برنده جایزه فانوس عمار:

صدای مظلوم مردم «سیلاب و کلوار» را به گوش مسئولان کشوری رساندم/مقایسه زندگی محرومان با نجومی بگیران

دغدغه ام برای ساخت چنین مستندی و شرکت در جشنواره عمار نشان دادن مظلومیت مردم محروم و هم خونِ با نجومی بگیران بود.

 

به گزارش «روابط عمومی جشنواره عمار» به نقل از پایگاه پایگاه خبری چهارفصل، سید مسعود پرهیزگاری کارگردان مستند “من سیلاب و کلوارم” در خصوص سطح کمی و کیفی هفتمین جشنواره عمار با بیان اینکه این جشنواره سال به سال بهتر می شود و جای خود را در دل مردم باز می کند افزود: آثار راه یافته به جشنواره عمار نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

وی گفت: به گفته مسئولین برگزار کننده کیفیت این جشنواره نسبت به سال گذشته بهتر شده است و در بخش های مختلف به خصوص بخش نقد درون گفتمانی رقابت تنگاتنگی وجود داشت.

پرهیزگاری افزود: آثار قدرتمندی به این جشنواره آمده اند که به تنهایی بار هنری بالایی را به دوش می کشیدند و در میان مستند من سیلاب و کلوارم در میان این آثار توانست جزو بهترین ها باشد.

این فیلمساز جوان گفت: دغدغه ام برای ساخت چنین مستندی و شرکت در جشنواره عمار این بود که مظلومیت مردم محروم و هم خونِ با نجومی بگیران بود که بتوانم صدای این مردم مظلوم را به گوش مسئولان برسانم.

وی با اشاره به شاخص های مورد بررسی در این جشنواره گفت: ناب بودن سوژه، به روز بودن موضوع، مردمی بودن، سادگی در بیان موضوع و شاعرانه به معضل اجتماعی پرداختن از شاخص هایی بود که مستند من از نظر داوران حائز رتبه شد.

پرهیزگار گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد به صرف محرومیت مادی به مردم نگاه می کنند و نگاه مطالبه گرانه ای با نقد درون گفتمانی حس نمی شد و در مواردی باعث سوء استفاده رسانه ای ضد انقلاب قرار می گرفت.

وی به محاسن این جشنواره اشاره کرد و گفت: جشنواره عمار مردمی است و محدودیتی برای سوژه های مردمی قائل نیست و ضمن حفظ قدرت هنری، اسیر قالب های کلیشه ای مرسوم سینما نشده و آزادی عملی برای فیلم سازان جوان بوجود آورده است که بتوانند خود را اثبات کنند.

گفتنی است در بخش پایانی هفتمین جشنواره عمار فانوس بهترین مستند نقد درون گفتمانی به مستند «من، سیلاب و کلوارم» به کارگردانی سید مسعود پرهیزگاری تعلق گرفت.