رونمایی از مستندی تاریخی در مورد اقتصاد مقاومتی؛

مستند «عملیات سفید» با حضور گسترده علاقمندان رونمایی شد

شب گذشته با حضور اقشار مختلفی از کارگران و کارمندان، از مستند «عملیات سفید» با موضوع مبارزات سیاسی و اقتصادی مرحوم عبدالله مهدیان و تبیین اهمیت اقتصاد مقاومتی، در تالار سیاره تهران رونمایی شد.

به گزارش «روابط عمومی جشنواره عمار» به نقل از تسنیم، شب گذشته از مستند «عملیات سفید» به عنوان یکی از تازه‌ترین محصولات سازمان هنری رسانه‌ای اوج با حضور اقشار مختلفی از طبقه زحمتکش و فداکار کارگر در تالار سیاره تهران رونمایی شد.

این مستند که به کارگردانی رضا اصغرزاده و تهیه‌کنندگی روح‌الله رفیعی تولید شده است، به بررسی سوابق مبارزاتی حاج عبدالله مهدیان به عنوان یکی از مبارزان پیش از انقلاب پرداخته است.

مرحوم حاج عبدالله مهدیان که از طراحان و حامیان ترور حسنعلی منصور بوده است در کنار مبارزات سیاسی و انقلابی خود، با نگاه به رویکردهای اقتصاد اسلامی و التزام به آموزه‌هایی چون قرض‌الحسنه توانست موفقیت‌های شگرفی در این حوزه به دست آورد و به عنوان یکی از آغازگران راه اقتصاد مقاومتی خدمات شایانی به انقلاب اسلامی عرضه نماید.

در آغاز این مراسم رونمایی پس از افطار میهمانان روزه‌دار، فرزند مرحوم حاج عبدالله مهدیان به سخنرانی پرداخت و ضمن یادآوری برخی خصائص و ویژگی‌های آن مرحوم به سیر ساخت این مستند اشاره کرد. وی در این زمینه تصریح کرد: «پس از فوت مرحوم ابوی با توجه به خدمات شایانی که ایشان به نهضت اسلامی، اقتصاد کشور و به خصوص اقشار زحمتکش جامعه داشتند، آقای اصغرزاده و مؤسسه فرهنگی ثائر علاقمند شدند تا مستندی تلویزیونی با موضوع زندگی آن مرحوم را تولید نمایند.»

مهدیان در ادامه تصریح کرد: «این دوستان تواسنتند به صورت هنرمندانه‌ای با ساخت مستند ارزشمند عملیات سفید ارتباط وثیق فعالیت‌های سیاسی و مبارزات اقتصادی مرحوم حاج عبدالله مهدیان را به تصویر بکشند و جا دارد در این زمینه از این بزرگواران تشکر نمایم.»

در ادامه نوبت به سخنرانی رضا اصغرزاده کارگردان مستند عملیات سفید رسید. وی در ابتدا با تشریح چگونگی آشنایی با مرحوم مهدیان، افزود: «در ابتدا موفقیت‌های گسترده اقتصادی مرحوم مهدیان با استفاده از الگوهای اقتصادی اسلامی نظر ما را به خود جلب کرد، اما در ادامه با تحقیق بیشتر متوجه شدیم ایشان نقشی سترگ در مبارزات انقلابی مردم ایران علیه رژیم ستم‌شاهی داشته‌اند، تا جایی که به حمایت مالی از اعدام انقلابی حسنعلی منصور پرداخت.»

اصغرزاده در ادامه به تشکر از زحمات همکاران خود در تولید این مستند پرداخت و در پایان خاطر نشان کرد: «مرحوم مهدیان نشان داد برای فعالیت اقتصادی باید تلاش کرد و سعی کرد محصول تولید داخلی را به کار گرفت که همان اقتصاد مقاومتی است. امیدوارم این کار در حد و شان حاج آقای مهدیان باشد.»

پس از این سخنان، از مستند «عملیات سفید» که در برگیرنده تصاویر و گفتگوهایی درباره عبدالله مهدیان بود رونمایی شد دو علاقمندان به تماشای این مستند نشستند و در پایان نیز از عوامل و دست‌اندرکاران تولید این مستند نیز تجلیل به عمل آمد و در کنار رضا اصغرزاده کارگردان این اثر، نماینده روح الله رفیعی تهیه کننده، مهدی عبدالباقی تدوینگر، امیرحسین میثاقی تصویربردار، حمید نظمی نورپرداز، محسن صادقی صدابردار روی صحنه رفتند.

گفتنی است مستند «عملیات سفید» به عنوان روایتی از زندگی و مبارزات مرحوم حاج عبدالله مهدیان با تلفیق برخی نکات تاریخی و آموزه‌های اقتصاد مقاومتی به زودی از شبکه‌های سیما روی آنتن خواهد رفت.