اکران فیلم ترمینال غرب همراه با حاشیه ها/پدر شهید احمدی روشن: پیشرفت کشور با دل بستن به وعده های کدخدا محقق نمی شود

آیین اکران فیلم سینمایی ترمینال غرب همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی با حضور پدر شهید احمدی روشن و دانشجویان

به گزارش «روابط عمومی جشنواره عمار»، آیین اکران فیلم سینمایی ترمینال غرب همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی با حضور پدر شهید احمدی روشن، دانشجویان و اساتید دانشگاه محقق اردبیلی در سالن آمفی تئاتر شهید خودسیانی این دانشگاه به همت انجمن اسلامی دانشجویان برگزار شد.

حاج رحیم احمدی روشن، پدر شهید احمدی روشن، در این مراسم، با بیان این که مراکز علمی و هسته ای مستحکم ترین سنگرهای کشور در برابر تهاجم استکبار جهانی است، اظهار داشت: عده ای حل تمام مشکلات و موانع پیشرفت کشور را در به تعطیل کشاندن این سنگرها می دیدند، که این طرز تفکر غلط صدمات جبران ناپذیری به کشور وارد آورد و نیاز است که با همت جوانان مؤمن و انقلابی کشور بار دیگر با خلق حماسه‌ای چرخ هسته ای کشور دوباره فعال شود.

وی هم‌سفره شدن با دشمن را کاری اشتباه و ضررآفرین دانست و افزود: تاریخ گواه بر همه رخدادهای مثبت و منفی در جهان است و با ورق زدن آن به‌راحتی می توان حوادث مختلف را مرور و به بطن حقایق پی برد و تاریخ به آیندگان نشان خواهد دادکه این دولت با ملت ایران چه معامله ای کرد.

پدر شهید احمدی روشن با بیان این که اگر مسئولان به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب عمل می کردند، وضع کشور بهتر از این ها بود، اظهار داشت: دشمنان خبیث ما در طول دوران پس از انقلاب اسلامی نیت پلید خود را بارها و به اشکال مختلف به اثبات رساندند و بازی کردن با طناب آنها از جمله کارهای اشتباه و خطای جبران ناپذیری بود که دولتمردان ما به آن اصرار کردند.

حاج رحیم احمدی روشن در ادامه گفت: پیشرفت و آبادانی کشور با دل بستن به وعده های کدخدا حاصل نمی شود بلکه در گرو عمل به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و در سایه کار و تلاش طاقت فرسا محقق می شود.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان خاطراتی از فرزند شهیدش به چگونگی شهادت مصطفی پرداخت و گفت: درست است که دشمنان اسلام و کشور به خیال خود مصطفی را از من گرفتند، اما امروز هزاران مصطفی در کشور رهرو راه او و آرمان هایش هستند.

وی به بیان پیام های حماسه آفرینی مردم در زمان شهادت مصطفی احمدی روشن اشاره کرد و گفت: در نخستین گام بسیاری از فرزندان این سرزمین بعد از شهادت مصطفی تغییر رشته دادند بطوریکه در کشور موج گرایش دانشجویان به سمت رشته تحصیلی مصطفی یعنی فیزیک هسته ای بصورت خود جوش ایجاد شد و مهمتر از اینکه این شعار موقت و احساسی نبود بلکه  شعار توأم با شعور و معرفت و انسانیت بود که فرزندان من با احساس تکلیف و از روی تعقل به این کار پرداختند تا به دشمن بفهمانند که ایران اسلامی پر از مصطفی ها است.

وی در ادامه سخنان خود به روایت تاریخ صنعت هسته ای کشور پرداخت و از کم کاری مسئولین کشور بخصوص گردن کج کردن آنها در برابر خواسته های دشمنان در به تعطیل کشاندن این صنعت که حاصل خون شهدای هسته ای کشور است انتقاد کرد.

 احمدی روشن دریافت های نجومی برخی مسئولین و مدیران کشور را یادآور شد و گفت: مصطفی های من که زندگی و همه هستی خود را در راه اعتلا و عزت کشور و خدمت به مردم توأم با کسب رضای الهی از دست دادند از اینکه بدون انجام کار چشمگیر و منتج به نتیجه ریالی از بیت المال دریافت کنند منزجر بودند.

احمدی روشن حوادث عراق،  سوریه ،افغانستان و یمن را حاصل زیاده خواهی های استکبار جهانی توصیف کرد و گفت: قتل و غارت مردم جهان توسط استکبار به خاطر حفظ منافع شخصی و استیلا بر جهان صورت می گیرد و باید مقابل این حرک دد منشانه با روحیه جهادی و ترویج فرهنگ مقاومت ایستادگی کرد.

 وی با بیان این‌که من در برابر خون فرزندم احساس وظیفه می کنم که به روشنگری بپردازم خاطر نشان کرد: من از هیچ کسی نمی ترسم و هیچکس هم نباید از من و سخنانم بترسد ، آنچه ترسناک است اعمالی است که موجت سعادت و یا ظلالت انسان ها می شود.

احمدی روشن در پایان سخنان خود تأکید: تا زنده هستم در مقابل افرادی که مقابل ملت ایران و آرمان های انقلاب می ایستند، خواهم ایستاند و هرگز هم کوتاه نخواهم آمد همچنانکه مصطفای من کوتاه نیامد.

جمله سازی با موضوع انرژی هسته ای

مسابقه جمله سازی با موضوع انرژی هسته ای از دیگر بخش های این برنامه بود که در پایان جمله خانم میکائیل زاده مبنی بر «شهدای هسته ای چرخ سانتریفیوژ ها را چرخاندند ولی آفتاب برجام علاوه بر پنچری سانتریفیوژ ها چرخ زندگی مردم را نیز خواباند.» به عنوان جمله برتر انتخاب شد.

پخت کیک زرد با تصویر شهدای هسته ای از دیگر برنامه هایی بود که پیش از این مراسم انجام شده بود.