همراه با سینماسنگر در یادمان شهدای هویزه

سال تحویل زائران نور در سینماسنگر عمار/شروع کمپین نه به تخریب مزار شهدا در راهیان نور

دقایقی بیشتر به سال تحویل نمانده بود که بیشتر بچه‌های سینماسنگر هم مثل زائران، خودشان را رساندند به جوار شهدای

به گزارش «روابط عمومی جشنواره عمار»، صبح‌ زود، بچه های سینماسنگر بعد از صرف صبحانه مختصر نون و پنیر و‌ کره ۲۵ گرمی، منتظر آمدن برقکار یادمان شهدای هویزه شدند که البته قرار بود صبح بعد از نماز بیاید.
از شب گذشته بخاطر اتصال برق، سینماسنگر اکران‌هاش خوابیده بود و زائرانی که برای تماشای فیلم‌ها می‌آمدند با «برق نداریم» بچه‌های عماری برمی‌گشتند.
از چند روز پیش که بچه‌های اکران کننده سینماسنگر خبردار شدند که تازگی تخریب گلزار شهدای بوشهر هم به بهانه ساماندهی و یکسان‌سازی شروع شده، به فکر افتاده بودند که باید کاری کنند تا آخرین گلزارهای شهید نشده هم به سرنوشت بیش از ۸۰ درصد گلزارهای شهرها و روستاهای دچار نشوند.‌ گلزارها، جعبه آینه‌ها و یادگارهایی که کالبدی بی‌روح و یک‌شکل پیدا کردند که حتی خود پدر و ماد شهدا هم گاهی در آن، غریب می‌شوند.
دو سه نفر از بچه‌ها در حال نصب تخته‌هایی روی دیواره سینماسنگر هستند که لحظاتی بعد معلوم می‌شود عماری‌ها، می‌خواهند کمپین راه بیندازند؛ کمپین « #نه_به_تخریب_مزار_شهدا»


خواهر شهید جمال دهشور که لحظاتی را در سینماسنگر مهمان عماریون شده بود وقتی از تخریب‌ها باخبر می‌شود، می‌گوید «نمی‌توانم تحمل کنم»، «مردم باید قیام کنند» انگار دلش از برخی رفتارهای مسئولان خیلی پر است…


دفتری هم قرار داده شده که پس از اکران نماهنگ تخریب بهشت که گریه سردار باقرزاده مسئول ستاد کل نیروهای مسلح را هم درآورد، زائران نظرشان را درباره یکسان‌سازی یا به عبارت دقیق‌تر، تخریب مزارهای شهدا می‌نویسند.
دقایقی بیشتر به سال تحویل نمانده بود که بیشتر بچه‌های سینماسنگر هم مثل زائران، خودشان را رساندند به جوار شهدای هویزه تا سال کهنه‌شان را پیش آنها تازه کنند‌.


این وسط، اما یکی دو نفر از بچه‌ها هم مانده بودند تا اکران‌ها را ادامه دهند، نماهنگ گذاشته بودند…سال که تحویل شد بوق ممتد و بلند اتوبوس‌ها شروع شد که دست‌بردار هم نبودند البته بچه‌های سینماسنگر فقط به یک تبریک اکتفا کردند و ادامه اکران‌هایشان…


امروز، بیشتر، کودکان و نوجوانان سینماسنگر را پاتوق خودشان کردند و با جمع دوستان و والدینشان پای فیلمهای عمار مثل سلام، بختک، خاکریزهای نمکی، بازار محبت، بازگشت قهرمان و… می‌نشینند، هربار هم که فیلم تمام می‌شود «عمو بازم فیلم دارید» راه می‌اندازند.


بیرون از سینماسنگر هم عیدی‌های عمار انگار فروش خوبی داشتند، این را سیدحسین، مسئول غرفه «عماریار» می‌گفت ترمینال غرب، مستند داد، هنگامه، سلام و مجموعه مستندهای مدافعان حرم عیدی‌های عمار بودند، حیف که انیمیشن در بساط عیدی‌هایشان نبود.


همسر شهید روشنگری درباره انرژی هسته‌ای، شهید مهدی مطلبی آخرین مهمان ویژه بچه‌های سینماسنگر بود.
او هم از روند یکسان‌سازی مزارهای شهدا شکایت داشت می‌گفت اگر می‌خواهند ساماندهی کنند بدون تخریب هم می‌توانند این کار را بکنند…


حوالی ساعت ۱۱/۳۰ شب بود که بچه‌ها دیگر یواش‌یواش شروع به جمع کردن سینماسنگر شدند دقایقی پیش از ورود به اولین روز از سال نو!
رخت‌خواب‌ها هم در سینما‌سنگر پهن شدند، هم سینما هم سنگر!

………

روز دهم سینماسنگر به روایت تصویر