مسئول صدا و سیمای یزد در دیدار با عمار؛

صدا و سیما خانه بچه‌های جبهه فرهنگی انقلاب است/بررسی ظرفیت‌های فرهنگی یزد در دیدار جشنواره عمار و فعالان فرهنگی استان

دست‌اندرکاران جشنواره مردمی فیلم عمار با حضور در استان یزد با مسئول صدا و سیمای استان، فعالان فرهنگی، فیلمسازان و اکران‌کنندگان مردمی عمار در این استان، دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش «عمار فیلم»، سفر‌های استانی دست‌اندرکاران اکران مردمی جشنواره مردمی فیلم عمار در آستانه برگزاری هشتمین دوره این جشنواره به ایستگاه یزد رسید و بر این اساس دیدار‌هایی با مسئول صدا و سیما و فعالان فرهنگی این استان صورت گرفت.

احمد پهلوانیان، مسئول صدا و سیمای یزد در جلسه‌ای با دست‌اندرکاران جشنواره عمار با تاکید بر اهمیت فعالیت فرهنگی با کمترین امکانات بیان کرد: «با بعضی از کارگردان‌های یزدی جشنواره عمار مثل آقای حاجی غلامی کارگردان فیلم سلام آشنایی دارم. سال گذشته هم تمامی تیزر‌ها و اطلاع رسانی‌های جشنواره مردمی فیلم عمار پخش شد. علاوه بر این‌ها از تعدادی از اکران‌ها گزارش تهیه شد و در بخش‌های خبری پخش شد.»

وی همچنین افزود: درخواستی هم که از جشنواره مردمی فیلم عمار داریم، این است که فیلم‌هایی را که قابل پخش از صدا و سیماست برای‌مان بفرستند تا پخش کنیم. اخیرا هم زمانی را در روز جمعه اختصاص دادیم به نمایش فیلم‌های کوتاه و به گفت و گو با کارگردان‌های آثار پرداخته می‌شود. می‌توانیم در این برنامه هم از حضور کارگردان‌های یزدی جشنواره عمار استفاده کنیم.

پهلوانیان در پایان نیز اضافه کرد: «صدا و سیمای یزد خانه بچه‌های جبهه فرهنگی است و هر کاری که باید بشود، ما در خدمت هستیم.»

پس از این دیدار، عوامل جشنواره عمار جلسه‌ای با فعالان فرهنگی استان در دفتر جبهه فرهنگی یزد داشتند که در این جلسه ظرفیت‌ها و انتظارات دو طرف بیان شد. این جلسه در حالی تشکیل شده بود که بیش از ۳۰ مجموعه فرهنگی فعال یزد در آن حضور داشتند.

از جمله افراد حاضر در این جلسه، عبدالامیر سبیعی، کارگردان دو اثر پویانمایی «جنگ جهانی سوم» و «مهمان ناخوانده» بود که آثارش در دوره‌های قبل به جشنواره عمار راه یافته است. یکی از کارگردان‌های حاضر در این جلسه با گلایه از عدم حمایت‌ها بیان کرد: «۲۶ اثر ارزشی تولید کرده ام ولی به خاطر عدم حمایت‌ها، دیگر رغبتی برای ادامه فعالیت فرهنگی ندارم.»

در ادامه این سفر نیز اکران کننده‌های استان گرد هم جمع شدند و به بحث و تبادل نظر حول اکران‌های مردمی جشنواره عمار پرداختند. جلسه اکران کنندگان مردمی در امارت صادقیه با حضور ۲۵ نفر از خانم‌ها وآقایان به همراه پرسش و پاسخ‌ها در زمینه اکران مردمی برگزار شد.

در پایان دیدار نیز تعدادی از اکران کننده‌ها به همراه نمایندگان دبیرخانه جشنواره در میدان چخماق یزد، به زیارت شهدای گمنام این شهر رفتند.