آغاز اکران فیلم های جشنواره مردمی عمار در استان فارس

مسئول ستاد اکران مردمی جشنواره عمار در فارس از آغاز اکران فیلم های این جشنواره در شهرستان های این استان خبر داد.
اکران مردمی - جشنواره مردمی فیلم عمار

به گزارش «روابط عمومی جشنواره عمار»، مسئول اجرایی هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار در فارس از آغاز اکران فیلم های جشنواره در شهرستان های این استان خبر داد.

محمد علی یزدانشناس در گفتگو با خبرنگار شیرازه با بیان اینکه جشنواره عمار به دو بخش اکران و برنامه های کلی جشنواره دسته بندی می شود، گفت: توزیع فیلم ها در استان از یک ماه قبل آغاز شده است و در این هفته اکران فیلم های مردمی جشنواره عمار آغاز شده است. اما افتتاحیه و اختتامیه این جشنواره دو الی سه روز قبل از ۹ دی آغاز و تا چند روز بعد از آن ادامه دارد.

مسئول ستاد اکران جشنواره عمار در استان فارس با اشاره به شیوه توزیع بسته های فیلم جشنواره گفت: این بسته ها حاوی ۶ DVD است که به تناسب موضوع در قالب هایی مانند کلیپ، انیمیشن، تیزر و .. دسته بندی شده است و افراد می‌توانند به تناسب آن را اکران کنند.
یزدانشناس اضافه کرد: ساختار جشنواره عمار در استان فارس به صورتی است که در هر شهرستان یک رابط جهت هماهنگی های لازم برای اکران فیلم های این جشنواره حضور دارد.

وی با بیان اینکه افراد در صنف ها و اقشار مختلف مردمی ضمن تماس با رابطین در شهرستانها می‌توانند فیلم ها را دریافت کنند، افزود: داوطلبان پس از دریافت بسته های فیلم می‌توانند با توجه به زمان و امکانات، این فیلم ها را اکران کنند و پس از آن بازخورد و گزارشاتی از آن را ارائه دهند.

یزدانشناس با اشاره به روند تحویل بسته های جشنواره تصریح کرد:علاقمندان و فعالین فرهنگی می توانند برای دریافت بسته های فیلم جشنواره عمار و اکران آن در دانشگاه، مساجد و موسسات و… به سایت ammarfilm.ir مراجعه تا بعد از آن رابطین جشنواره در شهرستان ها با تماس با آنها بسته ها را در اختیار آنها بگذارند.

نماینده جشنواره عمار در استان فارس با بیان اینکه اکران فیلم های جشنواره در همه جا امکان پذیر است خاطر نشان کرد: هرچند اکران این فیلم ها میتواند در مکان هایی مانند دانشگاه ها، موسسات و محیط های کاری باشد اما یکی از مهمترین اهداف این جشنواره؛ اکران فیلم ها در مساجد است.

وی با اشاره به فعالیت های مساجد در اوایل انقلاب گفت: با توجه به مرکزیت مساجد در اوایل انقلاب؛ بسیاری از فعالیت های فرهنگی در مساجد انجام می شد که متاسفانه بعد از دفاع مقدس این مرکزیت کمرنگ شد که جشنواره عمار تلاش می کند تا این فعالیت های فرهنگی در قالب پخش فیلم در مساجد بیشتر شود.

به گزارش شیرازه طی دو روز آینده لیست کامل رابطان این جشنواره در شهرستان های استان فارس، در شیرازه منتشر می‌شود تا علاقمندان به راحتی بتوانند برای اکران و دریافت فیلم ها با رابطان جشنواره به صورت مستقیم تماس حاصل نمایند.