معرفی فیلم‌های هشتمین روز هشتمین جشنواره عمار

«سی و ششمین روز زمستان»، «انتقام از یک انقلاب»، «اشنوگل»، «حرمان» و «غریبه در میقان» از جمله فیلم های هشتمین روز اکران‌های هشتمین جشنواره عمار در سینما فلسطین هستند.

به گزارش «عمار فیلم»، نمایش فیلم های هشتمین روز از هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار که از ساعت ۱۰:۳۰ صبح در سالن های مختلف سینما فلسطین آغاز می شود که «سی و ششمین روز زمستان»، «انتقام از یک انقلاب»، «اشنوگل»، «حرمان» و «غریبه در میقان» از جمله این فیلم ها هستند.

مستند «سی و ششمین روز زمستان» / سالن ۲ – سانس ۲

مستند «سی و ششمین روز زمستان» در زمان ۷۱ دقیقه به کارگردانی و تهیه کنندگی حجت الله اسحاقی اطربی ساخته شده است. در این مستند می بینیم که دهه ۶۰ شمال کشور محل تاخت و تاز گروه های معاند نظام قرار گرفته که این شورش ها حدود چهار سال به طول کشید که با حماسه مردمی همه آنها نابود شدند.

مستند «نشانی» / سالن ۱ – سانس ۳

مستند «نشانی» در زمان ۲۸ دقیقه به کارگردانی و تهیه کنندگی اصغر بختیاری ساخته شده است. این مستند روایتگر امانت هایی است که پس از سال ها به صاحبانشان بازگردانده می شوند. اتفاقی که یادآور روزهای خاصی برای آنها است. در حقیقت مستند «نشانی» واکنش این آدم ها به یادآوری گذشته خود را به تصویر کشیده است.

مستند «دویست و هشتاد روز» / سالن ۲ – سانس ۳

مستند «دویست و هشتاد روز» در زمان ۵۰ دقیقه به کارگردانی عطیه سادات حجتی و  تهیه کنندگی میکائیل دیانی ساخته شده است. این مستند  موضوعی اجتماعی دارد و به مساله انتخاب نوع زایمان در جامعه ایران می پردازد و با حضور استادان برجسته دانشگاهی ایران این مسئله را مورد بررسی و ارزیابی قرار داده است.

فیلم داستانی «همسنگر» / سالن ۳ – سانس ۳

فیلم داستانی «همسنگر» در زمان ۸ دقیقه به کارگردانی مسعود سهیم پور ساخته شده است. این فیلم روایتگر رزمنده ای به نام احمد است که پیش از ورود به سوله‌اش به واسطه انفجار پیش آمده روی زمین می‌افتد، پس از این اتفاق او توسط دشمن در سوله اش محاصره می شود و راه خروج ندارد . . .

فیلم داستانی «سر به راه» / سالن ۱ – سانس ۴

فیلم داستانی «سر به راه» در زمان ۲۱ دقیقه به کارگردانی امیر داساگر و تهیه کنندگی سیدسجاد قافله باشی ساخته شده است. این فیلم روایتگر پزشک جوانی در دهه ۶۰ است که بدون اطلاع قصد رفتن به جبهه را دارد.

مستند «انتقام از یک انقلاب» / سالن ۲ – سانس ۴

مستند «انتقام از یک انقلاب» در زمان ۲۵ دقیقه به کارگردانی سید مرتضی رضوی و تهیه کنندگی محمد کوچک ساخته شده است. این مستند روایتگر زندگی دانشجوی شهید فرخزاد سلحشور از دانشجویان پیرو خط امام است که قبل از انقلاب فعالیت هایی تشکیلاتی در کرمانشاه انجام می داده و بعد از ماجرای تسخیر و اغاز جنگ هم در هویزه کنار شهید علم الهدی در صف اول دفاع از میهن مبارزه کرده است.

فیلم داستانی «اشنوگل» / سالن ۱ – سانس ۵

فیلم داستانی «اشنوگل» در زمان ۸۳ دقیقه به کارگردانی مشترک هادی حاجتمند و علی سلیمانی و تهیه کنندگی ابراهیم اصغری ساخته شده است. در این فیلم می بینیم که یونس به عنوان فرمانده گردان غواصان سه شب قبل از عملیات در حالی که در صدد حفر تونلی در منطقه عملیاتی بوده مفقودالاثر می شود و پس از ۳۰ سال اطلاعاتی به دست می‌آید که نشان می‌دهد احتمالاً یونس زنده است …

فیلم داستانی «بعدازظهر» / سالن ۱ – سانس ۶

فیلم داستانی «بعدازظهر» در زمان ۳۲ دقیقه به کارگردانی امیر عباس ربیعی و تهیه کنندگی جواد اسماعیلی ساخته شده است. این فیلم روایت یکی از روزهای پس از انتخابات ۸۸ است که چند طلبه خواهر برای نجات جان یک دختر از دست فتنه گران او را به حوزه علمیه خود می‌آورند.

فیلم داستانی «او دشمن بود» / سالن ۲ – سانس ۶

فیلم داستانی «او دشمن بود» در زمان ۱۰ دقیقه به کارگردانی و تهیه کنندگی محمدرضا خواجی ساخته شده است. در این فیلم سربازی را می بینیم که از معرکه جنگ درحال فرار است. او از ترس گلوله و انفجار به کانالی پناه می برد و با دشمن زخمی مواجه می شود و . . .

مستند «حرمان» / سالن ۱ – سانس ۷

مستند «حرمان» در زمان ۵۰ دقیقه به کارگردانی حمید عبدالله زاده ساخته شده است. این مستند زمینه‌ بروز خشونت و بی‌عدالتی را نسبت با اقلیت‌های قومی و مذهبی ارزیابی و اقبال مردم در نخستین سال بروز و قدرت گرفتن ارتش تروریستی داعش را به بخشی از غفلت‌های حاکمیتی در عراق نسبت می‌دهد.

مستند «گیسوان حلب» / سالن ۳ – سانس ۷

مستند «گیسوان حلب» در زمان ۲۵ دقیقه به کارگردانی میثم صبوحی و تهیه کنندگی مهدی مطهر ساخته شده است. در این مستند می بینیم، در نتیجه جنگی که این سالها در سوریه در جریان است گروهی از زنان آواره در اردوگاهی نزدیک شهر حلب زندگی می کنند. این زنان در کارخانه تولید آب معدنی در نزدیکی اردوگاه کار می کنند که این فیلم داستان زندگی سه نفر از آن‌هاست.

مستند «غریبه در میقان» / سالن ۳ – سانس ۷

مستند «غریبه در میقان» در ۴۳ دقیقه به کارگردانی امیرپژمان حبیبیان و توسط مدیریت فرهنگی هنری منطقه هشت و فرهنگسرای گلستان ساخته شده است. این مستند روایتگر زندگی طلبه شهید مجید سلمانیان است که به عنوان مبلغ و پیش نماز وارد روستای میقان می‌شود و با تلاش شبانه روزی اکثر جوانان روستا را جذب مسجد می‌کند و محبوب دل اهالی می‌شود اما این مساله باب میل بعضی نیست و . . .