گزارش فارس از هفته فیلم عمار در روز اول

از صف‌های طولانی آرژانتینی‌ها برای دیدن آثار سینمای انقلاب تا تبلیغ مجری پرطرفدار

صف‌های طولانی مردم بوینس آیرس حکایت از علاقه مردم آرژانتین به دیدن فیلم‌‌های ایرانی با مضامین مختلف انقلابی دارد.

به گزارش «روابط عمومی جشنواره عمار» به نقل از خبرگزاری فارس، اکران آثار برگزیده جشنواره مردمی فیلم عمار و سینمای انقلاب اسلامی در حالی در آرژانتین آغاز به کار کرد که مردم بوینس آیرس در گرمای هوا در صف های طولانی برای دیدن فیلم های این هفته فیلم صف کشیدند.علاقه بیش از حد مخاطبین و صف طولانی این جشنواره باعث شد تا ویکتور هوگو مولارس مجری پرطرفدار آرژانتینی که برای تبلیغ در برنامه‌اش هزینه گزافی باید پرداخت شود به صورت رایگان و تنها براساس اشتیاق مخاطب از هفته فیلم عمار و اکران فیلم سینمای انقلاب در برنامه‌اش خبر داد.

بنا به گفته فابیو سوریتا کارگردان آرژانتینی و مسئول برگزاری جشنواره عمار در آرژانتین دوستداران سینمای ایران با توجه به گرمای شدید و تحمل ناپذیر بودن ایستادن در صف با مراجعه به گیشه سینماهای «گامونت» و «تیپوگرافیکو» خواهان رزرو بلیط هستند.

در این بین «خوسه مارتینز سوارز» رئیس جشنواره فیلم ماردل پلاتا که مهمترین جشنواره فیلم در سطح آمریکای لاتین است در پیامی به مسئولان جشنواره مردمی فیلم عمار ضمن تبریک به این به مناسبت برگزاری «جشنواره سینمای ایران در آرژانتین»(هفته فیلم عمار) نوشته است: خواهشمندم مراتب تقدیر و احترام اینجانب را به مسئول یا نمایندگانی که از ایران به آرژانتین سفر کرده اند ابلاغ نمایید و از ایشان بخاطر عدم حضورم در جشنواره به دلیل اینکه در بوئنوس آیرس نیستم، عذرخواهی کنید. اما بهترین اتفاقها را برای ایشان آرزومندم.

به گفته فابیو سوریتا مسئول هفته فیلم جشنواره عمار در آرژانتین این چهره مشهور در سینمای آرژانیتین و آمریکای لاتین همچنین خواستار شرکت مسئولان جشنواره عمار در دوره آتی جشنواره فیلم مار دل پلاتا شده است که این مطلب از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

بنابر این گزارش، این هفته فیلم از هنگام اعلام خبر برگزاری آن مورد توجه گسترده سینما دوستان و مردم آرژانتین از جمله رسانه های مختلف و وابسته به گروه ها و احزاب مختلف قرار گرفته است.

شبکه تلویزیونی هفت و کانال ۲۳ از محبوب ترین و مهمترین شبکه های تلویزیونی آرژانتین هستند که علاوه بر پخش تیزر این هفته فیلم با فابیو سوریتا مسئول برگزاری هفته فیلم جشنواره عمار در آرژانتین گفتگوی مفصل تلویزیونی داشته اند.

روزنامه لاناسیون نیز که از روزنامه های مهم آرژانتین است با وجود مواضع منفی و بعضا ضدایرانی مجبور به انتشار اخبار و برنامه های این هفته فیلم شده است.

روزنامه کلارین نیز از دیگر روزنامه های آرژانتین با مواضع منفی نسبت به ایران است که خبرنگار فرهنگی آن اخیرا گفتگوی ویژه و مفصلی با وحید جلیلی مسئول شورای سیاستگذاری عمار داشته است.

خبرگزاری بین المللی آنسا نیز ضمن انتشار خبر برگزاری این هفته فیلم با انتشار عکس هایی از ابوالقاسم طالبی به معرفی این کارگردان ایرانی پرداخت که دو فیلم «قلاده های طلا» و «یتیم خانه ایران» او در این کشور به نمایش در می آید.

شبکه تلام، شبکه هفت، رادیو am750، پایگاه های کالیگاری، فلینا، فان سینما، انلا پریمرا، آنسالاتینا، لاورودا، مرکوسور، ویزیون دلسینه، التیپوگرافیکو و ده ها سایت و روزنامه دیگر نیز این اتفاق فرهنگی را پوشش داده اند.

بنابراین گزارش، فیلم های سینمایی «قلاده های طلا» و «یتیم خانه ایران» از ابوالقاسم طالبی، «تنهای تنهای تنها» از احسان عبدی پور به عنوان آثار سینمایی و آثار کوتاه «علمک» و «بازار محبت» با موضوع اجتماعی و مستندهای «چراغ های روشن» و «ایران شگفت انگیز است» با موضوع ایران شناسی و گردشگری و انیمیشن کوتاه «مورچه و سلیمان» فیلم هایی است که در این هفته فیلم به نمایش درمی آید.

موسسه ملی سینما و هنرهای صوتی تصویری (اختصاراً اینکا) متولی اکران آثار جشنواره عمار در آرژانتین بوده که یک صندوق سینمایی با ۱۸ هزار صندلی سینما در آرژانتین دارد.