فراخوان فیلم ما؛ نهضت روایت زن ایرانی تمدید شد

مهلت ارسال آثار فراخوان «فیلم ما» سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار تا 31 فروردین‌ماه 1402 تمدید شد. نوجوانان و دانش آموزان در تمامی مقاطع تحصیلی از طریق پیام‌رسان شاد یا پیام‌رسان‌های ایرانی (روبیکا، بله و ایتا) می‌توانند روایت خودشان را که نهایتا در مدت ۱۰ دقیقه با گرفتن دوربین به صورت افقی با موضوع زن ایرانی ضبط کردند را برای دبیرخانه جشنواره عمار ارسال کنند.

به گزارش عمارفیلم، مهلت ارسال آثار فراخوان «فیلم ما» سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار تا 31 فروردین‌ماه 1402 تمدید شد. نوجوانان و دانش آموزان در تمامی مقاطع تحصیلی از طریق پیام‌رسان شاد یا پیام‌رسان‌های ایرانی (روبیکا، بله و ایتا) می‌توانند روایت خودشان را که نهایتا در مدت ۱۰ دقیقه با گرفتن دوربین به صورت افقی با موضوع زن ایرانی ضبط کردند را برای دبیرخانه جشنواره عمار ارسال کنند.

بر همین اساس علاقه‌مندان می‌توانند ویدیوهای خود را به نشانی filmema13@ در پیام‌رسان شاد و یا پیام‌رسان‌های ایرانی (روبیکا، بله و ایتا)  ارسال کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تماس ۴۲۷۹۵۳۰۰-۰۲۱ دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار تماس بگیرند.

 

متن فراخوان «فیلم ما» سیزدهمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار:

باسمه تعالی

فراخوان فیلم ما؛ نهضت روایت زن ایرانی

با انقلاب اسلامی، اندیشه امام خمینی(ره) درباره زنان و فعالیت‌های سیاسی ـ اجتماعی آنان تحولی اساسی در جامعه پدید آورد. در این نگرش زن، انسان‌ساز و مظهر تحقق آمال بشریت است و سعادت و شقاوت کشورها، بسته به آنان است. این نگرش و امتدداد آن در تفکرات و بیانات مقام معظم رهبری سبب شد تا قشر جدیددی از زنان در عرصه خانواده، علم و سیاست و اجتماع شکل بگیرد که نه تابع زن مدرن غرب‌گرا هستند و نه پیرو الگوی زن سنتی و خانه نشین  و بی تفاووت به امور اجتماعی و سیاسی.

زنانی که در عین در متن و مرکز بودن، در ساخت رشد و تهذیب خویش و حفظ خانه سالم و خانواده متعادل، گام برداشته‌اند و هم زمان در عرصه جهاد اجتماعی فعالیت موثر داشته اند. این زنان قهرمانانی‌ هستندکه بدون بیان خاطرات خود از  سیر حرکت و رشدشان یا بیان انتخاب‌ها و نقاط بحرانی و عطف زندگی‌شان از دنیا می‌روند و این ما هستیم که از گنجینه‌های تاثیرگزار بر زندگی‌مان ممکن و شدنی بودن گفتمان‌مان محروم می شویم. برهمین اساس همه ما نیازمند “نهضت تولید محتوای مردمی” در راستای  جلوگیری از فراموشی زنان قهرمانان ایران هستیم.  نهضتی که نوجوانان می‌توانند در آن پیشرو بوده و با حضور در بخش «فیلم ما» جشنواره مردمی عمار در نجات‌دادن سوژه‌ها از خطر فراموشی سهیم باشید. «زنانِ قهرمان»، زنان عادی‌ای هستند که اطراف ما زندگی می‌کنند و نسل جدید به راحتی می‌تواند با آن‌ها احساس همذات‌پنداری کند و به عنوان الگو انتخاب کند و نشان دهد آنچه برای برخی کشورها رویا است برای ما واقعیت دارد چرا که اتفاق افتاده است و ممکن و شدنی است.

شما می‌توانید با دوربین تصویربرداری دستی یا گوشی ‌همراه، از سوژه‌های اطراف خود فیلم بگیرید و روایت دختران و زنان موفق در هنر، خدمت‌رسانی، پیشرفت و ترویج علم، گسترش گفتمان انقلاب اسلامی، مادری و فرزندپروری، مبارزه با استکبار، ورزش، آموزش، اقتصادد و کارآفرینی و موفق در حل مشکلات کشور را برای ما ارسال نمایید تا همدوش با ما انعکاس دهنده تلاش های زنان باشید.

 

مهلت ارسال آثار:

31 فروردین ماه 1402

 

چطور و با چه چیزی فیلم بگیرید:

با یک موبایل یا دوربین فیلم بگیرید. ولی سعی کنید ویدئویی که می‌فرستید قصه داشته باشد. یعنی از ابتدا تا پایان ویدیو، بتوان نتیجه‌ای گرفت. زمان فیلم حداکثر ۱۰ دقیقه باشد.

دوربین را به‌صورت صاف و تراز نگه دارید و بدون توجیه منطقی، از نماهای کج و غیرمتعارف استفاده نکنید.

دقت کنید که تصویر سوژه اصلی، حتماً واضح (فکوس) بوده و تار نباشد.

جهت تسهیل فرآیند تولید اثر، جزوه فیلمسازی آسان در اختیار علاقمندان به صورت پیوست قرار می‌گیرد.

 

جوایز:

برگزاری دوره آموزشی فیلمسازی با حضور اساتید مطرح برای افراد برگزیده

10 جایزه 20 میلیون ریالی

جایزه مجموعه برتر(مجموعه‌ای که بیشترین تعداد اثر تولید شده را دارند): تندیس ویژه فیلم ما

 

راه‌های ارتباط با دبیرخانه و ارسال آثار:

پیامرسان شاد و سایر پیامرسان های ایرانی(بله، ایتا و روبیکا)

نشانی: تهران، بلوار کشاورز، خیابان ۱۶ آذر، پلاک ۶۰، حسینیه هنر، کد پستی: ۱۴۱۷۹۷۳۶۵۱

تلفن دبیرخانه: ۰۲۱۴۲۷۹۵۳۰۰

تارنمای جشنواره و مرجع اطلاع رسانی‌ها: AmmarFilm.ir

نام کاربری در پیامرسان شاد، بله، ایتا و روبیکا filmema13@