پوستر شمارۀ 2 سیزدهمین دورۀ جشنوارۀ مردمی فیلم عمار با محوریت نهضت روایت زن ایرانی منتشر شد.

به گزارش عمار فیلم دومین پوستر سیزدهمین جشنواره فیلم عمار با شعار «روایت زن ایرانی» منتشر شد.

سیزدهمین دورۀ این رویداد، با شعار نهضت روایت زن ایرانی، در حرم مطهر حضرت احمدبن‌موسی‌الکاظم(ع) افتتاح شد و قرار است 22 دی‌ماه در سینما فلسطین به کار خود پایان دهد.

در راستای شعار محوریِ جشنواره از تصاویر زنان قهرمان ایرانی در طراحی پوستر استفاده شده است که توضیحات مربوط به شخصیت هرکدام بیان می‌شود:

طاهره غفوری

از جمله بانوان انقلابی یزد است که در زمینه‌های آموزش نظامی بانوان و سازمان‌دهی خواهران پشتیبان جنگ و تهیۀ اقلام ضروری رزمندگان فعالیت داشته است. همچنین او بانویی جانباز شیمیایی است. پس از دوران دفاع‌مقدس در عرصه‌های خیریه فعالیت دارد و بیت‌الزهرا(س) را برای فعالیت‌های خیریه راه‌اندازی کرده است. با شیوع ویروس کرونا فعالیت‌های خودجوش خانم غفوری به جمع‌آوری کمک‌ها و تلاش برای مبارزه با ویروس کرونا تبدیل شد.

پروانه معصومی

پروانه معصومی متولد 11اسفند1323 در تهران، بازیگر سینما و تلویزیون است. ایشان برندۀ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن برای بازی در فیلم گل‌های داوودی از سومین جشنوارۀ فیلم فجر و برندۀ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن برای بازی در فیلم جهیزیه برای رباب از ششمین جشنوارۀ فیلم فجر است و در دی‌‌ماه سال1393 در شب اختتامیۀ پنجمین جشنوارۀ فیلم عمار از او برای بازی در فیلم اشک مادر تقدیر شد.

طاهره صفارزاده

طاهره صفارزاده، ۲۷آبان۱۳۱۵، سیرجان تا ۴آبان۱۳۸۷، تهران، شاعر و پژوهشگر و مترجم ایرانی قرآن بود. او برگزیدۀ اولین دورۀ جشنوارۀ بین‌المللی شعر فجر در بخش نو، سپید و نیمایی بود. زبان و ادبیات انگلیسی را در دانشگاه تهران خواند و در آمریكا در رشتۀ نقد تئوری علمی در ادبیات جهان تحصیل کرد. به‌جز مجموعه‌های شعر و ترجمه، چند كتاب هم در زمینۀ نقد ترجمه از او به ‌چاپ رسیده‌ است.

معصومه اسمعیلی

معصومه اسمعیلی متولد سال ۱۳۴۰، بانوی فعال در عرصه‌های مختلف انقلابی و علمی و فرهنگی است. حضور ایشان سال‌های اول جنگ تحمیلی در جبهه‌های کردستان و پس از آن در جبهه‌های مختلف علمی و فرهنگی کشور که از مسیر رشتۀ مشاوره می‌گذشت، نشان از دغدغه‌مندی و احساس مسئولیت زیادشان برای فعالیت و کار همه‌جانبه برای کشور است. دکتر اسمعیلی استادتمام گروه مشاورۀ دانشگاه علامه طباطبایی(ره) و رئیس انجمن مشاورۀ ایران، مدیر و مؤسس مرکز مشاورۀ مصیر صلح است. تألیف ده‌ها کتاب و مقاله و تربیت صدها شاگرد که هرکدام در عرصه‌های مختلف اجرایی و پژوهشی و آموزشی کشور در حال خدمت‌رسانی‌اند، از زمینه‌های فعالیت ایشان است.

طیبه زمانی

شهیدطیبه زمانی دانشجوی رشته شیمی دانشگاه مشهد در سال 1334 در روستای گودین از توابع شهرستان كنگاور در استان کرمانشاه دیده به دنیا گشود. خانواده‌ای كم‌درآمد و روحانی داشت. در در سال‌ 1356 در كنكور سراسری‌ شركت کرد‌ و در رشتۀ‌ شیمی‌ دانشگاه‌ مشهد قبول‌ شد. در تشكیل‌ انجمن‌های‌ اسلامی‌ و برنامه‌های‌ مذهبی نقش‌ مؤثری داشت‌. از دانشجویان‌ پیرو خط‌ امام‌ بود كه‌ در سال‌ 1357 در طبس‌ همگام‌ با دیگر خواهران‌ به‌ مداوای‌ زلزله‌زدگان‌ شتافت‌. در تظاهرات‌ نقش‌ عمده‌ای‌ داشت‌ و در دی‌ماه‌ 1357 تعداد زیادی پوستر و عكس‌ از شهدای دیگرشهرها جمع‌‌آوری كرده‌ بود تا نمایشگاهی‌ دایر كند؛ اما موفق‌ نشد. در تظاهرات‌ روز 17دی1357 كنگاور شركت‌ كرد و به‌ دست‌ دژخیمان‌ شاه‌ جلاد شهید شد و به‌ آرزویش رسید. او همیشه‌ آرزوی‌ دیدن‌ امام‌ را داشت‌.

فرزانه پزشکی

فرزانه پزشکی کارگردان و برنامه‌ساز و سردبیر برنامه‌های تلویزیونی و از فعالان جبهۀ فرهنگی انقلاب در حوزۀ هنری بوده است. حضور فعال و خلاق و اثرگذار در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی و هنری از ایشان الگویی برای فعالان عرصۀ رسانه ساخته است. از نمونه‌فعالیت‌های ایشان برنامۀ کاملاً دخترانه و جشن رمضان است. وی در کنار فعالیت فرهنگی مادری دل‌سوز هم بود. امسال بر اثر سانحۀ تصادف جان به جان‌آفرین تقدیم کرد.

طاهره لباف

خانم طاهره لباف در سال1330 در اصفهان متولد شد. آموزه‌های دینی چاشنی تحصیلات عالیۀ او شد و پس از دوران ناآرام تحصیل و اخراج از دانشگاه، موفق شد فوق‌تخصص زنان‌وزایمان و نازایی را کسب کند. همچنین توانست بانوی نخبۀ سال 1387 در کشور شود. نکتۀ مهم هم این بود که مادر شش فرزند است و هم‌زمان با تحصیل و فعالیت‌های اجتماعی، ذره‌ای از مسئولیت مادری‌اش کم نگذاشته است.