«نبرد پالمیرا» از سری مستندهای فاخر جشنواره مردمی عمار در تربت جام اکران شد

«نبرد پالمیرا» از مستندهای جشنواره مردمی عمار، با حضور خانواده طلبه شهید «سید محمدحسن حسيني» در تربت جام اکران شد.

به گزارش «روابط عمومی جشنواره عمار» به نقل از خبرگزاری بسیج، «نبرد پالمیرا» ازسری مستندهای فاخر جشنواره مردمی عمار در خصوص طلبه شهید «سید محمدحسن حسینی» بانام جهادی «سید حکیم» تربیت‌شده حوزه علمیه مهدیه شهرستان تربت‌جام است که با فراگیری علوم دینی راهی رفت که آرزوی دیرینه اش بود.

این مستند به کارگردانی «ساسان فلاح فر» تهیه شده است که آزادسازی یکی از مناطق استراتژیک سوریه به نام «پالمیرا» یا «تدمر» را که شهرت جهانی دارد به تصویر کشیده است.

در این مستند برای اولین بار تصاویری از دلاوری‌های فاطمیون دیده می‌شود که مجاهدان افغان آن را حین انجام عملیات تصویربرداری نموده اند.

«سید حکیم» فرمانده اطلاعات لشکر دو فاطمیون، که نقشی اساسی در عملیات آزادسازی پالمیرا داشته، سوژه اصلی مستند شده است. عملیاتی که بواسطه اطلاعات شناسایی قویِ پیش از آن، جزو کم تلفات‌ترین عملیات‌های فاطمیون بوده است.

این شهید والامقام قبل از شهادت در فرازی زیبا در مستند «نبرد پالمیرا» می گوید: «شهادت لباس تک سایز است و انسان اگر خیلی بزرگ است باید کوچک و اگر کوچک است باید بزرگ شود تا به سایز شهادت برسد».

در خور ذکر است؛ این مستند همزمان با یادواره سردار شهید مدافع حرم «سید محمدحسن حسینی» با نام جهادی «سید حکیم» و شهدای روحانی تربت جام اکران شد و در پایان از پدر شهید تجلیل شد.

گفتنی است؛ این برنامه به همت حوزه خاتم‌المرسلین (ص) و پایگاه بسیج طلاب در مسجد وحوزه علمیه مهدیه و روابط عمومی سپاه این شهرستان با شکوه خاصی برگزار شد.