همراه با فیلمسازان مردمی:

بلیط‌فروشی برای یک فیلم ۱۶ دقیقه‌ای

سعید میری، فیلمساز خوزستانی گفت: «فیلم ما»، بخش جذاب و قابل توجهی است چرا که هرکسی می‌تواند با امکانات کم در آن شرک

به گزارش «روابط عمومی جشنواره عمار» با انتشار فراخوان هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار با توجه به اهمیت ثبت سوژه‌ها و فیلمسازان مردمی، به سراغ تعدادی از شرکت کنندگان بخش «فیلم ما» در ادوار مختلف جشنواره عمار رفتیم.
بنابرین گزارش، سعید میری، فیلمساز جوان اندیمشک خوزستان که با اثر «هم‌اتاقی» در ششمین جشنواره عمار شرکت کرده بود، درباره نحوه آشنایی خود با این جشنواره گفت: با معرفی و تشویق یکی از دوستانم با جشنواره عمار ارتباط گرفتم و زمانی که به سایت جشنواره مراجعه کردم با بخش «فیلم ما» آشنا شدم و اثر خودم را در این بخش ثبت‌نام کردم.
وی درباره انگیزه خود از ورود به عرصه فیلمسازی اظهار داشت: از کودکی به فیلم و سینما علاقه داشتم ولی بدلیل وضعیت کار و حالت تصنعی که از این حوزه وجود داشت، وارد فیلمسازی نشدم تا اینکه در دانشگاه، فرصت فیلمسازی برایم ایجاد شد و در کنار تحصیل رشته شیمی، شروع به نوشتن فیلمنامه کردم.
میری افزود: من از ترم سه در دانشگاه چند فیلمنامه نوشته بودم که هر بار، امور فرهنگی دانشگاه با این استدلال که با توجه به جو دانشگاه، چنین فیلم‌هایی نباید درست شود، طرح‌هایم را رد کرد.
وی تاکید کرد: در نهایت، فیلمنامه‌ای مذهبی ارائه دادیم داستان آن مربوط به کسی می‌شد که پول سفر حج خود را برای درمان بیماری دوستش که در بیمارستان بستری بود، می‌پردازد که یک فیلم ۱۶ دقیقه‌ای شد.
میری درباره مراحل ساخت این فیلم توضیح داد: برای ساخت فیلم «هم‌اتاقی»، حدود ۲۰ نفر همکاری کردند اما خودمان هیچ سرمایه‌ای نداشتیم، ۲۰۰ هزار تومان دانشگاه به ما کمک کرد و دوربین را هم از بسیج دانشگاه ایلام گرفتیم.
وی با بیان اینکه با کمترین امکانات، این فیلم را ساختیم، تصریح کرد: در نهایت حدود ۵۰۰ هزار تومان هزینه ساخت فیلم شد که ۳۰۰ هزار تومان از این مبلغ در برنامه اکران این فیلم در دانشگاه که به صورت بلیط‌فروشی برگزار شد، برگشت.
این فیلمساز جوان در بخش دیگری از سخنانش درباره بخش «فیلم ما» جشنواره عمار اظهار داشت: «فیلم ما»، بخش جذاب و قابل توجهی است چرا که هرکسی می‌تواند با امکانات کم در آن شرکت کند و حتی به عنوان برگزیده انتخاب شود.
وی درباره موضوعات جشنواره عمار بیان کرد: این جشنواره، می‌تواند موضوعات خود را گسترده‌تر کند تا آثار ارسالی هم تنوع بیشتری داشته باشند.