فرهاد عظیما؛

رفتارهای بدی با «نبرد خلیج فارس ۲» شد/ دیگر توان مالی نداریم

فرهاد عظیما کارگردان عرصه انیمیشن عنوان کرد که بعد از ساخت «نبرد خلیج فارس ۲» و حمایت نشدن از این اثر، دیگر انیمیشن

به گزارش «روابط عمومی جشنواره عمار»، فرهاد عظیما کارگردان عرصه انیمیشن در گفتگو با خبرنگار مهر درباره جدیدترین فعالیت های خود گفت: بعد از آنکه انیمیشن سینمایی «نبرد خلیج فارس ۲» را ساختیم و این فیلم آنچنان که باید در اکران حمایت نشد و سالن های محدودی برای آن در نظر گرفتند، تصمیم گرفتم دیگر به سمت ساخت یک انیمیشن بلند سینمایی نروم، ضمن اینکه چنین کاری بسیار فرسایشی است و بر همین اساس در نظر داریم از این پس شروع به ساخت فیلم انیمیشن های کوتاه کنم.

وی افزود: در نظر دارم «راشل کوری ۳» را با تکنیک سه بعدی بسازم که قصه آن در ادامه ۲ قسمت قبلی است، یعنی این اثر درباره نبرد ایران و رژیم صهیونیستی و فتح بیت المقدس است. در این قسمت می بینیم که اسرائیل توسط نیروهای مقاومت در جنگ شهری در تل آویو نابود می شود و گروه های مقاومت از مذهب های مختلف وارد بیت المقدس می شوند و با اتحاد با یکدیگر بیت المقدس را فتح می کنند.

این کارگردان عنوان کرد: ما در بهمن ماه سال ۹۵ شروع به ساخت این اثر ۱۵ دقیقه ای و بخش های از آن را آماده کردیم اما با توجه به اینکه حوزه هنری اعلام کرد که زمان اکران فیلم انیمیشن «نبرد خلیج فارس ۲» فرا رسیده است، کارهای ساخت «راشل کوری ۳» را رها کردیم و به اکران آن فیلم پرداختیم. البته در نظر داریم پس از انتخابات دوباره شروع به ساخت این فیلم کوتاه کنیم و احتمالا تا شهریور ماه آماده نمایش می شود.

عظیما اظهار کرد: با توجه به اینکه نهادهای مختلف از جمله حوزه هنری از اکران «نبرد خلیج فارس ۲» حمایت نکرد و این فیلم به فروش ۱۲۰ میلیون تومانی دست یافت، توان مالی ما کم شده است و از همین رو نمی توانیم دیگر آنچنان که باید از نیروهای حرفه ای برای ساخت «راشل کوری ۳» استفاده کنیم. جالب است که بگویم وضعیت اکران «نبرد خلیج فارس ۲» به قدری نابسامان بود که در سینما هویزه مشهد به جای آنکه تیزر این فیلم را پخش کنند، تیزر «نبرد خلیج فارس ۱» را پخش می کردند، حتی من زمانی که تماس گرفتم و گفتم که آنها یک تیزر دیگر را پخش می کنند، اعتنایی به صحبت هایم نشد.

وی در پایان عنوان کرد: با توجه به اینکه این فیلم در اکران حمایت نشد، ما یک کانال در تلگرام ایجاد کرده ایم تا از طریق آن خودمان نسبت به بلیت فروشی و تبلیغ دیگر آثارمان بپردازیم.