کارشکنی‌های عجیب در اکران «داد»؛

مسئولان گفتند نمی‌توانیم دلایل مخالفت با اکران «داد» را بگوییم

در ادامه روند لغو اکران مستندها در دانشگاه‌های کشور، این بار از اکران مستند عدالتخواهانه «داد» در دانشگاه

به گزارش «روابط عمومی جشنواره عمار»، در ادامه روند لغو اکران مستندها در دانشگاه‌های کشور، این بار از اکران مستند عدالتخواهانه «داد» در دانشگاه حکیم سبزواری، به شکلی عجیب ممانعت شد.
احسان دهقانی، مسئول اکران این مستند و نائب دبیر انجمن اسلامی دانشجویان عدالت‌خواه این دانشگاه درباره این موضوع گفت: درخواست اکران مستند «داد» را ۹ اسفند ماه سال گذشته به شورای بازبینی که زیرمجموعه بخش فرهنگی است، ارائه دادیم.
وی ادامه داد: بعد از یک هفته، به ما اعلام کردند با اکران مستند موافقت نشده است.
دهقانی با بیان اینکه طبق قوانین، مسئولان دانشگاه برای مخالفت با اکران، باید دلایل مخالفتشان را در نامه‌ای کتبی اعلام کنند، اظهار داشت: وقتی علت مخالفت با اکران را از مسئولان پیگیری کردیم در ابتدا به ما می‌گفتند که نمی‌توانیم دلایل این کار را مطرح کنیم.
وی تصریح کرد: پس از پیگیری‌های مکرر ما، در نهایت پس از یک ماه،روز ۲۱ فروردین،از طرف شورای بازبینی در اتوماسیون اداری دانشگاه، زیر نامه درخواست اکران ما، بدون ذکر دلیلی پاراف کردند که با پخش مستند داد، موافقت نشده است.
پیش از این هم اکران مستند «داد» در شهرهای اصفهان، انار کرمان و دانشگاه رفسنجان با مخالفت و مانع تراشی مواجه شده بود.

گفتنی است مستند «داد» به کارگردانی حجت عدالت پناه، به پیگیری برخوردهای سلیقه‌ای و نارروایی که طی سالهای اخیر با اعتراضات صنفی شده است، می‌پردازد و علاقه مندان جهت اکران آن می‌توانند «داد» را به ۳۰۰۰۴۵۵۰ ارسال کنند.