«آجرهای خانه من»، تلاشی برای جلوگیری از تاراج میراث فرهنگی

سیدمحمد میرکانی میرکانی از مستندسازان کشور، درباره اثر خود گفت: در این مستند، به بررسی عوامل موثر در تخریب و سرقت آثار باستانی و میراث فرهنگی کشور پرداخته شده است.

به گزارش «روابط عمومی جشنواره عمار»، سیدمحمد میرکانی، از مستندسازان کشور درباره اثر جدید خود درباره میراث فرهنگی گفت: از اوایل قرن حاضر به واسطه قراردادهایی که در کشور با دولت‌های خارجی از جمله فرانسه بسته شد، بسیاری از آثار باستانی و میراث فرهنگی ما از کشور خارج شدند و سر از موزه‌های خارجی درآوردند، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هم به واسطه حفاری‌های غیرمجاز، بخش دیگری از آثار باستانی کشور به تاراج برده می‌شوند.

میرکانی اضافه کرد: در مستند «آجرهای خانه من» که به تازگی تصویربرداری آن را شروع کردیم به بررسی این معضل پرداختیم و فکر می‌کنم اگر این مستند ساخته شود، مطالبه‌گری از نهادهای مسئول کشور برای حفظ و حراست از میراث فرهنگی در برابر تخریب و سرقت آثار چه توسط عوامل داخلی و چه خارجی، شکل خواهد گرفت.

«آجرهای خانه من»، تلاشی برای جلوگیری از تاراج میراث فرهنگی

این مستندساز تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی که درنظر گرفتیم کار تصویربرداری و تولید مستند «آجرهای خانه من» تا انتهای سال جاری به اتمام می‌رسد.

گفتنی است میرکانی پیش از این با دو مستند «گل‌های روی دیوار» و «پیش از پاییز» در هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار حضور داشته است.