رونمایی از مستند «قائم مقام» در هفتمین جشنواره عمار/روایتی بدون سانسور از مرحوم منتظری

مستند «قائم‌مقام» با موضوع زندگی مرحوم منتظری به زودی در جشنواره مردمی فیلم عمار اکران می شود.

به گزارش «روابط عمومی جشنواره عمار»، سیدمحمدعلی صدری‌نیا کارگردان مستند «قائم‌مقام» در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس گفت: مستند قائم مقام که حاصل حدود دوسال کار پژوهشی و میدانی درباره زندگی آیت الله منتظری است، مراحل آخر تدوین را طی می کند و به زودی اکران خواهد شد.

وی ادامه داد: ما در این مستند تلاش کرده ایم روایتی بدون سانسور و منصفانه از زندگی ایشان را به تصویر بکشیم.

صدری نیا با اشاره به اینکه در این مستند تصاویر، فیلمها و اسناد منتشرنشده‌ای درباره آیت الله منتظری برای اولین بار پخش خواهد شد گفت: این مستند روایتی از مبارزات پیش از انقلاب تا فوت ایشان را شامل می شود و برای اولین بار به طور تفصیلی به فراز و فرود وی در نظام سیاسی ایران پرداخته است.

وی تصریح کرد: دوران قائم مقامی آیت الله منتظری و سال‌های پس از عزل او، از مقاطعی است که به دلیل حساسیت های سیاسی فراوان کمتر به آن پرداخته شده است، بسیاری از شخصیت های سیاسی هم یا درباره این مساله حاضر به گفتگو نیستند و یا به سختی حاضر به مصاحبه می شوند.

کارگردان مستند قائم مقام ادامه داد: آیت الله ری‌شهری، عمادالدین باقی، حجت‌الاسلام اژه‌ای، احمد منتظری، آیت الله رازینی، عزت الله مطهری و آیت الله گرامی از چهره هایی هستند که برای اولین بار مقابل دوربین قرارگرفته اند و درباره مرحوم منتظری سخن گفته اند.

صدری نیا در انتها خاطر نشان کرد: این مستند در حال حاضر در مراحل پایانی تدوین است و در تلاشیم این اثر در جشنواره عمار رونمایی و اکران شود.

تیزر این فیلم اینجا قابل مشاهده است:

 [fa type=”download”]   دریافت تیزر-۱۱mB