اختصاصی «عمارفیلم»؛

مردم هنوز برای انقلاب تلاش می‌کنند/عینک‌فروش بوشهری که سینمادار فیلم‌های انقلاب است

رضا میرشکاری، از مستندسازان کشور با اشاره به اثر «عینک‌فروش پاساژ سیتی‌سنتر» گفت: هدف اصلی ما از این مستند نشان دادن این است که سال‌ها از پیروزی انقلاب، هنوز مردم به آن افتخار می‌کنند.

رضا میرشکاری، مستندساز بوشهری در گفتگو با «عمارفیلم» درباره اثر جدیدش با عنوان «عینک‌فروش پاساژ سیتی‌سنتر» گفت: سوژه این مستند فردی به نام «کشانی» است که فیلم‌های انقلابی و آثار جشنواره مردمی فیلم عمار را در شهرستان‌های استان بوشهر اکران می‌کند.
وی اضافه کرد: نخستین مرتبه‌ای که این فعال فرهنگی با ما تماس گرفت، اعلام کرد قصد اکران فیلم «بادیگارد» را دارد و به همین دلیل هم از ما برای هماهنگی حضور تعدادی از بازیگران در برنامه نمایش فیلم کمک خواست.
این مستندساز افزود: شروع آشنایی ما با آقای «کشانی» در آن برنامه زده شد و به او کمک کردیم تا برای برنامه بازیگر دعوت کند. او بعد از اینکه استقبال بسیار خوب مردم را مشاهده کرد تصمیم به ادامه پیگیری برگزاری این قبیل برنامه‌ها گرفت.
میرشکاری با اشاره به اکران‌های آقای کشانی در شهرستان‌های بوشهر خاطرنشان کرد: با ادامه فعالیت‌های این فرد، تصمیمی گرفتیم مستندی از اکران‌های او و بازخوردهای مردمی تولید کنیم تا با دیدن این فیلم مخاطبان بیشتری در برنامه‌های اکران جشنواره فیلم عمار شرکت کنند.
وی تصریح کرد: هدف اصلی ما از ساخت این مستند بیان این مسئله است که علی‌رغم گذشت سال‌ها از پیروزی انقلاب اسلامی، هنوز ارزش‌ها و آرمانهای آن برای مردم بسیار مهم است، به آن افتخار می‌کنند و سعی در اشاعه آن دارند.
این کارگردان یادآور شد: هدف دیگر از ساخت مستند، معرفی کشانی جوانی ۲۳ ساله است که دو مدرک لیسانس دارد و به عنوان یک جوان در زندگی خود انسان موفقی است.
میرشکاری عنوان کرد: سوژه مستند، آقای «کشانی» نویسنده است و برای رسانه‌های مختلف مطلب می‌نویسد ولی شغل اصلی او عینک فروشی است؛ از طرفی به دلیل مردمی بودن و عدم حمایت مسئولان برای اکران فیلم‌های جشنواره عمار، این فرد، سوژه بسیار مناسبی برای ساخت یک فیلم مستند است.
وی اظهار داشت: ساخت مستند از حدود یک ماه قبل در شهرستان کنگان آغاز شده است؛ البته به دنبال برخی از مسائل، فیلمبرداری به عقب افتاد ولی از هفته جاری کار را ادامه می‌دهیم.
میرشکاری افزود: اگر کار ساخت مستند بر اساس برنامه‌ریزی تعیین شده صورت بگیرد و اختلالی در مسیر ساخت آن روی ندهد، بزودی تولید آن به پایان می‌رسد.
میرشکاری که خودش از اکران کنندگان مردمی جشنواره عمار در بوشهر است، خاطرنشان کرد: برنامه‌ای خاص برای اکران و رونمایی از این مستند داریم و قصد داریم در آذر ماه با حضور اکران کنندگان مردمی جشنواره عمار در بوشهر، نخستین نمایش این مستند را برگزار کنیم.
این فعال فرهنگی ادامه داد: ارتباط خوبی بین ستاد اکران مردمی جشنواره عمار و صدا و سیمای استان بوشهر وجود دارد و امیدواریم «عینک‌فروش پاساژ سیتی‌سنتر» از شبکه استانی هم نمایش داده شود.
وی یادآور شد: کار دیگری درباره یکی دیگر از اکران کنندگان عمار دارم که درباره خانمی است که علی‌رغم فعالیت به عنوان استاد دانشگاه، فیلم‌های جشنواره عمار را در نقاط مختلف شهرستان «گناوه» است. همچنین دو کار دیگر هم درباره بانوان انقلابی و فعالیت‌های پشت جبهه در زمان جنگ تحمیلی برای ساخت در نظر دارم.