هوشنگ توکلی:

عمار تعریف عمومی‌تری از تولیدات تصویری ارائه می‌کند

داور جشنواره عمار گفت: اگر عمار بتواند در کنار فعالیت‌های خود، تولیداتش را تقویت و افزایش دهد، می‌تواند تعریف عمومی
هوشنگ توکلی-جشنواره مردمی فیلم عمار

به گزارش «روابط عمومی جشنواره عمار»، هوشنگ توکلی، فیلمساز و داور بخش «فیلمنامه» جشنواره مردمی فیلم عمار درباره آثار رسیده گفت: فیلمنامه‌هایی که در داوری بررسی کردیم، پیشرفت خوبی را نشان می‌داد و نگاه نویسندگان، پخته‌تر شده و انتخاب سوژه‌ها توسط آنها، دقیق‌تر اتفاق افتاده است و می‌توان سه- چهار نویسنده جدید را نام برد که استعداد و آینده خوبی در انتظار دارند.
وی با به کیفیت بالای آثار و رقابت نزدیک آنها با یکدیگر توضیح داد: غالب آثاری که در مرحله داوری ارزیابی کردیم، قابلیت اجرایی شدن دارند و می‌توان با بازنویسی دوباره با توجه به شرایط تولید و موارد دیگر، این فیلمنامه‌ها را مقابل دوربین برد که از این نظر، پیشرفت زیادی دیده می‌شود.
توکلی در ادامه سخنانش بیان کرد: جشنواره عمار باید آثار خوب را در حد توان خود، حفظ و از آنها حمایت کند و به نویسندگان این آثار سفارش کار دهد تا آنها از حوزه نویسندگی به سمت دیگر بخش‌های سینما نروند.
این فیلمساز تاکید کرد: چیزی که امروز در سینما، تلویزیون و… کم داریم، نویسنده با استعدادی است که بتواند کارهای با ارزش و خوب بنویسد بنابرین باید از چنین نویسندگان خوبی، حمایت و برای آنها فضای امنی ایجاد کنیم تا در عرصه نویسندگی فعالیت کنند که این مسئله، اتفاق مفیدی خواهد بود و امیدوارم رخ دهد.
وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: جشنواره عمار، نگاهی مردمی به سینما دارد و به همین جهت، خود را خارج از استانداردهای حرفه‌ای این حوزه می‌بیند و به دنبال راه‌هایی برای جذب مخاطب بیشتر و تبیین اهداف خود در قالب آثاری فرهنگی است.
توکلی در همین باره با اشاره به سخت شدن فعالیت جشنواره عمار برای رسیدن به اهدافش بیان کرد: فعالیت جشنواره عمار برای رسیدن به اهداف، روز به روز سخت‌تر می‌شود اما می‌بینیم که این جشنواره نسبت به ادوار قبلی خود، با کسب تجربیات بیشتر و گسترش دایره فعالیت‌های خودش پخته‌تر می‌شود.
این فیلمساز تصریح کرد: اگر جشنواره عمار بتواند در کنار فعالیت‌های خود، تولیداتش را هم تقویت و افزایش دهد، می‌تواند تعریف عمومی‌تری از محصولات تصویری و سینمایی در دراز مدت داشته باشد.
توکلی در پایان خاطرنشان کرد: عوامل و دست‌اندرکاران جشنواره عمار، فعالیت خوبی را در پیش گرفته‌اند اما از جهت مالی نیاز به حمایت دارند و در حال حاضر، بودجه‌ای که در اختیار دارند برای اهداف و فعالیت‌های شبانه‌روزی آنها کافی نیست، به همین جهت به سختی کار را به جلو می‌برند در صورتی که اگر از نطر مالی، اندکی تقویت شوند، مطمئنا آثاری که ارائه می‌دهند باکیفیت‌تر خواهد بود.