در پویش کتابخوانی «روشنا» صورت گرفت؛

کتاب «بچرخ تا بچرخیم» روایتی از اقتصاد مقاومتی برای کودکان به تلویزیون رسید

تیزر تلویزیونی کتاب «بچرخ تا بچرخیم» اثر محمد سرشار از شبکه‌های تلویزیون پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی جشنواره عمار به نقل از خبرگزاری فارس، تیزر تلویزیونی کتاب « بچرخ تا بچرخیم » تولید شده و از شبکه‌های تلویزیونی پخش خواهد شد.

داستان کتاب «بچرخ تا بچرخیم» داستان رمزی، ماجرای مقاومت خانواده آقاجون در برابر زورگویی‌های آقای سام و پسرانش را روایت می‌کند و با ساده‌سازی مفاهیم اقتصاد مقاومتی برای کودکان، آنها را به تمرکز بر تولید داخلی و ساخت فناوریها و ابزارهای بومی، تشویق می‌نماید.

گفتنی است داستان این کتاب، بهترین داستان نوجوان چهارمین جشنواره مردمی رسول آفتاب و انیمیشن آن، بهتری فیلم پویانمایی ششمین جشنواره مردمی عمار شناخته شده است.

این کتاب برای اولین بار در سال ۹۵ با تیراژ ۱۰۰۰ جلد و قیمت ۲۴۵۰۰ روانه بازار کتاب شد و پس از آن در اسفندماه ۹۵ در پویش مطالعاتی روشنا با تیراژ ۱۰ هزار جلد و قیمت ۵۰۰۰ تومان منتشر شد.

در قسمتی از کتاب می‌خوانیم: «یک روز تلخ، وقتی مسعود و مجید و مصطفی با سر و بدن خونی به خانه آمدند، همه فهمیدیم آقای سام کوتاه نمی‌آید. پسرهای آقای سام، فهمیده بودند فرفره و روروک را چه کسانی ساخته‌اند و با یک کتک حسابی، زهر چشم گرفته بودند.

عمو محمود با ناراحتی گفت: کدوم نامردی این بلا رو سرتون آورده؟ عمو حسن فکری کرد و گفت: اینجوری نمیشه هم فرفره شما باید بچرخه و هم چرخ زندگیه ما.»

هفتمین پویش مطالعاتی روشنا از نیمه اسفندماه سال گذشته با معرفی دو کتاب «تاریخ مستطاب آمریکا» و کتاب کودک «بچرخ تا بچرخیم» آغاز شده است. مخاطبان می‌توانند با تهیه هر یک از کتاب ها و شرکت در قرعه کشی جشنواره از جوایز هفتگی این دوره بهره مند شوند.