محمد حسن یادگاری:

«نادر ابراهیمی» نه تنها از جریان روشنفکری جدا شده بود بلکه در مقابل آن قرار داشت

کارگردان مستند «بار دیگر مردی که دوست می داشتیم» گفت: شخصیت «نادر ابراهیمی» به قدری جذاب و تأثیرگذاراست که هیچ کس با درخواست همکاری برای ساخت مخالفت نمی کرد و و حتی مخالفان فکری او هم همکاری کردند

به گزارش «روابط عمومی جشنواره عمار» به نقل از خبرگزاری دانشجو؛ نادر ابراهیمی، نویسنده، مترجم، روزنامه‌نگار و فیلمساز معاصری است که به پُرکاری شهرت داشته و بیش از ۹۰ کتاب از او منتشر شده است.

«مردی که دوست می داشتیم» عنوان مستندی است که درباره این شخصیت تولید شده، در سالگرد فوت نادر ابراهیمی با کارگردان مستند گفتگوی کوتاهی داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

محمد حسن یادگاری کارگردان مستند «مردی که دوست می داشتیم» در گفتگو با خبرگزاری دانشجو درباره این مستند، گفت: با مطالعاتی که داشتم متوجه شدم «نادر ابراهیمی» شخصیتی بسیار متفکر و معتقد به اصول دینی و انقلابی است که هرچند در ابتدا برآمده از جریان روشنفکری است، اما بعد از مدتی با مطالعاتی که داشته است از این جریان جدا می شود و حتی به مقابله با آن می پردازد.

وی با اشاره به اینکه «نادرابراهیمی» شخصیت بسیار جالب توجه و پرکاری داشتند افزود: ایشان فیلم سازی بودند که اصول اخلاقی را در صحنه فیلم برداری رعایت می کردند و اشخاصی مانند کیومرث پوراحمد و ابراهیم حاتمی کیا از شاگردان او بوده اند.

این مستندساز جوان کشورمان تصریح کرد: نادر ابراهیمی به ابوالمشاغل معروف بود و چندین کار مانند نوشتن و فیلمسازی را همزمان و با کیفیت عالی انجام می داد.

یادگاری ادامه داد: این مستند را برای نشان دادن روحیه انقلابی «نادر ابراهیمی» که کمبود آن در هنرمندان احساس می شود و برای جبران مهجور بودن او در میان اهل فرهنگ ساختم و در واقع این مستند «داستان جدایی نادر از روشنفکران» است.

وی اظهار داشت: شخصیت «نادر ابراهیمی» به قدری جذاب و تأثیرگذاراست که هیچ کس با درخواست همکاری برای ساخت مخالفت نمی کرد و اشخاصی مانند ابراهیم حاتمی کیا، کیومرث پوراحمد ، مرتضی سرهنگی، مصطفی رحماندوست و حتی مخالفان فکری ایشان با ما همکاری کردند.

مستند «بار دیگر مردی که دوست می‌داشتم» را که جایزه ویژه جشنواره مردمی فیلم عمار را هم در کارنامه دارد، از طریق سایت سینمامارکت می‌توانید تهیه کنید.