ادامه کارشکنی‌ در اکران مستند عدالتخواهانه/«اتحاد و جلوگیری از تنش» علت مخالفت با اکران «داد»

شورای فرهنگی دانشگاه بدون مشاهده مستند «داد» و به بهانه «حفظ اتحاد و جلوگیری از هرگونه تنش در شرایط حساس کنونی»

پرویز حسینی، مسئول مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه رفسنجان درمورد عدم موافقت برای نمایش مستند «داد» در سخنانی، گفت: مجمع دانشجویان عدالتخواه حدود یک ماه پیش و اواخر ترم قبل درخواستی را به شورای فرهنگی دانشگاه مبنی بر اکران مستند «داد» ارائه داد و بر اساس قانون هم شورای فرهنگی باید ظرف مدت یک هفته جواب درخواست ما را اعلام می‌کرد.

وی با اشاره به رد درخواست نمایش این مستند در شورای فرهنگی دانشگاه، افزود: گویا اعضای آن برای مسافرت به مشهد مقدس رفته بودند؛ بعد از بازگشت از سفر مجددا برای پیگیری مسئله نمایش مستند «داد» به دانشگاه و این شوراء رفتیم که به ما جواب دادند درخواست ما برای نمایش این مستند در شورای فرهنگی رد شده و باید برای دریافت مجوز نهایی به شورای نظارت برویم.

مسئول مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه رفسنجان، ادامه داد: سپس برای بررسی نمایش مستند «داد» در دانشگاه به شورای نظارت رفتیم اما در نهایت مسئله نمایش این مستند در آنجا هم رد شد؛ سپس با معاون شورای فرهنگی جسله گذاشتیم تا دلیل رد درخواست ما برای نمایش مستند «داد» را به ما اعلام کنند.

حسینی با اشاره به درخواست متن مصوبه شورای فرهنگی دانشگاه، خاطرنشان کرد: از معاون فرهنگی متن مصوبه را درخواست کردیم تا ببینیم دلیل رد درخواست ما برای اکران مستند «داد» چیست؛ در ابتدا متن مصوبه همراه او نبود ولی بعدا در قالب پیام ارسالی به ما این جمله را ارسال کرد که در آن نوشته شده بود: «به خاطر حفظ اتحاد و جلوگیری از هرگونه تنش در شرایط حساس کنونی» با نمایش این مستند در داخل دانشگاه موافقت نشده است.

وی اضافه کرد: آنها حتی به ما اعلام کردند این مستند را مشاهده نکرده‌ایم و بر اساس اخباری که در رسانه ها منتشر شده این تصمیم را گرفتیم برای همین امر هم مستند را برای ما بیاورید تا آن را مشاهده کنیم؛ ما هم در مجمع دانشجویان عدالتخواه به این نتیجه رسیدیم اگر فیلم را برای بازبینی به آنها نشان بدهیم از این به بعد برای هربار نمایش چنین درخواستی را از ما خواهند کرد.

مسئول مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه رفسنجان، یادآور شد: در نهایت با امام جمعه شهر رفسنجان صحبت کردیم و قرار شد تا مستند «داد» در نمازجمعه نمایش داده شود؛ ولی بعد از اینکه فضای نمازجمعه را بررسی کردیم متوجه شدیم فضا آماده نمایش این مستند نیست.

حسینی درمورد تصمیم برای نمایش این مستند در یکی از مهمترین مساجد رفسنجان، تصریح کرد: بر این اساس در برنامه ریزی های جدید مقرر شد تا مستند «داد» در یکی از بهترین و بزرگترین مساجد رفسنجان برای مردم و مخاطبان آن نمایش داده شود؛ در نهایت هم مقرر شد تا این مستند در مسجد الزهراء شهر رفسنجان نمایش داده شود.

وی به اقدامات دیگر مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه رفسنجان برای هرچه بیشتر دیده شده مستند «داد»، گفت: نکته دیگر اینکه با آقای رمضانی مسئول اکران فیلم های جشنواره عمار در شهر رفسنجان نیز صحبت کردیم و قرار شد تا ایشان هم مستند «داد» را در برنامه اکران های مردمی خود قرار بدهند.

مسئول مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه رفسنجان، افزود: با گذشت یک هفته از پیگیری های ما برای نمایش مستند «داد» در دانشگاه هیچ خبری تا امروز نشده است. بر این اساس هم دیگر فکر نمی کنم که مجوز اکران این مستند را به ما بدهند ولی باز هم پیگیر بحث نمایش این مستند در این دانشگاه هستیم.

حسینی در پایان تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته به احتمال بسیار زیاد تا قبل از فرارسیدن عید اکران هایی از مستند داد را در شهر رفسنجان خواهیم داشت.

گفتنی است پیش از این نیز با حکم دادستانی اصفهان از اکران مستند «داد» در هفته فیلم انقلاب اسلامی این شهر ممانعت شده بود، همچنین در شهرستان انار کرمان هم با کارشکنی برخی مسئولان و عدم صدور مجوز، اکران این مستند در تالار شهر صورت نگرفت.