امام جمعه بندرگز: فضای عمار بودن در کشور تشکیل شود

مسئولان اجرایی دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار با حضور در بندر گز استان گلستان با حجت الاسلام حسینی، امام جمعه

به گزارش «روابط عمومی جشنواره عمار» و  به نقل از «کاسب امین»، سید رسول منفرد، دبیر اجرایی جشنواره مردمی فیلم عمار در دیدار با امام جمعه شهرستان بندرگز در غرب گلستان با بیان چگونگی شکل گیری این جشنواره در کشور گفت: در دی ماه سال ۱۳۸۹، شکل گیری جشنواره به گونه ای آغاز شد که تعدادی آثار فرهنگی و انقلابی در زمینه های مختلف با فیلم سازان نه چندان حرفه ای ساخته و آغاز گردید که چند آثر آن در باب روشنگری موضوع فتنه ۸۸ بوده است.

وی افزود: ما در همان سال با وجود چنین فیلم هایی خواهان انتشار آن در رسانه ملی بودیم، اما این موضوع تحق پیدا نکرد و این موضوع ما را مجاب کرد که به رسانه های انقلابی، مصلی ها، مساجد، کانون های فرهنگی موجود در کشور روی بیاوریم.

 

*مهمترین هدف از تشکیل جشنواره فیلم عمار، تحقق سخن رهبری بوده است

منفرد تصریح کرد: ما انتظار آن را نداشتیم که جشنواره فیلم عمار به صورت یک جشنواره اداره و در سالهای متمادی تداوم پیدا کند ولی مهمترین هدف از ایجاد جشنواره فیلم عمار در سال ۱۳۸۹، تحقق سخن رهبری در باب “این عمار” بوده است.

مسئولین اجرایی دبیرخانه جشنواره فیلم عمار گفت: در سال ۱۳۹۰، یکی از اساتید دانشگاه، جرقه ایجاد چنین جشنواره ای را به صورت مردمی و اکران آن در مساجد و مکان های مذهبی و فرهنگی را دادند که همانند سال نخست اداره گردد و در همین راستا، موضوعات مختلف جشنواره شکل گرفت.

kasebeamin_1

وی افزود: در دوره اول این جشنواره که به صورت مردمی بوده است، حدود ۱۹ فیلم در ۳۰ نقطه کشور اکران شد ولی در دوره‌های بعدی آن، تعداد این فیلم ها به چند هزار فیلم رسید ولی در سال جاری فیلم «هنگامه» به عنوان مهمترین فیلم ساخته شده برای جشنواره، بناست توسط فراخوان صورت گرفته توسط ۲۰ هزار نفر در شهر ها و روستا های مختلف اکران شود.

منفرد در ادامه تصریح کرد: ما در سال جاری برای حمایت از جشنواره بدنبال تبدیل مخاطب به مشتری هستیم که برای اولین بار این امر در حال روی دادن است تا بتوانیم تهیه کنندگان و فیلم سازان انقلاب را در ساخت فیلم مستقل کنیم.

مسئولین اجرایی دبیرخانه جشنواره فیلم عمار ادامه داد: ما قبل از اکران فیلم “هنگامه” دو فیلم دیگر به نام های “خانه ای کنار ابرها” و دیگری “خاطرات خانه متروک” را به صورت بلیط فروشی در اختیار مردم قرار خواهیم داد که اولی به صورت فیلم سینمایی و دیگری به صورت مستند ارائه خواهد شد.

وی گفت: یکی از اهداف جشنواره فیلم عمار در سال جاری، زنده کردن روحیه فرهنگی و انقلابی در بین آحاد مختلف مردم است که با راه اندازی “سینما مردم ها” در شهرستانها و استانها با محوریت “مسجد” ارائه خواهد شد.

 

*فضای عمار بودن در کشور تشکیل شود

در ادامه حجت الاسلام “سید ابوالفضل حسینی” امام جمعه شهرستان بندرگز ضمن خیر مقدم به مسئولین جشنواره فیلم مردمی عمار گفت: رابطه ما با جشنواره “فیلم عمار” به سالهای اول آن بر میگردد که ارسال آثار و داور بودن در دو جشنواره عمار از افتخارات بنده میباشد.

وی افزود: بایستی فضای عمار بودن در کشور تشکیل شود که نه تنها در امر هنر در کشور ضعیف به آن اشاره شده است بلکه دوستان با ورود سنگین آن از قبیل جشنواره مردمی در کشور، از این امر حمایت کنند.

kasebeamin_2

* راه اندازی سینمای مردمی در شهرستان بندرگز به زودی عملیاتی می شود

امام جمعه شهرستان بندرگز تصریح کرد: بنده از موافقین راه اندازی سینما به صورت مردمی در شهرستان بندرگز هستیم، که علاوه بر اشتغالزایی، خواهان اشاعه فرهنگ ناب انقلاب در این راستا می باشم که امیدواریم قبل از جشنواره عمار سینمای شهرستان بندرگز راه اندازی گردد.

 

*هنرمندان شهرستان بندرگز، به فراموشی سپرده شدند

“حسینی” گفت: بنده با وجود ۴ ماه خدمت به مردم شهرستان بندرگز، پیگیر مطالبات مردمی و فرهنگی این شهرستان هستیم و در این چند ماه دریافتم که شهرستان بندرگز دارای هنرمندان فاخری است که به فراموشی سپرده شدند که متاسفانه با وجود فضای بد در این شهرستان این ظرفیتها از بین رفته که در صدد راه اندازی و فعالیت مجدد این هنرمندان در این شهرستان با آثار ناب فرهنگی و مذهبی هستم.

kasebeamin_4

*سواد رسانه ای افراد انقلابی، پایین است

وی افزود: یکی از دلایل ضعف افراد انقلابی، سواد رسانه ای کم افراد در این راستا است که باید این امر در شهرستان تحقق پیدا کند.

امام جمعه شهرستان بندرگز، در پایان عنوان کرد: امید است این روحیه انقلابی و سواد رسانه ای در بین افراد هنرمند و انقلابی شهرستان روز به روز افزایش پیدا نماید و چهره شهرستان بندرگز ماهیت مذهبی خویش را بدست آورد.