جلیلی در تشییع نویسنده جدال دو اسلام:

مرحوم نامداری حجت را بر ما تمام کرد/۴۰ سال پس از انقلاب هم می شود انقلابی زندگی کرد

مسئول شورای سیاستگذاری جشنواره عمار گفت: مرحوم نامداری از کسانی بود که حجت را بر ما تمام کرد و نشان داد که ۴۰ سال پس از انقلاب هم می شود، انقلابی زندگی کرد و درد مردم را فراموش نکرد.

به گزارش «روابط عمومی جشنواره عمار»، وحید جلیلی، مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و مسئول شورای سیاستگذاری جشنواره عمار، در آیین تشییع مرحوم نامداری در ایذه، از فعالان فرهنگی کشور، صدق و راستی را از ویژگی های بارز این مرحوم برشمرد و افزود: چند هفته پیش که برای آخرین بار خدمت این برادر عزیز بودم، همچنان باصفا، خالص و مجاهد فی­ سبیل­ا… بود.

وی با بیان این که روح الله نامداری شخصی بود که انسان پس از دیدارش امیدوار و دلگرم به آینده می شد، اظهار داشت: نفس امام خمینی(ره)، آن مرد بزرگ چنین انسان­های خالص، متقی و مجاهدی را در این کشور تربیت کرده است.

مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، مرحوم نامداری را فردی تربیت شده در دامن فرهنگ اصیل ملی و انقلابی برشمرد و گفت: مرحوم نامداری یک انسان ممتاز بود که از شهر خود رشد کرد و به مدارج عالی فکری، علمی، اخلاقی و انقلابی رسید.

وی به فعالیت های مرحوم نامداری در ایذه اشاره کرد و افزود: همین حلقه­ای که آقا روح­الله در ایذه ایجاد کرده بود را به عنوان یک نمونه برجسته و مثال­زدنی می توان در همه جا ارائه کرد و یکی از حجت­های منطقی این که کار واقعی یعنی چه؟ کار مخلصانه یعنی چه؟ کار مبتنی بر فکر یعنی چه؟ همین بچه­ های ایذه هستند.

جلیلی با بیان این که کارهایی که مرحوم نامداری در حیطه فرهنگ انجام می داد همت و برکتی کم نظیر پشت آن ها بود، اظهار داشت: کتاب «جدال دو اسلام» که مرحوم نامداری اخیرا تدوین و منتشر کرد، در همین مدت کوتاه به مرجعی، برای بسیاری از فعالان فرهنگی در نقاط گوناگون کشور تبدیل شد و من می­بینم که این کتاب دانشگاه به دانشگاه، مسجد به مسجد دست به دست می شود، که این سطح نفوذ محصول آن فکر است.

وی در ادامه به نقل خاطره ای از مرحوم نامداری و شاگردانش پرداخت و گفت: یادم هست، نخستین باری که وی به همراه شاگردان و حلقه فرهنگی خود از ایذه به مشهد تشریف آورده بودند و با هم ملاقاتی داشتیم، اغراق نیست، بگویم، تا مدت­ها بعدش من شارژ شدم. یعنی وقتی می­دیدم، یک چنین جمع پرشور اهل مطالعه باصفائی در یک شهری مثل ایذه، شکل گرفته می­گفتم: حتماً این امکان وجود دارد، که این حرکت توسعه پیدا کند.

 

خاطره مرحوم نامداری در ذهنم همراه با خلوص و زندگی مؤمنانه نقش بسته است

مسئول شورای سیاستگذاری جشنواره عمار با بیان این که در مرور خاطرات خود با مرحوم نامداری به هیچ نقطه منفی بر نمی خورم اظهار داشت: به یاد ندارم که زمانی آقا روح الله حرف بدی زده باشد، غیبت کسی را کرده باشند و یا نسبت به کسی بدخواهی داشته باشند. هر آنچه که از او در یادم نقش بسته، خلوص و و زندگی مومنانه هست.

مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی راه، با بیان این که مرحوم نامداری از جمله کسانی بود که حرف دل و عملشان را یکی کرده بود، اظهار داشت: بدون اغراق مرحوم نامداری الگوی ممتاز به عنوان فعال فرهنگی برای ارائه به جوانان، دانشجویان و اهل فکر است.

جلیلی توجه به محرومین و مستضعفان را از ویژگی ها بارز مرحوم نامداری برشمرد و افزود: افراد بسیاری هستند که پس از مطالعه چند کتاب مسیرشان عوض می شود، اما مرحوم نامداری درست عکس این رفتار را داشت و هر چقدر مدارج علمی­شان در مسائل علمی و نظری بالاتر می رفت، آثارشان نیز پربارتر می­شد و زندگی­ و سلوک اش به سلوک علوی و فاطمی نزدیک­تر می­شد.

مرحوم نامداری نشان داد که ۴۰ پس از انقلاب هم می شود انقلابی زندگی کرد

وی در پایان تصریح کرد: این چند روزی که از فوت مرحوم نامداری گذشته این تلنگر را خوردیم که واقعاً قدرشان را ندانستیم. و باید نگران خودمان باید باشیم، که ایشان یکی از کسانی بود، که حجت را بر ما تمام کرد و نشان دادند، که ۴۰ سال پس از انقلاب هم می شود، انقلابی زندگی کرد و درد مردم را فراموش نکرد و همچنان دغدغه عدالت داشت و برای آنها حرص خورد و در عین حال در مسائل فرهنگی و علمی هم رشد کرد و نیرو تربیت کرد.

گفتنی است روح الله نامداری، نویسنده، فعال فرهنگی و داور ادوار جشنواره مردمی فیلم عمار که در مقطع دکترای سیاستگذاری فرهنگی تحصیل می‌کرد، روز پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت، بر اثر ایست قبلی درگذشت.

مرحوم نامداری که به عنوان فعال فرهنگی در مراکز متعددی فعالیت می‌کرد و کتاب‌هایی مانند «جدال دو اسلام» و «انقلاب و نظریه اجتماعی» را در کارنامه دارد، عضو هیئت داوران پنجمین جشنواره مردمی فیلم عمار نیز بوده است.