فیلم سینمایی «آلنده در پیچ‌وخم‌ها»، به کارگردانی «میگل لیتین»، فیلمساز مطرح ضدکودتای شیلیایی و میهمان ویژه سومین دوره بخش بین‌الملل جشنواره عمار، برای اولین بار در ایران به نمایش درآمد.

«آلنده در پیچ‌وخم‌ها»، برای اولین بار در ایران اکران شد+ فیلم

فیلم سینمایی «آلنده در پیچ‌وخم‌ها»، به کارگردانی «میگل لیتین»، فیلمساز مطرح ضدکودتای شیلیایی و میهم

به گزارش «عمارفست»، فیلم سینمایی «آلنده در پیچ‌وخم‌ها»، به کارگردانی «میگل لیتین»، فیلمساز مطرح ضدکودتای شیلیایی و میهمان ویژه سومین دوره بخش بین‌الملل جشنواره مردمی فیلم عمار، برای اولین بار در ایران به نمایش درآمد.

بنابرین گزارش، این فیلم که پیش از آغاز مراسم جشن پیوند هنر انقلابی ایران و امریکای لاتین در تالار ابن سینا دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تهران اکران شد، در سال ۲۰۱۴ تولید شده و تلاش کرده است بخشی از وقایع ناگوار کودتای یازده سپتامبر ۱۹۷۳ میلادی در کشورشیلی را که با حمایت‌های امریکا و برنامه‌ریزی سازمان جاسوسی CIA صورت گرفت، ثبت و روایت کند.

 

«آلنده در پیچ‌وخم‌ها» که در دو کشور شیلی و ونزوئلا ساخته شده، روایتی از هفت ساعت پایانی «سالوادور آلنده»، رییس جمهور سابق این کشور و نزدیکانش در کاخ ریاست جمهوری «موندا»، پیش از تسلط کامل کودتاگران است که در پی آن، «آلنده» و نزدیک به سه هزار نفر از یارانش کشته شدند.

دریافت