اکران آثار جشنواره فیلم عمار ویژه ماه مبارک رمضان در اصفهان

فیلم های برگزیده با موضوع های مرتبط با ماه مبارک رمضان در این ماه با برکت در اصفهان به اکران مردمی درمی آید.

به گزارش «روابط عمومی جشنواره عمار» به نقل از ایمنا، چند سالی است که جشنواره عمار جای خود را در میان مردم به واسطه مردمی بودنش بازکرده و تفاوت ویژه ای که با سایر جشنواره ها دارد اکران فیلم های مختلف این جشنواره در سطوح مختلف جامعه و حتی با امکانات کم و در گوشه و کنار کشور است.

خبرها حاکی از آن است که همزمان با فرارسیدن ماه رمضان، دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار، مجموعه‌ای از فیلم‌های مناسب اکران در این ماه مبارک را ارائه کرده و قرار است در سراسر کشور به نمایش در آید که اصفهان نیز از این قافله عقب نمانده و قرار است تعدادی از فیلم های مناسب را در مکان های مختلف به اکران مردمی درآورد.

بنابراین گزارش، این مجموعه فیلم‌ها شامل آثار منتخب مستند و داستانی ادوار مختلف این جشنواره هستند و فیلم‌هایی مانند «تیهو»، «مُحرم ملکوت»، «راننده»، «تکلیف» و… از جمله آثار این مجموعه است.

فرزندان رمضان

در این رابطه گفت و گویی با رسول احمدی مدیر اکران های مردمی جشنواره عمار ترتیب داده ایم تا از برنامه های اکران فیلم های عمار در اصفهان باخبر شویم.

احمدی در اینباره عنوان کرد: اکران های شهر اصفهان به مرور زمان آغاز شده و آثار این جشنواره به اکران مردمی درآمده است.

وی ضمن اشاره به این موضوع که فیلم‌های عمار برای گرم کردن بیشتر جمع‌های مؤمنانه مردم آماده شده است افزود: به همین دلیل عمدتا این اکران ها در مساجد، محافل قرآنی و مهمانی های خانوادگی انجام می گردد.

دبیر اکران های مردمی عمار ضمن اعلام این خبر که از هفته دوم ماه رمضان فیلم هایی با موضوع اقتصاد مقاومتی با عنوان “فرزندان رمضان” به مجموعه فیلم ها اضافه می شود افزود: قرار است طبق منویات مقام معظم رهبری و اهمیت موضوع اقتصاد مقاومتی در ماه مبارک رمضان این موضوع در محافل به تصویر کشیده شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در مناسبت های میلاد امام حسن مجتبی، شب های قدر و روز قدس هم فیلم هایی متناسب با این ایام در اختیار اکران کننده ها قرار می گیرد تا در محافل مختلف به نمایش درآید.

احمدی در پایان یادآور شد: افرادی که تمایل به اکران این آثار دارند، عبارت “ثبت نام” را به سامانه ۳۰۰۰۴۵۵۰ ارسال کنند تا هماهنگی های لازم جهت اکران مردمی در منطقه آنها فراهم گردد.

معرفی فیلم های عمار در ماه رمضان

«تیهو» به کارگردانی سیدصدرالدین فردوسی، از آثار هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار است که جزء نامزدهای دریافت فانوس این جشنواره در بخش داستانی هم بوده است.

«تیهو»، اثری کوتاه درباره‌ «امر به‌معروف و نهی از منکر» است و تردیدها و کشمکش‌های درونیِ جوانی را روایت می‌کند که در ماه رمضان با یک فرد روزه‌خوار مواجه می‌شود.

«صف»، فیلم کوتاهی به کارگردانی اسماعیل عظیمی، اثر بعدی این مجموعه فیلم مناسبتی است که با الهام از یک حدیث، اهمیت نماز جماعت را تصویر می کند.

«مُحرم ملکوت» مستندی ۳۰ دقیقه‌ای درباره مرحوم آیت‌الله خوشوقت، از علمای بزرگ است و نحوه رفتار و ارتباط او را با مردم روایت کرده است. این مستند به تهیه کنندگی موسسه نجوای زلال هنر ساخته شده است.

مستند «صالح آباد»، اثری ۱۵ دقیقه‌ای به کارگردانی مسعود کارگر و امین قره سُفلو است که به مشکلات یکی از محلات تهران می‌پردازد که باعث مهاجرت برخی از خانواده‌های این محله شده است. این مستند، فانوس پنجمین جشنواره عمار را در کارنامه خود دارد.

اثر بعدی مجموعه فیلم مناسبتی جشنواره عمار، فیلم داستانی «عشق علیه‌السلام» به کارگردانی نریمان خلیلی و تهیه کنندگی دفتر امام جمعه ملکشاهی ایلام است. داستان این فیلم درباره طلبه جوانی است که به همراه همسرش در منطقه عشایری مرز زندگی می‌کنند.

مستند ۲۰ دقیقه‌ای «آنچه به این خانه رواست» به کارگردانی تورج کلانتری، اثر دیگر مجموعه فیلم جشنواره عمار برای اکران ماه رمضان است، این مستند، داستان جوانان محله مشیریه است که با فعالیت‌های خود، تحولاتی بزرگ در محله ایجاد کردند.

«عشق، عادت…»، فیلم کوتاه داستانی به کارگردانی محمدرضا شهیری، یکی دیگر از آثار جشنواره عمار برای نمایش در ماه رمضان است که اهمیت توجه و اخلاص در نماز را روایت می‌کند.

فیلم داستانی «تکلیف» به کارگردانی رضا شرفی، دیگر اثر این مجموعه است. این فیلم کوتاه، داستان دختربچه‌ای را روایت می‌کند که تازه به سن تکلیف رسیده و در اتوبوس بین شهری با پدرش در حال مسافرت است و از طرف دیگر، نمازش در حال قضا شدن است.

«راننده»، دیگر اثر داستانی جشنواره عمار برای اکران در ماه مبارک رمضان است. این فیلم داستانی ۱۵ دقیقه‌ای به کارگردانی سیدسجاد قافله‌باشی، داستان راننده‌ای است که مسافرانش راز دلشان را با او مطرح می‌کنند.

فیلم کوتاه «با جماعت»، اثر بعدی فیلم‌های مناسبتی عمار است، این اثر ۵ دقیقه‌ای به کارگردانی هادی نادری به اهمیت نماز جماعت می‌پردازد.

«کیف»، مستندی کوتاه به کارگردانی هادی بهرامیان است که با الهام از حدیثی نبوی تولید شده است و به لزوم توجه به اقامه نماز اول وقت اشاره می‌کند.

مستند «کوچه مقدس»، دیگر اثر مجموعه فیلم‌های جشنواره عمار برای اکران در ماه رمضان است. این مستند به کارگردانی سید جمال عود سیمین داستان زندگی حاج آقا مقدس و ارادت مردم محله نسبت به او را در یکی از محله ای تهران نو روایت می‌کند. «کوچه مقدس»، برگزیده سومین دوره این جشنواره نیز است.

«اخراجی‌ها ۴» مستندی ۲۰ دقیقه‌ای به کارگردانی محمدتقی رحمتی است داستان یک روحانی را روایت می‌کند که پس از آشنایی با کمپ ترک اعتیاد، به معتادان کمک می‌کند در جهت برگشت به مسیر زندگی دینی گام بردارند.