حاشیه‌نگاری افتتاحیه اکران‌های هشتمین جشنواره عمار در باغملک/ پذیرایی کارگردان با نبات‌های تبرکی از مردم

مراسم افتتاحیه اکران‌های هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار در باغملک خوزستان با حضور خانواده‌های شهدا و اکران مستند «پرواز از حلب» به کارگردانی محسن عقیلی برگزار شد.

به گزارش «عمارفیلم»، مراسم افتتاحیه اکران‌های هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار در باغملک خوزستان با حضور خانواده‌های شهدا و اکران مستند «پرواز از حلب» به کارگردانی محسن عقیلی برگزار شد.
آنچه می‌خوانید حاشیه نگاری این مراسم است.

اول صبح رسیدیم باغملک.
رفتیم روستایی که هنوز آسفالت به اونجا نرسیده ولی فیلم های جنشواره عمار رسیده! دبستان یادگار امام بود ولی امکانات دبستان در حد بسیار ضعیفی بودند. بچه ها وقتی دوربین من رو دیدن با شیطونی خاصی هی جلوش رد می شدند و می خندیدن!
اکران شروع شد با علمک و با سلام تمام شد!
چنان قهقه ای میزدند بچه ها که غم فقر امکانات رو فراموش کرده بودند!
یکیشون گفت چرا این فیلم ها رو ما تا حالا ندیدیم؟
آخه اونجا هنوز صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران نفوذ نکرده! پشت پیچ و خم های شهرستان گیرکرده!


بعد اکران بلافاصله رفتیم  تالار فردوسی؛ نیم ساعت مانده بود به شروع مراسم افتتاحیه جشنواره عمار باغملک که من و دوربینم با سالن خالی مواجه شدیم! داشتیم وسایل فیلم برداری رو آماده می کردیم که در چند دقیقه نیمی از سالن پر شد! بازم خواهران باغملکی بودند که سالن رو پر کرده بودند!
خوشامدگویی به حضار هم با اسپند و انفاق فرهنگی همراه بود!
مراسم با کمی تاخیر شروع شد؛ تالار فردوسی شهرستان شاید تا به حال همچین جمعیتی به خودش ندیده بود. اواسط برنامه بود هر چقدر صندلی به سالن اضافه کردند ولی فایده نداشت. خیلی ها سرپا یا توی راه پله یا راهرو نشسته بودند و تماشای مستند پرواز از حلب لذت می بردند!
کارگردان مستند جذب علاقه ی حضار و شور مردم شده بود که دارن با چه دقتی مستند رو نگاه می کنند.
آخرای مراسم بود که آقای عقیلی کارگردان مستند با نبات های تبرکی امام رضایی فقط تونست از حضور پرشور مردم باغملک تشکر کند و از پدران و مادران شهدا درخواست دعا کند.


سالن خالی شد و یکی یکی از خواهران باغملکی روی صندلی نشستند و آبی خوردند. آخه نزدیک به چهارساعت نشستن برای آنان حرام بود!
فقط این نکته به ذهنم آمد که:
این بزرگواران اینقدر در این شهر کار و فعالیت کردند که بدون حمایت ارگان یا نهاد خاصی جمعیت بسیار زیادی رو با جشنواره عمار آشنا کردند.