برگزاری کارگاه‌های تخصصی جشنواره عمار در شیراز

کارگاه تخصصی فیلم‌نامه‌نویسی «سفر نویسنده» و کارگاه مستند «از ایده تا اجرا» از برنامه‌های جنبی جشنواره مردمی فیلم عمار بودند که در روز پنجشنبه در حرم مطهر شاهچراغ (ع) برگزار شدند.

به گزارش ایرنا؛ کارگاه تخصصی فیلم‌نامه‌نویسی «سفر نویسنده» با حضور سید محمد حسینی، مدیرعامل «انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس» پنج‌شنبه، ۱۵ دی‌ماه از ساعت ۸ تا۱۴:۳۰ در سالن ولایت حرم‌مطهر ‌حضرت‌شاه‌چراغ‌(ع) برگزار شد.

همچنین، کارگاه مستند؛ «از ایده تا اجرا» نیز باحضور استاد مصطفی شوقی کارگردان مستندهای ۷۲ساعت، شورش علیه سازندگی و هویدا از ساعت ۱۵ تا۲۰ برگزار شد.

محمدصادق شریفی از اعضای ستاد اجرایی مراسم افتتاحیه جشنواره عمار در خصوص برگزاری این کارگاه‌ها اظهار کرد: ایده برگزاری کارگاه‌های تخصصی جشنواره مردمی فیلم عمار را در دوره‌های قبلی این جشنواره‌ هم پیاده کرده بودیم؛ امسال هم اساتید متخصص در حوزه فیلم برای برگزاری این کارگاه‌ها دعوت شدند تا علاقمندان با ثبت نام در این کارگاه‌ها بتوانند از تجارب این اساتید استفاده کنند.

شریفی اضافه کرد: پیش از برگزاری این جشنواره هماهنگی‌های لازم با اساتید انجام شد و این اساتید در روز افتتاحیه وارد شیراز شدند و در مراسم افتتاحیه شرکت کردند.
وی ادامه داد: امروز کارگاه‌های فیلم نامه نویسی و مستند با حضور این اساتید تشکیل شد. حدود ۲۰ تا ۲۵ نفر در کارگاه فیلم نامه نویسی و ۲۵ نفر هم در کارگاه مستند شرکت کردند و اساتید نکات باارزشی را در این کارگاه‌ها به صورت نظری عملی ارائه کردند.

به گزارش ایرنا؛آئین افتتاحیه سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار شامگاه چهارشنبه ۱۴ دی‌ماه در حرم مطهر شاهچراغ (ع) برگزار شد. اهالی فرهنگ و هنر در این دوره از جشنواره در بخش‌های مختلف نماهنگ، فیلمنامه، فیلم ما، پویانمایی، موشن گرافیک، تولیدات تلویزیونی و گزارش خبری باهم رقابت می‌کنند و برگزیدگان هر بخش در اختتامیه سیزدهمین دوره از جشنواره عمار معرفی خواهند شد. آیین اختتامیه جشنواره عمار نیز ۲۲دی‌ماه با قدردانی از برگزیدگان برپا می‌شود.