مبلغ آرژانتینی در گفت‌وگو با تسنیم:

رسانه‌های جریان اصلی دنیا سینمای مستقل را بایکوت کرده‌اند/موفقیت بین المللی عمار نیازمند استفاده از فعالان فرهنگی کشورهاست

سهیل اسعد معتقد است سینما با سیاست در ارتباط است و سیاست های غربی در کنار امپراطوری رسانه ای آن ها سبب شده بخشی از سینمای ایران به نوعی بایکوت شود.

به گزارش «روابط عمومی جشنواره عمار»، سهیل اسعد از طلاب فعال حوزه علمیه و مبلغ دینی در آرژانتین و حوزه آمریکای لاتین، درباره نمایش آثار سینمای مستقل و فیلم‌های جشنواره مردمی عمار در آرژانتین طی روزهای اخیر با بیان این که اکران های بین المللی عمار حرکت مهمی در جهت انتقال ارزش های جمهوری اسلامی در قالب هنر محسوب می شود، اظهار داشت: هنر یکی از درهای ورود به تمدن های بزرگ است و اگر ما حامل ارزش های والا هستیم باید بدانیم که این ارزش های والا در قالب هایی نظیر هنر باید ارائه شود.

وی با بیان این که هنر از ابزارهایی است که به ارائه صحیح و اثرگذار ارزش های اسلامی و انسانی کمک می کند، اظهار داشت: یک رسانه برای اثرگذاری نمی تواند در وهله اول وارد فاز تربیتی شود و هنر به عنوان ابزار فرهنگی جهت انتقال پیام های فرهنگی واثرگذار بسیار مؤثر است.

سهیل اسعد انتخاب آثار مناسب با محوریت کشور مقصد را از دیگر عوامل تأثیر گذاری در حوزه تأثیرگذاری بین المللی دانست و افزود: موضوعاتی نظیر اخلاق در همه کشورها مخاطب دارد و برای شروع نیز باید بر روی موضوعاتی دست گذاشت که فراگیر هستند، همانند مسئله اخلاق که مسئله ای فطری است و زبانی مشترک میان همه کشورهاست.

مبلغ دینی حوزه آمریکای لاتین، مسائل اجتماعی را از اولویت های مردم آرژانتین برشمرد و تصریح کرد: پرداختن به مشکلات و بحران های اجتماعی و مسائل مربوط به سیاست، فقر و چالش هایی مربوط به ارزش های انسانی از مسائلی است که بسیار مورد پسند مردم آمریکای لاتین به ویژه مردم آرژانتین است.

موفقیت در سطح بین المللی نیازمند بهره گیری از ظرفیت فعالان فرهنگی کشورهاست

وی با بیان این که موفقیت در سطح بین المللی نیازمند تعامل با افراد بومی و بهره گیری از ظرفیت های فعالان فرهنگی هر کشور است، گفت: دبیرخانه بین الملل جشنواره عمار باید با هماهنگی افرادی از هر کشور فعالیت های خود را در آن کشور پیش ببرد و مدیریت عرصه رسانه ای بین المللی بدون توجه به ظرفیت ها و سلیقه کشور مقصد امکان پذیر نیست.

مبلغ دینی حوزه آمریکای لاتین در ادامه سخنان خود تصریح کرد: در انتخاب آثار از لحاظ کیفی و موضوعی باید دقت کرد؛ چرا که فضای اکران در سطح بین الملل با فضای داخلی متفاوت است و دبیرخانه بین المللی جشنواره عمار برای عرصه بین الملل در تولید و اکران باید برنامه ای ویژه اتخاذ کند.

سهیل اسعد به اهمیت توجه به مسئله تبلیغات در اکران های بین المللی اشاره کرد و افزود: مقوله اکران مردمی و یا سینمای مردمی در کشورهای غربی معمول نیست و در سطح بین الملل باید بر روی مسئله تبلیغات تمرکز ویژه ای باز کرد، البته ناگفته نماند که در برخی کشورها از جمله نیجریه فیلم‌هایی در قهوه خانه ها نمایش می دهند اما این مسئله شیوه معمول نیست.

وی با بیان این که ام‍‍پراطوری سینمای بین الملل در دست دشمنان ایران است و همان تحریم‌ در مسائل اقتصادی و سیاسی به نوعی در فرهنگ و هنر نیز لحاظ می شود اظهار داشت:‌ سینما با سیاست در ارتباط است و سیاست های غربی در کنار امپراطوری رسانه ای آن ها سبب شده بخشی از سینمای ایران به نوعی بایکوت شود.