داور بخش اقتصاد مقاومتی جشنواره عمار:

«عمار» باید بستری برای رشد نیروهای انقلاب در حوزه سینما شود

داور هشتمین جشنواره عمار گفت: اگر می‌خواهیم نتیجه رقابت میان فیلمسازان خروجی باکیفیت آثار باشد پس باید موضوعات را مشخص کنیم. عمار باید بستری برای رشد نیروهای انقلاب در حوزه سینما شو

به گزارش «عمار فیلم» به نقل از خبرگزاری آنا، مرتضی فیروزآبادی؛ رئیس مؤسسه «ایتان» در حاشیه برگزاری هشتمین جشنواره مردمی عمار ضمن اشاره به استعدادیابی جشنواره مردمی فیلم عمار توضیح داد: یکی از مهمترین مواردی که هر جامعه‌ای برای پیشرفت نیاز دارد، استعدادیابی است، سال‌ها زمان صرف این فرآیند شد تا جشنواره‌ای با عنوان «عمار» پا گرفت و استعدادها را شناسایی کرد.

«عمار» فضای تولید ایده‌ها را فراهم کرده است

وی ادامه داد: زمانی بود که امکانات لازم برای کسانی که توانایی کار و ذهن‌های خلاق داشتند، فراهم بود اما امروز این فضا برای خیلی‌ها مهیا نیست و تنها جشنواره‌ای مانند «عمار» این شرایط را تا حدودی فراهم کرده است، اما این جشنواره هم باید بیشتر تلاش کند تا صاحبان ایده بدانند در کدام مرحله کار قرار دارند.

فیلم‌های منتخب از تلویزیون پخش شوند

رئیس مؤسسه «ایتان» با ارائه پیشنهادی گفت: این جشنواره باید به این نکته توجه و در اولویت کارهایش قرار دهد که فیلم‌های برتر خود را چندین بار از تلویزیون نمایش دهد و یا به در شبکه خانگی منتشر کند تا از مساجد و پایگاه‌های مختلف پخش شوند، چرا که اگر فیلمسازان از دیده دیده‌شدن آثارشان مطمئن باشند، قدم‌های محکم‌تر و مصمم‌تری در حوزه سینما برمی‌دارند.

حرفه‌ای‌ها نباید جای مبتدی‌ها را بگیرند

فیروزآبادی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به هویت و شاخصه‌های جشنواره اشاره کرد و ضمن توصیه به دست‌اندرکاران جشنواره بیان کرد: برگزارکنندگان جشنواره عمار باید تمام دقت و توان خود را به کار گیرند تا به سمت یکنواختی و تکرار نروند و به جایی نرسند که باعث شوند حرفه‌ای‌ها جای ورود و ظهور مبتدی‌ها را بگیرند. این جشنواره اصل استعدادیابی‌اش را به هیچ عنوان نباید از یاد ببرد.

وی ادامه داد: تا امروز، جشنواره مردمی عمار با وجود تمام محدودیت‌هایی که در حوزه تولید فیلم و سینما وجود دارد اما زمینه مناسب را برای علاقه‌مندان فراهم کرده و استعدادها را به مرحله ظهور رسانده است، این حرکت نباید متوقف شود.

«عمار» نقشه راه حوزه سینمای کشور

داور بخش اقتصاد مقاومتی جشنواره هفتم عمار، با اشاره بر تعدد موضوعات که یکی دیگر از عوامل رشد جشنواره به شمار می‌آید، اضافه کرد: هنر واقعی به تصویر کشیدن صحیح سوژه است. اگر می‌خواهیم نتیجه رقابت میان فیلمسازان خروجی باکیفیت آثار باشد پس باید موضوعات را مشخص کنیم. عمار باید بستری برای رشد نیروهای انقلاب در حوزه سینما شود. این رویداد سینمایی باید اقداماتی انجام دهد که آثار آن دیده شود و به نقشه راهی در حوزه سینمای کشور تبدیل شود.