مهم نشان دهنده استقبال مردم این کشور از آثار سینمایی چه در حوزه فیلم و چه در حوزه انیمیشن است، ما نیز باید آثار جذابی را برای مردم بسازیم تا مردم به سینما اقبال پیدا کنند، در حقیقت باید در حوزه انیمیشن و سینما آثاری را که در خور شان مردم است، تولید کنیم.

کارگردان «نبرد خلیج فارس ۲» درباره ساخت چندین باره برخی از سکانس های این انیمیشن بیان داشت: در ایران کمتر این اتفاق می افتد که یک انیمیشنی چندین بار مورد بازبینی و ساخت قرار بگیرد ولی ما در روند ساخت «نبرد خلیج فارس ۲» برخی از سکانس ها را حتی ۴ بار مورد بازبینی و ساخت مجدد قرار دادیم، در حالی که برخی از کمپانی های جهانی ۱۰ تا ۱۵ سال یک بازی رایانه ای را مورد بازبینی و ساخت مجدد قرار می دهند و چون به کیفیت اهمیت می دهند، فروش بالایی هم دارند، ولی ما در کشورمان بیشتر به کمیت اهمیت می دهیم تا کیفیت و این مهم نقطه ضعف ما به شمار می رود.

عظیما خاطر نشان کرد: ما سعی کردیم که کاری را در تولید کنیم که در شان مردم کشور باشد و امیدواریم با اکران این فیلم شاهد استقبال از این اثر باشیم.