صداگذاری انیمیشن «فیلشاه» در آمریکا آغاز شد

بخشی از صداگذاری جدیدترین محصول سینمایی گروه هنرپویا با عنوان «فیلشاه» در آمریکا انجام می شود.

به گزارش «روابط عمومی جشنواره عمار» به نقل از خبرگزاری مهر، حسین مهدوی سرپرست صداگذاری انیمیشن سینمایی «فیلشاه» از انجام بخشی از صداگذاری جدیدترین محصول سینمایی گروه هنرپویا در آمریکا خبر داد.

سرپرست صداگذاری انیمیشن سینمایی «فیلشاه» تاکید کرد: بر اساس تجربه‌ای که از صداگذاری فیلم «محمد رسول الله (ص)» ساخته مجید مجیدی در مورد تاثیر افکت سالن بر فضای صوتی فیلم به دست آوردیم، تصمیم گرفتیم ضبط افکت سالن «فیلشاه» را در آمریکا انجام دهیم.

وی افزود: با وجود اینکه در ایران نیروهای متخصص در زمینه افکت سالن در حال فعالیت هستند، اما متاسفانه هنوز نتوانسته‌ایم به کیفیت مطلوب در این زمینه دست یابیم. به همین منظور پس از هماهنگی با تهیه‌کننده، تصمیم گرفتیم تا از دپارتمان‌های تخصصی خارج از ایران استفاده کنیم.

مهدوی اظهار کرد: خلق جهان صوتی در انیمیشن با توجه به ظرافت های خاص صوتی و جهان فانتزی موجود در آن، کار را به مراتب دشوارتر می کند زیرا در این گونه از سینما، جهان صوتی فیلم از صفر خلق می شود. ما جهانی را برای کودکان و بزرگسالان خلق می‌کنیم که وجود خارجی ندارد و این کاملا متفاوت با فیلم های رئال است.

وی اضافه کرد: علاوه بر صداهای صحنه، ما برای تامین بخش اعظمی از صداهای موجود در فیلم‌های سینمایی از آرشیو استفاده می‌کنیم ولی در صداگذاری انیمیشن حتی در استفاده از آرشیوها هم محدودیت هایی وجود دارد و اکثر افکت ها و صداهای فضاهای فانتزی پویانمایی باید از ابتدا خلق شوند.

سرپرست صداگذاری انیمیشن سینمایی «فیلشاه» در انتها گفت: با توجه به آنکه این محصول در بخش خصوصی در حال تولید و بخش خصوصی همواره با محدودیت های مالی مواجه است، بنده با آگاهی از این روند تولید و با همه این محدودیت ها تمام تلاشم را خواهم کرد که انیمیشن «فیلشاه» در بخش صداگذاری با کیفیتی مطلوب به مخاطبان ارائه شود.

گروه «هنرپویا» پیشتر انیمیشن سینمایی «شاهزاده روم» را در سال ۱۳۹۴ عرضه کرد که توانست با فروش ۵ میلیارد تومانی رو به رو شود.