عمار سینمای بدون مرز است

سهیل اسعد دبیر سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار، سخنان خود را با سلام بر احمد بن موسی کاظم (ع) و شهدای حادثه تروریستی اخیر آغاز کرد.

وی ضمن ابراز خوشحالی از برگزاری افتتاحیه جشنواره عمار در جوار حرم مبارک احمد بن موسی کاظم (ع) گفت: ای کاش حاج نادر عزیز اینجا در جمع ما بود و خدا ایشان را رحمت و انشاءالله ایشان را با پیامبر و ائمه اطهار هم نشین نماید.

سهیل اسعد در ادامه با بیان این که به اینجا آمده‌ام تا به شما خوش آمد عرض کنم اظهار داشت: می‌خواهم این خوش‌آمد گویی را با سخنان امام علی(ع) تقدیم شما کنم، امام علی(ع) در سخنانی میفرمایند خدا رحمت کند کسی را که بداند از کجا آمده؟ در کجا هست؟ و به کجا میرود ؟ کار درست این است که ما در دنیا همیشه به این 3 سوال در هر لحظه فکر کنیم که از کجا آمدیم، کجا هستیم و به کجا می رویم ؟

وی در ادامه افزود: میخواهم جشنواره عمار را با این 3 سوال تعریف کنم و بگویم که این جشنواره از کجا آمده و قرار است به کجا برود.

سهیل اسعد با بیان این که جشنواره عمار با دغدغه بچه انقلابی‌ها پس از فتنه 88 آغاز شد، گفت: بچه‌های عمار به دنبال نشان دادن واقعیت در رسانه و سینما بودند. عمار از یک خلأ و احساس نیاز شروع شد و جشنوراه اول برگزارشد.
وی در ادامه گفت: اما جشنواره عمار امروز کجا هست؟ عمار اکنون یک مصداق قرآنی را عیان کرده‌است و آن، این است که هم مردم مبین و تعیین کننده هستند و هم تاثیرگذار و تولید کننده مبین‌ها.

سهیل اسعد تصریح کرد: دوستان انقلابی بعد از سال 88 مستند‌هایی آماده کرده بودند که حقایق را مشخص کند، اما سینمای موجود اجازه نداد حقایق بیان شود. اما یک آیه دیگر راه حل دیگر را نشان داد. قرآن می‌گوید قیام و اقامه عدالت باز از مردم است. عمار این مسیر را رفت.

دبیر سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار در ادامه افزود: عمار سینمای بدون مرز است، مرزها را حذف کرده و همه می‌توانند بخشی از سینمای عمار، از هر صنف و جایگاه اجتماعی باشند.

وی در ادامه گفت: عمار مثل یک پزشک است که منتظر بیمار نیست. لذا عمار معادله سینما را عوض کرده و با اکران‌های عمومی و مردمی سراغ همه جامعه رفته‌است.

سهیل اسعد تصریح کرد: عمار یک نهضت است برای آموزرش رسانه‌ای. می‌توانیم همان گونه که اوایل انقلاب نهضت سواد آموزی داشتیم، الان باید نهضت سواد رسانه‌ای داشته باشیم. لذا آنهایی که سواد رسانه‌ای آگاه‌اند باید به دیگران که کمتر سواد رسانه‌ای دارند انتقال تجربه کنند.

وی در بخش پایانی سخنان خود تأکید کرد: مهم ترین نکته‌ای که مورد توجه است این است که عمار مردمی و در صف مسیر نهضت ها است. اکنون صف اول خانواده شهدا نشسته‌اند، این واقعیت عمار است. این شرط مقدم هر نهضت است. وقتی عماد مغینه ترور شد، سید حسن نصرالله در سخنانی گفت میخوایید با شهادت ما را متوقف کنید؟ صف و نهضت ما با شهدا گره خورده است. شهدا و شهادت یک شرط استمراری در این مسیر و نهضت ماست.