گزارش اختتامیه جشنواره عمار در نهاوند:

جشنواره عمار و باز هم عطر نان نهاوندی/ بانوان پیشمرگ نهاوندی؛ برگزار کننده جشنواره شهرستانی

بانوان نهاوندی پذیرایی کننده در اختتامیه هفتمین جشنواره عمار در سینما فلسطین، در نهاوند جشنواره عمار برگزار کردند.

به گزارش «روابط عمومی جشنواره عمار»، شهرستان نهاوند استان همدان برای اولین بار طعم میزبانی جشنواره متمرکز عمار را چشید. مراسم اختتامیه این جشنواره در حالی یکشنبه شب در مسجد طالقانی شهرستان نهاوند برگزار شد که پیش از آن و در طول یک هفته در مساجدی از جمله مسجد مهدیه، مسجد صاحب الزمان(عج)، مسجد امام حسن(ع) قیصریه، مسجد محمدیه، مسجد روستای کوهانی و مسجد علی بن موسی الرضا(ع) این شهرستان میزبان آثار جشنواره عمار بودند تا تلاش برگزار کننده‌های جشنواره نهاوند از طریق پراکندگی مکانی برای گسترش دایره مخاطبان آثار انقلابی تحقق یابد.

این مراسم که پس از یک هفته برگزاری اکران آثار جشنواره عمار برگزار شده بود، یکشنبه شب با سخنرانی حجت الاسلام کشکولی امام جماعت مسجد طالقانی آغاز شد.

وی در صحبت‌های خود با اشاره به بیانات رهبری در رابطه با جشنواره عمار گفت: «جشنواره عمار حاصل کار با ارزش هنرمندانی است که کارشان به تایید رهبری رسیده و با حمایت مردم می‌تواند موفق شود.»

در ادامه نیز شاهمرادی، از اعضاء ستاد اکران مردمی جشنواره عمار، گزارشی از اکران‌های انجام شده را اعلام کرد.

بخش پایانی مراسم نیز به تجلیل از فعالان فرهنگی شهرستان رسید که لوح و گل به آن‌ها تقدیم شد. همچنین پرسشنامه‌هایی برای ارزیابی فعالیت عمار در شهرستان نهاوند پخش شد که مردم به آنها پاسخ دادند.

 

 

بانوان پیشمرگ نهاوندی؛ برگزار کننده جشنواره شهرستانی

اکرم حیدری برگزار کننده جشنواره عمار شهرستان نهاوند در مورد بازتاب این جشنواره می‌گوید: «استقبال از اکران‌ها بسیار خوب بود و این حسرت وجود دارد که چرا تا به حال جشنواره مردمی فیلم عمار به شهرستان نهاوند معرفی نشده بود.»

وی همچنین با خشنودی از ورود قشر مذهبی به عرصه فیلم سازی افزود: «خوشحالیم که هنرمندان انقلابی و ولایی در عرصه فیلم سازی فعالیت می‌کنند.»

از نکات قابل توجه این جشنواره برگزار کننده آن است؛ خانم حیدری از زنان انقلابی دوران هشت سال دفاع مقدس است که در پشتیبانی رزمندگان نقش بسزایی داشتند.

زنان انقلابی نهاوندی سال گذشته در اختتامیه ششمین جشنواره مردمی فیلم عمار با نان‌های محلی خود که به «هدیه ویژه بانوان پیشمرگ نهاوندی» معروف شده بود، از مهمانان جشنواره پذیرایی کردند.

خانم حیدری در توضیح عنوان «بانوان پیشمرگ نهاوندی» می‌گوید: بانوان پیشمرگ نهاوندی کسانی هستند که در هشت سال دفاع مقدس علاوه بر تهیه و ارسال کلوچه‌های محلی برای رزمندگان، غذاها و مواد خوراکی را که از سطح شهر و روستاهای نهاوند جمع‌آوری می‌کردند تا به جبهه اعزام کنند و همه را در مرکز سپاه قدیم نهاوند انبار می‌کردند و با توجه به اینکه تحرکات منافقین در سطح نهاوند شدت گرفته بود مواد غذایی را پیش از ارسال به جبهه‌ها تست می‌کردند تا مبادا توسط منافقین آلوده و مسموم شده باشد و برای رزمندگان اسلام مشکلی پیش نیاید و به همین خاطر هم به زنان پیشمرگ معروف شدند.

 

 

حجت الاسلام صالح: شجاعت و عدالت در گفتار، خصوصیت جشنواره عمار

لازم به ذکر است در طول بازه زمانی یک هفته‌ای جشنواره عمار نهاوند آثاری از جمله مادرانه، برخیزید، لبیک، سپر، قابلمه، فرند، خارجه و دایو به نمایش درآمد که استقبال مخاطبان از اثر داستانی «دایو» به کارگردانی حسین دارابی و مستند «مادرانه» اثری به کارگردانی ساسان فلاح فر بیش از دیگر آثار بود.

پیش از این نیز افتتاحیه جشنواره عمار نهاوند در روز پنج شنبه ۹ دی ماه در کانون شهید باهنر برگزار شده بود که از خانواده شهدای دفاع مقدس، دو همسر شهید مدافعان حرم و رزمندگان مدافع حرم شهرستان نهاوند تجلیل شد.

مراسم افتتاحیه جشنواره عمار شهرستان نهاوند در حالی برگزار شد که امام جمعه نهاوند، حجت الاسلام مغیثی و رئیس حوزه علمیه برادران نهاوند، حجت الاسلام صالح سخنرانان این مراسم بودند.

برگزار کنندگان در این مراسم میزبان صحبت‌های حجت الاسلام صالح بودند که در رابطه با ویژگی‌های جشنواره عمار تصریح کرد: «دست اندر کاران جشنواره عمار شجاعت و عدالت در گفتار دارند و میروند تا تاریخ رابه جریان بیاندازند چرا که اهدافی به بلندای تاریخ برای هدایت وآگاهی مردم دارند.»