حضور استان‌ها در «عمار» تحسین برانگیز است

داور بخش تولیدات تلویزیونی سیزدهمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار گفت: تنوع آثار در این جشنواره قابل توجه بود و اینکه آثار متعلق به نقاط مختلف کشور بودند؛ استان‌ها، حضور قابل توجه و تحسین برانگیزی داشتند.

به نقل از ایرنا؛

مهدی لسانی در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی ایرنا و در توضیح تولیدات تلویزیونی سیزدهمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار گفت: در حوزه برنامه‌های ترکیبی تلویزیونی، تعداد حاضرین و برنامه‌های شرکت کننده، بالاتر از انتظار من بود و ما آثار خیلی خوبی از برنامه‌های ترکیبی تلویزیونی داشتیم.

وی افزود: در حوزه‌های آیتم و کلیپ، موشن گرافی و گزارش‌های خبری نیز، تنوع آثار قابل توجه بود. اینکه آثار متعلق به نقاط مختلف کشور بودند و استان‌ها، حضور خیلی خوبی داشتند، قابل توجه و تحسین برانگیز است.

مدیر پایگاه جریان‌شناسی دیدبان ادامه داد: به نظرم «عمار» در فراخوان ها و ارتباط گیری های خود می‌تواند در حوزه رسانه قوی‌تر عمل کند. در جشنواره عمار ظرفیت کشف نشده ای هست که امکان کشف آن وجود دارد و به واسطه آن وقتی در حوزه مردمی داریم صحبت می‌کنیم اینکه آثار ارائه شده چندین برابر شود هم ممکن می‌شود.

وی با اشاره به جوان بودن جشنواره مردمی عمار تاکید کرد: توجه به حوزه های خلاقانه مهم است. باید برای هر دوره طراحی لوگو و پوستر انجام شود. درج و رونمایی از لوگو و پوستر اختصاصی در هر دوره از این جشنواره امر مهمی است و مناسب است که عمار هر هر دوره یک هویت رسانه‌ای خاص داشته باشد.

داور بخش تولیدات تلویزیونی سیزدهمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار، در ادامه افزود: این هویت رسانه ای خاص شامل، رنگ، فونت و المان است. از طرف دیگر، عمار می‌تواند برای هر دوره سفرایی را در حوزه اجتماعی مشخص کند که این ها، بُرد رسانه‌ای و اجتماعی به پیام عمار بدهند.

لسانی با بیان اینکه ما اگر در حوزه تبلیغ و ترویج در عمار کار بیشتری بکنیم، برد کرده‌ایم، گفت: این برد به جهت این است که جشنواره عمار، جایگاه خودش را در بین مردم دیده، نه در میان سازمان ها و انجام این کار در شرایط فعلی کشور و مسائلی که اتفاق افتاده به اهمیت عمار ضریب و وزن می‌دهد.

وی در توضیح زن ایرانی؛ شعار محوری این دوره از جشنواره بیان داشت: وقتی فضای رسانه ای و فضای ذهنی را نگاه می کنیم. فضای ذهنی افراد عموما توسط رسانه‌ها ایجاد و جهت‌دهی می‌شود. نگاه به زن ایرانی از بعد تاریخی، که قدیمی ترین تصویرها و نگاره ها از آن وجود دارد، پوشیدگی است. این پوشیدگی در سنت ایرانی هم بوده است. حتی در فضای کنونی، در اقوام، فرهنگ‌ها و بوم‌های فرهنگی مان، این مبحث نیاز به کشف و ترویج دارد. بنابراین باید در گام اول خیلی از خرده فرهنگ‌ها، توسط افراد مختلف کشف و بعد ترویج و تقویت شود.

این هنرمند در پایان گفت: ما در منطقه ای قرار گرفتیم که یک زن، عملا خلاق، موثر، الهام بخش به تمام جامعه است. این مساله خیلی مهم است که بتوان آن پبام را به کلیت جامعه منتقل کرد و در پویایی جامعه نقش آفرین بود.

افتتاحیه سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار، ۱۴ دی ماه در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی(ع) شاهچراغ، برگزار شد. آثار جشنواره نیز از ۱۵ تا ۲۱ دی‌ماه در سینمافلسطین تهران به نمایش درآمده است. همانند دوره پیشین، علاقمندان می‌توانند با مراجعه به تارنمای عماریار AmmarYar.ir به صورت مجازی به تماشای آثار این دوره جشنواره بنشینند.