تعداد آثار رسیده به جشنواره، شگفت‌آور است/ بیشتر آثار دنبال سرنوشت انسانی

هوشنگ توکلی داور بخش‌ فیلمنامه سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار امسال با بیان اینکه بیشتر آثار، دنبال سرنوشت انسان هستند، گفت: امسال تعداد آثاری که به جشنواره ارائه شده، شگفت‌آور است. آثار هم از لحاظ کیفی، هم از نظر محتوایی و قالب نمایشی دارای سطح بسیار بالایی هستند و به همین دلیل انتخاب از بین آنها، برای ما سخت بود.

به نقل از فارس؛ هوشنگ توکلی عضو هیأت‌داوران بخش‌ فیلمنامه سیزدهمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار ,در گفت‌گو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس گفت: امسال تعداد آثاری که به جشنواره ارائه شده، شگفت‌آور است. آثار هم از لحاظ کیفی، هم از نظر محتوایی و قالب نمایشی دارای سطح بسیار بالایی هستند و به همین دلیل انتخاب از بین آنها، برای ما سخت بود.

این کارگردان، در ادامه افزود: در هر بخش حداقل سه تا چهار اثر تراز اول داشتیم، ولی ناگزیر به انتخاب تنها یک اثر بودیم. باید بگویم امسال دستاورد جشنواره بسیار، عالی بوده است‌.

توکلی در پاسخ به این سوال که آیا محوریت زن ایرانی- که شعار امسال جشنواره است-  در بین آثار برتر بوده است یا خیر، بیان داشت:روایت از زن ایرانی در برخی از آثار قابل توجه است. درضمن جشنواره عمار، جشنواره جوانی است و هر چه می‌گذرد، دیدگاه‌هایش جاافتاده و پخته‌تر می‌شود.

این بازیگر سینما ادامه داد: عمار جشنواره ای پرتوان ، پرمخاطب و تاثیرگذار است، ولی امسال آثاری که ساخته، ارائه و انتخاب شد، با سالهای قبل خیلی تفاوت داشت و باید بگویم امسال  شگفت‌آور بود.

توکلی در توضیح جنبه داستانی آثار اظهار داشت: امسال، بیشتر آثار، دنبال سرنوشت انسان و یافتن معنایی جدید هستند. معنایی که در تلاش انسان مستتر است. در سالهای قبل، این معنا در آثار، به این شدت از دقت دیده نمی‌شد.

این داور بخش فیلنامه جشنواره عمار در ادامه گفت: امسال در عمده آثاری که ما خواندیم و دیدیم، بخش معناپذیری تفکرات در آن پررنگ بود. امیدوارم از این آثار حمایت شود و مخاطبان نیز با دقت بیشتری به آثار نگاه کنند و برای تماشا و تفکر در آن وقت بگذارند، چرا که جشنواره یک شبه ساخته نشده است بلکه با خون دل عده زیادی از آدم‌ها این جشنواره برپا شده و باقی مانده است، افرادی که بعضی از آنها مانند نادر طالب زاده -که خداوند رحمتش کند-دیگر در میان ما نیستند، اما تفکرات و تلاش‌هایشان همچنان تاتیرگذار است.

افتتاحیه سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار، 14 دی ماه در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی(ع) شاهچراغ، برگزار می‌شود و در این مراسم، از برگزیدگان بخش‌های اعلام شده تقدیر می‌گردد. آثار جشنواره نیز از 15 تا 21 دی‌ماه در سینمافلسطین تهران به نمایش درمی‌آیند. همچینین همانند دوره پیشین، علاقمندان می‌توانند با مراجعه به تارنمای عماریار AmmarYar.ir به صورت مجازی به تماشای آثار این دوره جشنواره بنشینند.