معاون شهردار شیراز:

فیلم‌های جشنواره عمار توسط شهرداری شیراز اکران می‌شود

معاون شهردار شیراز از اکران فیلم‌های جشنواره مردمی عمار، همزمان با آغاز دهه فجر توسط شهرداری شیراز خبر داد.

به گزارش «روابط عمومی جشنواره عمار» به نقل از خبرگزاری مهر، احمد همتی معاون فرهنگی شهردار شیراز گفت: فیلم‌های جشنواره مردمی عمار با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز و سازمان بسیج هنرمندان استان فارس در سطح فرهنگسراهای شهرداری و ۱۱۰ مسجد شیراز که در طرح مسجدمحوری مشارکت دارند، اکران می‌شود.

وی با بیان اینکه اکران فیلم‌ها همزمان با دهه فجر آغاز می‌شود افزود: فرهنگسراهایی که امکان اکران این فیلم‌ها را دارند و همچنین مساجد مجری طرح مسجدمحوری تا پایان امسال میزبان مردم خواهند بود.

معاون فرهنگی شهردار شیراز با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۵۰ سری کامل فیلم‌های جشنواره عمار در قالب ۳۰۰ حلقه دی‌وی‌دی تهیه شده است بیان کرد: این فیلم‌ها در اختیار فرهنگسراها و مساجد مجری اکران قرار می‌گیرد.

همتی تصریح کرد: اگر مسجد، حسینیه و یا دیگر مراکز فرهنگی نیز قصد اکران فیلم‌های جشنواره عمار را داشته باشند می‌توانند به اداره فرهنگی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز اعلام نیاز کنند تا فیلم‌ها در اختیار آنها قرار گیرد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: با توجه به رسالتی که شهرداری دارد و اینکه فیلم‌های جشنواره مردمی عمار به عنوان ابزاری قوی در راستای تقویت فرهنگ و باورهای عمومی در رویکرد اسلامی، فرهنگی و اجتماعی جامعه می‌تواند نقشی ارزنده ایفا کند، بنابراین شهرداری در اکران این فیلم‌ها ورود و امکان استفاده بیشتر شهروندان از این فیلم‌ها را فراهم کرده است.

وی به آغاز شکل‌گیری نهضت تولید محتوای مردمی در قالب جشنواره عمار اشاره و عنوان کرد: سال ۸۹، در نخستین سالگرد حماسه نهم دی، تعدادی از فعالان فرهنگی کشور در حد توان خود برای رساندن این فیلم‌ها به دست مردم تلاش و با کمترین امکانات در فضاهایی مانند مسجد، هیئت و غیره اکران کردند.

معاون فرهنگی شهردار شیراز با بیان اینکه نخستین دوره جشنواره در حدود ۳۰ نقطه از شهرهایی مانند مشهد، جیرفت، تبریز، تهران و غیره به صورت مردمی برگزار و حدود ۱۹ اثر اکران شد اظهار کرد: با توجه به اینکه این حرکت، ادای تکلیفی به ندای «أین عمار» مقام معظم رهبری بود نام مبارک حضرت عمار به این جشنواره اطلاق شد.

همتی هدف از نهضت تولید هنری و انقلابی و حمایت از هنرمندان بومی و برجسته‌سازی آن و مطالبه فعالان فرهنگی از مسئولان برای تولید آثار با مضامین محلی پس از سال‎های انقلاب تاکنون را از اهداف جشنواره مردمی عمار برشمرد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز بیان کرد: فرهنگسراهای رسانه، مطهری، خانواده، سلامت، هنر، غدیر، پایداری، انتظار و کتاب از ۱۲ بهمن ماه تا روزهای پایانی اسفندماه در چندین نوبت نسبت به اکران فیلم‌های جشنواره مردمی عمار اقدام خواهند کرد.