داستان فرمانده‌ی ایرانی و شخصیتی عراقی که علیه صدام جنگید

«هم قسم» یکی از آثار بخش داستانی کوتاه در دوازدهمین جشنواره‌ی مردمی فیلم عمار است که به سراغ زندگی یکی از شهدای گرانقدر مدافع حرم رفته است.

«حمید بیات عباسی» کارگردان فیلم مرزهای عاشقی (هم قسم) درباره‌ی این اثر به خبرنگار موسسه‌ی فرهنگی هنری اندیشه‌ی شهید آوینی، گفت: «مرزهای عاشقی» شامل چند فیلم کوتاه از زندگی شهدای مدافع حرم است و «هم قسم» یکی از فیلم‌های این مجموعه می‌باشد که اختصاص به زندگی «حاج شعبان نصیری»؛ رئیس ستاد لشگر بدر دارد. البته من در فیلم کوتاه «هم قسم» برای این که شخصیت این شهید مدافع حرم را بهتر نشان دهم، به سراغ یک شخصیت فرعی به نام «اسعد ماهر» رفتم که فرماندهی عراقی است.

وی ادامه داد: کل فیلم از زبان یک افسر عراقی بیان می‌‌شود که از عراق فرار کرده و خود را تحویل نیروهای ایرانی می‌دهد و علیه صدام می‌جنگد. او در جبهه با «حاج شعبان نصیری» آشنا می‌شود. در ادامه ما این شخصیت را به سال‌ها بعد می بریم که علیه داعشی‌ها در حال جنگیدن است و حاج شعبان نصیری با نیروهایش به کمک‌‌اش می‌آید.

«حمید بیات عباسی» ادامه داد: ما در این فیلم از زبان این شخصیت عراقی به ویژگی‌های «حاج شعبان» می‌پردازیم که مخترع بود و مثلاً آرپی‌جی را به دو برابر توانش می‌رساند و در دوران جنگ دستاوردهای زیادی را به وجود آورد. «حاج شعبان نصیری» در سال ۹۶ در درگیری با داعش شهید شد.

وی افزود: این فیلم کوتاه قبلاً از تلویزیون پخش شد ولی در هر دوره دوستان زحمت ارسال آثار به جشنواره‌ی « عمار» را انجام می‌دهند. در دوره های پیش بیشتر با نماهنگ در جشنواره‌ی عمار حاضر بودم. البته برنامه‌ی تلویزیونی هم داشتم، چون کارگردان برنامه‌ی «اتم» بودم.

لازم به اشاره می‌باشد که مرزهای عاشقی (هم قسم) در موسسه‌ی رسانه‌ای سَها (سیمای هنر انقلاب) تهیه گردیده و در دوازدهمین جشنواره‌ی «عمار» به نمایش درمی آید. «حاج شعبان نصیری»؛ شهیدی است که در مراسم چهلمین روز شهادت‌اش که در حوزه‌ی هنری برگزار شد، «سردار قاسم سلیمانی» و «سردار اسماعیل قاآنی» حضور داشتند.

منبع: وبسایت جامع فرهنگی مذهبی شهید آوینی