همراه با فیلمسازان مردمی:

«فیلم ما» جایی برای دیده شدن سوژه‌های مردمی/ فیلمسازان مردمی پیاده‌روی اربعین را روایت می‌کنند

فیلمساز جوان محلاتی گفت: بخش «فیلم ما» جشنواره عمار، اتفاق خوشایندی به ویژه برای افرادی مثل ماست که جایی برای دیده

به گزارش «روابط عمومی جشنواره عمار»، علیرضا شیخ الاسلامی، فیلمساز جوان محلاتی که با اثر «با من حرف بزن» در بخش «فیلم ما» پنجمین جشنواره عمار حضور داشت، درباره نحوه آشنایی خود با این جشنواره گفت: از طریق رسانه‌ها و حضور در اکران مردمی‌ فیلم‌ها در مساجد با عمار آشنا شدم.
وی ادامه داد: در اکران مردمی، علاوه بر حضور سلیقه‌های مختلف فیلم‌ها، متوجه شدم که جشنواره عمار، فیلمسازان مبتدی و آماتوری مثل من را هم جدی می‌گیرد به همین دلیل، علاقمند به شرکت در آن شدم و تا به حال، دو اثر هم برای جشنواره عمار فرستادم.
این فیلمساز جوان درباره سوژه‌های فیلمش توضیح داد: در شهر محلات، ۵۶ دانش‌آموز شهید داریم به همین دلیل، شروع به سرگذشت‌پزوهشی این شهدا کردیم که حاصل آن، تولید نماهنگ و فوتوکلیپ بوده است که سعی می‌کنیم سطح کارمان پیشرفت داشته باشد و کاری که برای این دوره جشنواره آماده کردیم، «قرار بی‌قراری» عنوان دارد.
شیخ‌الاسلامی درباره همین باره تصریح کرد: این اثر درباره شهید مهدی رجبی است و ما برای ساخت مستندی درباره او، بعد از شناخت او، شروع به مصاحبه گرفتن از افراد مختلف و تصویربرداری کردیم که حدود دو-سه روز طول کشید و فکر می‌کنم اثر قابل قبولی شده است.
وی درباره انگیزه خود از ورود به عرصه فیلمسازی بیان کرد: با توجه به تاکیدات رهبری درباره بحث فیلم و جذابیت آن و همچنین تاثیرگذاری فیلم‌های کوتاه در سطح جامعه که بر خلاف کتاب و برخی رسانه‌های دیگر، مخاطبان بیشتری را دربرمی‌گیرد، با همفکری بین دوستان، به این نتیجه رسیدیم که وارد این عرصه شویم.
شیخ‌الاسلامی که رشته تحصیلی‌اش عمران است در همین راستا اضافه کرد: مهم‌تر از علاقه‌ای که به فیلمسازی داریم، دغدغه‌‌ای است که رهبری درباره زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا دارند و ما به دلیل اینکه به صورت تخصصی در این حوزه فعالیت می‌کنیم تاکنون با ۷۰ خانواده شهید، مصاحبه گرفتیم که امیدواریم بتوانیم اثر کوچکی در این زمینه داشته باشیم اما این در حالی است که امروز، بسیاری از پدر و مادرهای شهدا از میان ما می‌روند، و یاد شهدا در حال فراموشی است.
وی
فرهنگ شهادت فرهنگ ایثار فرهنگ جبهه که خودش حرف های زیادی برای گفتن داره انشاالله بتونیم تصویرش بکنیم خوب در نظر داشته باشیم دیگه ما الآن دارم میگم با خوانواده های شهدا رزمنده ها جانبازان اینها را داریم از دست میدیم اینها گنجینه های خاطراتمون که باید ثبت و ظبط بشن و خوب تاریخ انقلاب اسلامی باید توسط همین آدم ها به نوعی گفته بشه بیان بشه تا آیندگان نتونن طبیعتا یه دید ناکافی و یک دید محدودی که رسانه ها میخوان بهشون بدن ما خودمون باید به عنوان کسایی که مدعی هستیم دغدغه ی نظام و دغدغه ی انقلاب را داریم باید سعی بکنیم این کار را انجام بدیم و حفظ بکنیم این گنجینه ای را که داریم .
این فیلمساز جوان درباره ساخت اثر «با حرف بزن» اظهار داشت: این فیلم، از کارهای ابتدایی ما بود که با همکاری ۱۵-۲۰ نفر از دوستان که هیچکدام، تخصصی در این حزوه نداشتند و تنها مطالعاتی درباره فیلمسازی، تصویربرداری و… داشتند، آن را تولید کردیم.
وی ادامه داد: برای این اثر، دوربین‌ها را امانت می‌گرفتیم و برای بسیاری از امکانات لازم هم از تجهیزات مراکز فرهنگی که به ما کمک می‌کردند و نیز ظرفیت دوستان خود، استفاده کردیم به همین دلیل، هزینه ساخت اثر هم پایین و حدود ۲۰۰-۳۰۰ هزار تومان شد.

این فیلمساز جوان در بخش دیگری از سخنانش درباره جشنواره عمار اظهار داشت: این جشنواره به خصوص بخش «فیلم ما»، اتفاق خوشایندی به ویژه برای افرادی مثل ماست که جایی برای دیده شدن نداشتیم.
وی ادامه داد: بخش «فیلم ما» جشنواره عمار هم که به دنبال ثبت سوژه‌های مردمی است هر سال می‌تواند قوی‌تر از قبل حرکت کند اما برای این منظور، دست‌اندرکاران عمار می‌توانند کارگاه‌های آموزشی برگزار کنند که در این صورت آثار تولیدی هم اثرگذاری و کیفیت بیشتری پیدا می‌کنند.
شیخ‌الاسلامی درباره حضور در بخش گروهی «فیلم ما» در هفتمین جشنواره عمار گفت: از طریق پایگاه‌های بسیج محل برای این موضوع اقدام کردیم که با استقبال همراه بوده و در همین راستا، افراد عازم کربلا، سوژ‌ه‌های پیاده‌روی اربعین را ثبت می‌کنند.