معاون سابق سایت نطنز و فردو از فیلمی داستانی درباره اخراج دانشمندان هسته‌ای می‌گوید

فیلم داستانی «ترمینال غرب» بر اساس داستان‌هایی‌ واقعی در مورد اخراج دانشمندان هسته‌ای پس از اجرای برجام ساخته شده

به گزارش روابط عمومی جشنواره عمار، علیرضا فراهانی از دوستان و همکاران شهید احمدی روشن و معاون سابق برنامه ریزی و توسعه سایت نطنز و فردو در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران پویا(تسنیم) درباره فیلم «ترمینال غرب» سخن گفت.

او گفت: این فیلم به خوبی توانسته جنگ نرم علیه جمهوری اسلامی ایران را به تصویر بکشد. اگر ۳۰ سال پیش جوانانی در جبهه های نبرد حق علیه باطل از این انقلاب دفاع کردند، امروز نیز جوانانی از جنس شهید احمدی روشن در عرصه جنگ نرم و در زمینه های علمی، فرهنگی و اقتصادی از این کشور دفاع می‌کنند.

وی در ادامه گفت: فیلم سینمایی ترمینال غرب این هشدار را به جوانان می‌دهد که درست است امروز کشور در آرامشی نسبی قرار دارد، اما بیرون از کشور کسانی هستند که برای این مملکت دندان تیز کرده‌اند که اگر ما هوشیار نباشیم آن‌ها قطعا می‌توانند ضررات جبران ناپذیری به کشور وارد کنند.

فراهانی، ضمن تقدیر و تشکر از کارگردان و سایر عوامل فیلم ترمینال غرب اظهار داشت: در ۱۰ سال اخیر یکی از مسائلی که همواره به نوعی تیتر یک اخبار کشور بود، مسائل هسته ای و مفاسد اقتصادی بود، اما متأسفانه کمتر از تعداد انگشتان یک دست فیلم هایی در سینما راجع به این موضوعات داشتیم و این نمایانگر عدم توجه اصحاب فرهنگ و هنر به موضوعات روز جامعه است.

معاون سابق برنامه ریزی و توسعه سایت نطنز و فوردو تاکید کرد: در عرصه ای که هیچ کس به فکر موضوعات اصلی، مهم و تعیین کننده در کشور نیست، کسانی در مجموعه عمار پیدا شده اند تا گوشه ای از دغدغه ها و مشکلات اصلی کشور را به تصویر بکشند. فیلم ترمینال غرب می تواند گامی نخست در توجه سینما به مسائل روز باشد و انشاالله در آینده نیز شاهد ساخت فیلم‌هایی در این موضوع باشیم.

«ترمینال غرب» به کارگردانی قربانعلی طاهرفر و تهیه کنندگی حامد بامروت نژاد ساخته شده است. این فیلم در مدت زمان ۷۵ دقیقه در مدرسه سینمایی عمار تولید شده است.