امروز؛

مراسم تجلیل از گردان نانوا با حضور دبیر جشنواره عمار در خانوک برگزار شد

آیین پاسداشت ایثارگران "گردان نانوای شهر خانوک" همراه با اکران مستند "چریک پیر" در تکیه امام حسین(ع) برگزار شد.

به گزارش «روابط عمومی جشنواره عمار» به نقل از دفاع پرس، حجت الاسلام مهدی شجاعی امام جمعه خانوک در سخنانی، گفت: به مناسبت گرامیداشت ایام الله دهه فجر، مراسم تجلیل از اسوه های صبر و مقاومت خواهران گردان نانوای خانوک با حضور دبیر جشنواره عمار برگزار شد.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس اهالی شهر خانوک علی رغم اینکه فرزندان خود را رهسپار جبهه می کردند، خود نیز در پشت جبهه یاری رسان فرزندان خود بودند، که یکی ازموارد کمک رسان به جبهه خواهران خانوکی بودند که سهم به سزایی در این کمک رسانی داشتند.

امام جمعه خانوک ادامه داد: حدود ۹۰نفر از زنان میانسال خانوک حداقل یک تنور نان بربری آماده می کردند و جمعه آخر نان های تهیه شده توسط این عزیزان، به وسیله یک کامیون به جبهه ارسال می شد.

وی اضافه کرد: مسئول “گردان خانوک” بانو کل زهرا بود که سردار قاسم سلیمانی ضمن تحسین این گردان، سفارش کرده بود بر سنگ مزار این بانو “چریک پیر” بنویسید.

امام جمعه خانوک ادامه داد: گردان خانوک علاوه بر اینکه در قسمت پشتیبانی جنگ حضوری فعال داشتند و به جهت ادامه همان نهضت در مراسمات مذهبی از جمله اربعین در کربلا، دهه شهادت حضرت امام رضا(ع) در مشهد ،ایام نیمه شعبان در جمکران به پخت نان مشغول می شدند.

گفتنی است آیین پاسداشت ایثارگران “گردان نانوای شهر خانوک” همراه با اکران مستند “چریک پیر”پنجشنبه ۹۵/۱۱/۱۴ با سخنرانی حجت الاسلام عربپور در تکیه امام حسین(ع) این شهر برگزار می شود.

در این مراسم همچنین مستند چریک به کارگردانی محمد مهدی رحیمی که در هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار در بخش «تاریخ انقلاب دفاع مقدس » حائز رتبه برتر شد، به نمایش گذاشته خواهد شد.