ظرفیت‌های استان را برای اکران اولین فیلم داستانی مدافعان حرم به کار گرفتیم

محدثه ترابی‌نژاد، دانش آموزی دبیرستانی است که فیلم داستانی «هنگامه» را در پنج نوبت، برای همشهریان شهرکردی‌ خود پخش کرده است.

به گزارش «عمار فیلم»، محدثه ترابی‌نژاد، دانش آموزی دبیرستانی است که فیلم داستانی «هنگامه» را در پنج نوبت، برای همشهریان شهرکردی‌ خود پخش کرده است. با او که از جوان‌ترین اکران کنندگان فیلم بوده است، گفت‌وگویی کردیم که در ادامه می‌خوانید:

چطور شد که تصمیم به اکران فیلم «هنگامه» گرفتید؟

من در کنار درسم، کارهای فرهنگی هم می‌کنم که اکران فیلم‌های جشنواره عمار، یکی از آنهاست. وقتی از اکران فیلم باخبر شدم، با توجه به اینکه مدافعان حرم و خانواده آنها، در جامعه ما، بسیار مظلوم هستند و هنگامه هم اولین فیلم درباره این مسئله بود، ضرورت داشت که حمایت شود، به همین خاطر تصمیم گرفتم این فیلم را اکران کنم.

از اکران‌هایتان بگویید؟

اولین بار، فیلم را در جمع خانوادگی خودمان که شش نفر بودیم، پخش کردم. خواهر بزرگم، ۱۰ تا بلیط هزار تومانی، خواهر دیگرم، پدرم و خودم هر کدام بلیط ۲۰۰۰ تومانی و برادر کوچک‌ترم هم دو تا بلیط هزار تومانی، یکی برای خودش و یکی هم برای مادرم خرید.
مادرم قصد داشت خودش بلیط بخرد، اما برادرم اصرار داشت هدیه‌ای برای مادرم بخرد و چه بهتر که بلیط فیلم «هنگامه» باشد.

دیگر، چه جاهایی اکران داشتید؟

دوشنبه ۳۱ خرداد ماه هم سه بار هنگامه را در حسینیه، روستای وانانِ شهرکرد با ۱۰۰ نفر مخاطب و ۱۲۳ هزار تومان بلیط‌فروشی، حسینیه موسی‌بن‌جعفر(ع) آستان مقدس امامزادگان حلیمه و حکیمه(سلام الله علیها) شهرکرد با ۱۳۹ نفر مخاطب و ۱۱۷ هزار تومان بلیط فروشی و حوزه علمیه فاطمیه خواهران با حضور ۴۵ نفر و ۵۰ هزارتومان بلیط‌فروشی، اکران کردم.
اول تیر ماه هم همزمان با روز ولادت امام حسن(ع)، در هیئت انصارالمهدی(عج) اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان شهرکرد با حضور تعداد ۷۰ نفر از دانش‌آموزان، فیلم را اکران کردم که ۷۵ هزار تومان هم بلیط‌فروشی داشت.

چطور برای برنامه اکران‌هایتان تبلیغ می‌کنید؟

برای تبلیغات از تمام ظرفیت‌هایی که داشتیم، استفاده کردیم، تیزر «هنگامه» را به صدا و سیمای مرکز استان چهارمحال بختیاری دادیم که پخش کرد، خبر اکران‌ها را هم برای رسانه‌های استان ارسال کردیم.
در مناطق مختلف شهری هم پوستر‌های برنامه را نصب کردیم و از طریق شبکه‌های اجتماعی موبایلی نیز خبر اکران را برای مخاطبان ارسال کردیم.

چطور اهمیت بلیط‌فروشی را برای مخاطبان توضیح دادید؟

با استفاده از سخنان رهبری در مورد فرهنگ که گفتند «فرهنگ، همان‌چیزی است که حاضرم جانم را فدایش کنم»، اهمیت کار فرهنگی را برای مخاطبان‌مان تشریح کردیم و گفتیم که هزینه بلیط‌های خریداری شده صرف ساخت‌ فیلم‌های بعدی درباره شهدای مدافع حرم می‌شود، به همین خاطر، مردم پای کار آمدند و بلیط خریدند، حتی کسانی هم بودند که نتوانستند فیلم را ببینند اما برای کمک به اشاعه فرهنگ شهادت و مدافعان حرم، بلیط خریدند.