افتتاحیه اکران‌های هشتمین جشنواره عمار در باغملک/تقدیر از کارگردان مستند «پرواز از حلب» با انگشتر شهید مدافع حرم

شامگاه چهارشنبه آئین افتتاحیه هشتمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار در تالار فردوسی شهرستان باغملک و با حضور اقشار مختلف مردم به‌ویژه خانواده معظم شهدا و ایثارگران برگزار شد.

به گزارش «عمار فیلم» به نقل از خبرگزاری فارس، شامگاه چهارشنبه آئین افتتاحیه هشتمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار در تالار فردوسی شهرستان باغملک و با حضور اقشار مختلف مردم به‌ویژه خانواده معظم شهدا و ایثارگران برگزار شد.

محسن عقیلی کارگردان مستند «پرواز از حلب» در این مراسم با اشاره به اینکه فیلم‌سازان انقلابی خطر می‌کنند و در شرایط جنگی قرار می‌گیرند؛ اظهار کرد: فیلم‌سازان انقلابی در مناطق جنگی بجای اسلحه، دوربین در دست گرفتند تا لحظات جنگ را ثبت کنند تا ادای دینی باشد به کسانی که جان خود را در دفاع از حرم اهل‌بیت (ع) فدا کردند.

وی افزود: در جبهه مقابل، داعش و دیگر گروه‌های تکفیری از آخرین امکانات روز برای ثبت تصاویر استفاده می‌کنند، متأسفانه در برخی جشنواره‌های معتبر داخلی هم فیلم‌هایی اکران می‌شوند که برخلاف ارزش‌های امام راحل و انقلاب اسلامی هستند.

عقیلی بیان کرد: با این شرایط چرا ما از ظرفیت‌ها استفاده نکنیم و فیلم‌های انقلابی نسازیم؛ مخاطب اصلی ما عامه مردم هستند که با کمک اکران کننده‌ها دورهم جمع می‌شوند و این فیلم‌ها را تماشا می‌کنند.

کارگردان فیلم پرواز از حلب با قدردانی از تلاش‌های اکران کنندگان گفت: ما فیلم‌سازان تنها ۵۰ درصد از کار را انجام می‌دهیم و بقیه کار را اکران کنندگان انجام می‌دهند چراکه اگر فیلم‌های ساخته‌شده دیده نشوند عملاً این تلاش‌ها خروجی نداشته است.

در این مراسم با اهدای انگشتر شهید مدافع حرم، محمدرضا علیخانی به محسن عقیلی، کارگردان مستند «پرواز از حلب» از او تقدیر شد.